اخبار داغ

مشکلات پسماندهای کنگان همچنان روی خط وعده!

مشکلات پسماندهای کنگان همچنان روی خط وعده!
مشکلات بهداشتی سایت دفع زباله های کنگان و مشکلات بهداشتی آن به رغم وعده های چند ساله مسئولان همچنان لاینحل باقی مانده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سپاس وضعیت سایت دفع پساماند های کنگان باردیگر با یک خبر به صدر رسانه بازگشته است و اینبار فرماندار کنگان گفت : وضعیت پسماند شهرستان کنگان نیازمند ساماندهی بهتر است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سپاس,

فتح‌الله نوروزی در نشست ستاد ساماندهی پسماند شهرستان کنگان که با حضور مدیرکل سازمان بازرسی استان بوشهر برگزار شد، اظهار داشت: وضعیت فعلی معدن زباله کنگان چندان مطلوب نیست و این مسئله نیازمند اصلاح و بازنگری است و اشکالات وارده از جمله مسئله جمع آوری پسماندهای رها شده و پخش شده در مسیر و نیز چرای گوسفندان در این مکان شایسته نیست و باید جلوی این امور گرفته شود.

,

نوروزی تاکید کرد: اشکالات جایگاه معدن زباله کنگان باید در چارچوب قانون اصلاح شود و نظارت بر کار نظام پزشکی در خصوص زباله های عفونی ضروری است.

,

اگرچه این خبر امیدوار کننده است اما وضعیت پسماندهای کنگان سریعتر از وعده مسئولان رو به وخامت بیشتر می رود.

,

رشد سریع جمعیت شهرستان کنگان و عدم پیش بینی لازم برای رشد متوازن باعث گردیده است.  کنگان از جمله شهرهایی است که به لحاظ مکان دفع زباله واقعا در تنگنا قرار دارد. از یک طرف به شهرستان دیر، از شمال و جنوب نیز به کوه و دریا و از طرفی دیگر نیز به زمین های منطقه ویژه اقتصادی پارس محصور می شود.با توجه به اینکه معدن کنونی زباله کنگان نیز تقریبا به مرحله اشباع رسیده، عملا جای مناسب دیگری برای دفع زباله وجود ندارد.

,

, ,

مدیرکل وقت حفاظت محیط زیست در سال 93 در واکنش به مطالب مطروحه درباره این وضعیت گفته است: مدت ده سال است که مسوولان منطقه ویژه عسلویه بطور دائم خبر از اجرای طرح مطالعاتی پسماند و انتخاب مشاور و بررسی این موضوع می دهند اما هیچ اقدام قابل قبولی در خصوص دفع پسماندها انجام نداده اند.

,

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر اضافه کرد: این امر باعث آلودگی لکه ای در بسیاری از مناطق شهرستان های عسلویه و کنگان شده و موفق به دستیابی به یک روش جهت دفع پسماند و یا انتخاب مکان مناسب نشده اند؛ در صورتیکه قانون مدیریت پسماندها و آیین نامه اجرایی آن مدت هاست وظایف تولیدکنندگان پسماند را مشخص کرده است.

,

وی با تاکید بر اینکه منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس ملزم به ساماندهی و پایش مناطق استفاده شده در بستانو، اختر ، کنگان و دیگر مناطق مورد استفاده است و ریخت و پاش گوگرد در حاشیه اتوبان و یا عدم اتمام و در سرویس قرار گرفتن انبار مکانیزه گوگرد، استفاده از برن پیت ها جهت سوزاندن ضایعات نفتی و همچنین انتشار گازهای اسیدی و ترکیبات آلی به هوا و عدم استفاده از طرح های نوین و تکنولوژی های نو در ساخت واحدهای جدید در منطقه پارس جنوبی نگران کننده و غیر قابل قبول است

,

.

, ,

فارغ از وعده هایی که داده شده روند رسیدگی به وضعیت نابسامان سایت دفع زباله های کنگان با سرعت بیشتری از اقدامات مسئولان در حال پیشرفت است.

,

هزینه هایی که ساماندهی این وضعیت می طلبد نباید مانعی در کندی اجرا باشد زیرا سلامت مردم منطقه اولویت اول و آخر مسئولان باید باشد.

,

وضعیت فعلی نتیجه کم کاری و سهل انگاری مجموعه های زیادی است که در سالیان گذشته از عمل به تعهدات خود طفره رفته اند و تمامی عوامل دست اندرکاری که به هر طریق در این وضعیت می توانند کمکی کنند باید بدون بهانه اقدام کنند.

,

باید پذیرفت وضعیت جمع آوری، حمل و دفع پسماند ، ریخت و پاش پسماند، عدم وجود برنامه مدون و اجرایی و اوضاع نابسامان پسماندهای عادی و ویژه در دو شهرستان جنوبی این استان نگران کننده است.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه