اخبار داغ

نامه سرگشاده تشکل‌های دانشگاهی آذربایجان‌شرقی؛

درخواست پاداش در ازای کار انجام شده از روال اداری سازمان اوقاف حذف شود/ مدیرکل اوقاف استان شفاف‌سازی کند

درخواست پاداش در ازای کار انجام شده از روال اداری سازمان اوقاف حذف شود/ مدیرکل اوقاف استان شفاف‌سازی کند
تشکل‌های دانشجویی دانشگاه‌های استان آذربایجان‌شرقی در نامه‌ای خواستار اصلاح و شفافیت وضعیت سازمان اوقاف استان شدند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج، به‌دنبال انتشار نامه‌ی مدیرکل اوقاف و امور خیریه‌ی آذربایجان‌شرقی مبنی بر مطالبه‌ پاداش یک و نیم میلیارد تومانی برای خود و 6 تن دیگر از همکاران جهت احیاء موقوفات، تشکل‌های دانشجویی دانشگاه‌های استان با انتشار نامه سرگشاده‌ای ضمن غیرقابل قبول دانستن چنین درخواست‌هایی، خواستار شفافیت موضوع، اصلاح بنیادین نواقص قانونی و ارائه گزارش مبسوط از آنچه در این اداره کل می‌گذرد، شدند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

متن نامه تشکل‌های دانشجویی دانشگاه‌های آذربایجان شرقی بدین شرح است:

,

بسم الله الرحمن الرحیم

,

«وصیت اینجانب به جوانان عزیز دانشسراها و دبیرستان‌ها و دانشگاه‌ها آن است که خودشان شجاعانه در مقابل انحرافات قیام نمایند تا استقلال و آزادی خود و کشور و ملت خودشان مصون باشد. صحیفه نور؛ ج 21، ص 431»

,

در یک ماه اخیر سازمان اوقاف استان آذربایجان‌شرقی در تیتر اول اخبار و نُقل محافل عام و خاص بوده است. ابتدای این خبرها و نقل و قول‌ها با خبر موقوفه بودن شهرستان صوفیان و بُهت و تعجب مردم بود و باری دیگر، روز پیش بود که سازمان اوقاف استان آذربایجان شرقی دوباره و با خبری بسیار دور از انتظار به سر خط خبرها بازگشت، خبر درخواست پاداش میلیاردی برای پرونده‌های احیا شده و پیروزی در پرونده‌ها، و همانطور که اشاره شد افکار عمومی دید شفافی نسبت به این درخواست و مسائل پیرامون آن ندارد و آنچه مسلم است استفاده نامحرمان از این موضوعات علیه جبهه انقلاب است.

,

ما دانشجویان انقلابی دانشگاه‌های استان آذربایجان‌شرقی ضمن تذکر نکاتی که در ذیل می‌آیند، درخواستی مبنی بر تشکیل جلسه‌ای از طرف مسئول اوقاف استان آذربایجان‌شرقی با نمایندگان تشکل‌های دانشجویی با حضور اصحاب رسانه را داریم.

,

و اما آنچه مسئولین امر باید در صدر توجهات داشته باشند:

,

۱- در مسئله درخواست پاداش، اگر این رویه‌ای عادی و مسبوق به سابقه است و به نوعی روال معمول سازمان مذکور است باید اصلاح شده و سریعا فسخ چنین روال‌هایی در دستور کار رئیس سازمان اوقاف قرار گیرد. این موضوع باعث آزرده خاطر شدن امت مسلمان و مردم شریف شده است که لازم است مسئولین ذی‌ربط سریعا برای شفاف و نمایان شدن مسئله اقدام به توضیح نمایند.

,

۲- همچنین سابقا نیز مواردی در حوزه مسائل سازمان اوقاف استان مانند عدم شفافیت استفاده از مناطق موقوفه و مسائلی نظیر آن در جامعه مطرح بوده است که نیازمند یک توضیح شفاف و مستند است.

,

۳- هم اکنون گزارش دقیقی از نحوه عملکرد این سازمان در جهت احیای فرهنگ اسلامی در سطح استان در دست نیست و به نظر می‌رسد مسئولین اوقاف باید در این امر گزارشی ارائه دهند.

,

مواردی از این دست بسیار است که نیازمند یک پاسخگویی دقیق و واضح است. امید است مسئولین اوقاف استان آذربایجان‌شرقی با عنایت به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر «همه باید به مسئولیت خودشان توجه داشته باشند و خود را در مقابل این مسوولیت‌ها پاسخگو بدانند؛ این وظیفه‌ى همه‌ى ماست. از نظر من، هیچ کس مصونیت آهنین ندارد. همه در مقابل قانون و مسئولیت‌هاى خودشان پاسخگو هستند و باید جواب بدهند.» هرچه سریعتر به این درخواست دلسوزانه دانشجویان نظر کنند و جلسه فوق الذکر را تشکیل دهند.

,

وسلام علیکم و رحمت الله و برکاته
نسال الله منازل الشهدا

,
,

بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی سهند
بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور تبریز
انجمن اسلامی دانشجویان دفتر تحکیم وحدت دانشگاه تبریز
جامعه اسلامی دانسجویان دانشگاه تبریز
جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید مدنی

,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه