اخبار داغ

اعترافات تلخ یک نماینده مجلس؛

ضعف ساختاری در مجلس شورای اسلامی مشهود است/ منافع شخصی و رانت خواری عامل بسیاری از استیضاح ها

ضعف ساختاری در مجلس شورای اسلامی مشهود است/ منافع شخصی و رانت خواری عامل بسیاری از استیضاح ها
نماینده مردم بوکان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مجلس فعلی دارای ساختار ضعیفی است، گفت: دیگر در انتخابات مجلس شرکت نخواهم کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از اروم نیوز، نماینده مردم بوکان در مجلس شورای اسلامی که عصر روز جمعه ۲۳ آذر ماه در جلسه ای برای پاسخ دادن به سئولات دانشجویان بوکانی از عملکرد خود در قوه مقننه حاضر شد، در سخنانی ساختار مجلس شورای اسلامی را ضعیف دانست و عنوان کرد: بنده اکنون و بعد از ۳ دوره حضور در مجلس شورای اسلامی به این نتیجه رسیدم که ما دارای مجلسی ضعیف از نظر ساختاری هستیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز,

محمد قسیم عثمانی ادامه داد: در هنگام انتخابات چندین نفر از هر حوزه انتخابیه شرکت می کنند و در نهایت تعدادی از این افراد موفق به عبور از فیلتر شورای نگهبان می شوند تا در پروسه تبلیغات انتخاباتی شرکت کنند.

,

وی افزود: در دوران تبلیغات هر کاندیدایی بتواند از شعارهای دهن پرکن و حربه های تبلیغاتی استفاده کند راهی مجلس می شود که در نهایت می بینیم مجلسی که باید جایگاه متخصصین در حوزه های گوناگون باشد به جایگاه معتمدین تبدیل می شود.

,

نماینده مردم بوکان در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: من معتقدم تا زمانی که ساختار مجلس شورای اسلامی بدین گونه باشد و کمیسیون ها و امورات تخصصی را به جای سپردن به متخصصین به معتمدین بسپارند، تغییر نماینده در سطح شهرستان هیچ تاثیری در بهبود اوضاع نخواهد داشت.

,

وی در خصوص پشت پرده های مجلس و رانتخواری های این نهاد مهم قانون گذاری نیز عنوان کرد: بی تردید می توان گفت ۸۰درصد از استیضاح وزرا به مسائل پشت پرده و رانت خواری ها بر می گردد.

,

عثمانی ادامه داد: بیشتر استیضاح ها جنبه شخصی دارند ولی هنگامی که وزیر با این درخواست ها مخالفت می کند نماینده درخواست کننده با فهرست چند سال دهن پرکن همچون بی کاری، وضعیت راه ها، کمبود ها در حوزه بهداشت دیگر نمایندگان را با خود برای استیضاح وزیر همراه می کند.

,

این نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه وزرای ما نیز هیچکدام شهامت اعلام این رانت خوار ها را ندارند و در نهایت از ترس استیضاح مجبور به دادن امتیازات شخصی به فرد نماینده می شوند.

,

این عضو هئیت رییسه دوره گذشته مجلس، با اشاره به استیضاح وزرا و شجاعت انان نیز افزود: متاسفانه کمتر وزیری پیدا می شود که شجاعت اسامی نماینده های که در مجلس در حال رانت خواری و پیگیری درخواست های شخصی هستند را اعلام کند که این نیز بسیار افت بزرگی است زیرا اگر وزرا همچون ربیعی شهامت این کار را داشتند بسیاری از نمایندگان از ترس عواقب بعدی از دادن درخواست های شخصی به وزرا جلو گیری می کردند

,

عثمانی تصریح کرد: بیشتر نمایندگان مجلس اکنون درگیر کارهای اقتصادی شخصی خود هستند که این مهم آفت بسیار بزرگی برای مجلسی است که می بایست در ان لوایح و طرح های سرنوشت سازی برای کشور به تصویب برسد.

,

وی همچنین با اشاره به نبود تخصص در مجلس گفت: همانطور که گفتم اکنون بسیاری از کمیسیون های مهم مجلس در دست معتمدین است نه متخصصین هر چند این مهم در وزرا نیز صدق می کند.

,

نماینده مردم بوکان در مجلس شورای اسلامی افزود: محمد شریعتمداری وزیر پیشین تعاون، کار و رفاه اجتماعی دولت روحانی مدرک دیپلم دارد و این اوج فاجعه برای یک کشور با بهترین متخصصین دنیا در بسیاری از حوزه ها است.

,

وی در پایان خاطرنشان کرد: تا ساختار مجلس تغییر پیدا نکند بی تردید نباید منتظر تغییرات مهم در حوزه های مختلف کشور باشیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه