اخبار داغ

حواشی داغ نشست شورای اداری چرام/فرماندار و رییس ارشاد از خجالت هم درآمدند/خبرنگاران سوژه داغ شورای اداری شدند

حواشی داغ نشست شورای اداری چرام/فرماندار و رییس ارشاد از خجالت هم درآمدند/خبرنگاران سوژه داغ شورای اداری شدند
شورای اداری شهرستان چرام با حواشی جالبی همراه بود در این جلسه فرماندار چرام و رئیس اداره ارشاد این شهرستان از خجالت هم در آمدند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  صبح زاگرس، فرماندار چرام در جلسه شورای اداری این شهرستان گفت: کارهایی که آب و فاضلاب شهری در چرام انجام می دهد کیفی نیستند باید کار کیفی انجام داده شود در سرفاریاب نیز اینگونه بوده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,

 

,

فتاحی بیان کرد: انتظار می رود دستگاه ها نسبت به همدیگر هم پوشانی داشته باشند و همدیگر را یاری کنند اگر در جایی اداره ای توان انجام کار ندارد اداره دیگری که توان دارد می توان کار را انجام دهد با توجه به شرایط فعلی که امکانات ضعیف است باید همکاری و خلاقیت باشد دلیلی ندارد بگوییم اعتبار کم است کار نکنیم، می توان با شرایط فعلی حداکثراستفاده را از امکانات داشته باشیم.

,

 

,

وی عنوان کرد: بارندگی های اخیر رضایت بخش بود چرام به صورت کامل  برای اشتغال به بارندگی وابسته است که بارندگی های اخیر نوید خوبی بود و خوشحالی مردم را در پی داشت  فشار روحی و روانی بر روی مردم را کم کرد انتظار می رود زحمت هایی که کشاورزان متحمل می شوند حوزه جهاد کشاورزی فعال تر شوند که گیاهان  مقاوم تر استفاده شود.

,

فرماندار چرام ادامه داد: نزدیک به سه سال است که نمایندگی توزیع بذردر شهرستان  راه اندازی شده بود ساختمان هم داشت  اما بذر به آنها داده نمی شد گویا بذر در در استان به گروهی داده می شد و در انحصار آن گروه بود و می خواستند به شهرستان چرام که مرکز کشاورزی است ندهند که با پیگیری های انجام شده امسال این بذر در اختیار شهرستان چرام و کهگیلویه قرار گرفت این کار خوبی بود که انجام گرفت.

,

فتاحی در خصوص راه ها گفت:   راه ها مشکلات خاص خودشان را دارند بحث پیمانکاران است پیمانکار خیر نیست  که برای مردم کار کند و اداری هم نیست که وظیفه داشته باشد برای منافع اش کار می کند وقتی پول نباشد یا امکانات نباشد کار نمی کند راه های اصلی ما چرام دهدشت اساسی و اصولی است 15 پل داشته است پل آخری  در حال اتمام است به زودی محدوده ای که در اختیار چرام است بحث اسفالت آن هم انجام می شود.

,

وی افزود: بخشی از جاده  در دهدشت وبین  چرام است که با مدیرکل راه صحبت کرده ایم وضعیتش مشخص شود که کار انجام شود در خصوص راه طسوج نیز  این هفته با مدیرکل راه ملاقات داشتم بنیاد مسکن حضور داشت  مقرر شد خارج از نوبت قرار داد آن بسته شود که به محض بسته شدن قرار داد کار انجام می شود اول  کار زیر سازی باید انجام شود.

,

فرماندار چرام عنوان کرد:  یک نقشه هوایی در سال 48 گرفته شده است و مبنای  کار منابع طبیعی در آن سال  است در سال 48  در اکثر زمین ها کشاورزی انجام می شود و باغ هایی در آن احداث می شد 40 سال است باغ هایی احداث شده است.

,

وی ادامه داد: در چند سال گذشته کسی سراغ منابع طبیعی نمی رفت و منابع طبیعی نیز کاری نداشت اما اکنون که مردم برای کارهای خدمت رسانی سراغشان می روند نقشه را نگاه می کنند و بعد می بینند زمین  ملی است طرحی در چند سال گذشته در کشور در حال انجام است که در این طرح هر جایی که زمین یا باغ باشد مالکش را مشخص می کنند و بعد از مراحل آن  سند مالکیت می زنند و واگذار می کنند.

,

فتاحی گفت:  بعد از شهرستان بویراحمد شهرستان جرام انتخاب شد و در آینده این طرح در شهرستان نیز انجام می شود و اولین اولویت در طسوج است و بعد در آرند انجام می شود.

,

وی عنوان کرد: بحث دیگر که در خصوص طرح انتقال آب  بوده است جلسه ای در استانداری گرفته شد آخرین  مصوبه آن  مقرر شد که پروانه هایی که مجوز برداشت چاه دارند جمع آوری شوند و طی دو هفته این طرح انجام شود حدود دو برابر مجوزی که دارند بدهند که ما از آن آب برداشت کنیم که هم به سد کوثر ضربه ای وارد نشود چون که استان های زیادی از آن استفاده می کنند که بتوانیم همین آب هایی که داریم ساماندهی کنیم.

,

فرماندار چرام بیان کرد: در حوزه ابخیزداری و زمین های زراعی که تخریب می شوند شهرستان چرام به زمین های کشاورزی که دارد وابسته است در بارندگی های اخیر سطح زیادی از زمین های خوب در حال از بین رفتن است که راهکاری باید داده شود که جهاد کشاورزی و منابع طبیعی راهکار و پیشنهادی بدهند که اگر جایی امکان دارد وام کم بهره بدهند و از  فرسایش خاک جلوگیری کنند.

,

وی گفت: نکاتی که لازم است تاکید کنم این است که شهرستان ما کوچک است  برخی ادارت ما کارمند کم دارند باید دقت کنند که همیشه در اداره حضور  داشته باشند مدیران دقت بیشتری داشته باشد نظم را نیز مدیران داشته باشد که مردم وقتی مراجعه می کنند فردی برای جواب دهی در اداره باشد.

,

وی به اشاره به حضور خبرنگاران در جلسات بیان کرد:  اولین جلسه است که می بینیم خبرنگاران اکثرا حضور دارند و همه حاضر شدند هم به صورت همدلی نشستند همیشه جدا جدا می نشستند و ما نمی دانستیم این گروه با هم و آن یکی با هم هستند اما اکنون تبریک می گویم  و خوشحال هستم ضمن تشکر از خبرنگاران انتظار دارم مدیران سعی کنند کارهایی را که انجام می دهند اطلاع رسانی کنند که مردم بدانند مدیرانشان دارند کار می کنند.

,

فتاحی بیان کرد: از خبرنگاران نیز انتظار دارم که نکات مثبت خوب برجسته و امیدوار  کننده زده شود اکثرا خبرنگاران ما اینگونه هستند البته شاید یک یا دو نفر که بیکار باشند  تیتر جنجالی بزنند اما اکثرا کارهایی که انجام می شود را نشر می دهند البته اگر انتقاد بر ما وارد بود بنویسید اما گزینشی نباشد ما انتقاد ها را می پذیریم.

,

خردمند رئیس ارشاد شهرستان چرام نیز گفت:   همه باید ذیل قانون حرکت کنیم خانه مطبوعات  وزارت ارشاد مشخص کرده است که اسامی افرادی که از خانه مطبوعات  مجوز گرفته اند به فرمانداری ها اعلام کنند ارشاد استان نیز به شهرستان و فرمانداری  اعلام کرده اند اما متاسفانه بیشتر خبرنگاران که مجوزی ندارد در جلسات  شورای اداری  و سایر جلسات حضور دارند که خلاف قانون است.

,

وی گفت: اخباری را بر علیه مدیران نشر می کنند که پایشان به محکمه قضایی نیز کشیده می شود نامه به دادستان زدیم و ارشاد با شما مکاتبه کردند که این افراد مجوز دارند و حدود 7 ماه است که به خبرنگاران  التماس می کنیم در خانه مطبوعات ثبت نام کنند اما ثبت نام نمی کنند از شما تقاضا داریم کار خبرنگار قانونی پیگیری شود .

,

خردمند ادامه داد: همه ما باید قانونی عمل کنیم رئیس  جمهور نیز قانونی کار می کند باید مطیع قانون باشیم وقتی خبرنگاری عضو خانه مطبوعات نیست ثبت نام هم نکرده در جلسات حضور پیدا می کند چه کسی باید جوابگو باشد ما سلیقه ای عمل می کنیم.

,

فتاحی در پاسخ گفت:   کسانی که در جلسات من شرکت می کنند خودم جوابگوی آنها هستم من مسئول قانون هستم.

,

وی ادامه داد: از همه مدیران  می خواهم مشکلی با هر کسی یا نسبت به هم و سایرین دارند بین خودمان حل کنیم که مزاحم قوه قضائیه نشویم اگر مدیری توان ندارد نیرویی که زیر مجموعه خودش است حاشیه اش را حل کند  رها کند.

,

فرماندار چرام خطاب به رئیس ارشاد شهرستان چرام گفت: از این به بعد شما حق ندارید در جلسه شورای  اداری تشریف بیاورید.

,

خردمند ادامه داد: اگر قانون اجازه  داد باشد من نیز نمی آیم.

,

فتاحی گفت : قانون را من می گویم  به مدیرکل شما نیز گزارش این کار را می دهم.

,

خردمند جواب داد: ما می گوییم قانون، باید قانونی کار کنیم.

,

فتاحی گفت: برو شکایت من را پیش مدیرکل بکن  من قانون را بلد م شما بلد نیستید مدیران حق ندارند مزاحم قوه قضائیه شوند مدیران کلی که با انها مراجعه کردم گفتم که مدیران آنها در شهرستان هماهنگی ندارد پیگیری می کنم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه