اخبار داغ

نماینده تبریز:

می‌خواهیم احزاب را در برابر وعده‌ها و کاندیداهایشان پاسخگو کنیم/ استانی شدن انتخابات تاثیر لیست‌ها را افزایش می‌دهد

می‌خواهیم احزاب را در برابر وعده‌ها و کاندیداهایشان پاسخگو کنیم/ استانی شدن انتخابات تاثیر لیست‌ها را افزایش می‌دهد
نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو معتقد است استانی شدن انتخابات موجب افزایش تاثیرگذاری لیست‌ها و پاسخگویی احزاب در برابر اقدامات نمایندگان پیروز منتسب به آنان خواهد شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج، شهاب‌الدین بیمقدار در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی آناج در پاسخ به این سوال که آیا طرح استانی شدن انتخابات را در اصلاح روند موجود تاثیرگذار می‌داند، ابراز داشت: بنده موافق این طرح هستم و حتی پیشنهاد دادم نظام ساختاری آن همچون مجلس خبرگان رهبری استانی شود اما کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور به آن رأی نداد و در نهایت شهرستانی، استانی شدن انتخابات در کمیسیون رأی آورد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

وی خاطرنشان ساخت: بر اساس طرح فعلی هر کاندیدایی بتواند 10 درصد آراء را در مرحله شهرستانی کسب نماید، مجوز حضور در مرحله دوم را می‌گیرد و نامزدهایی پیروز می‌شوند که چهره‌های ملی‌اند و مجلس آینده از لحاظ کیفی ارتقاء می‌یابد.

,

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور تصویب این طرح در صحن علنی و تایید آن در شورای نگهبان را گامی بزرگ در شکل‌گیری احزاب و رقابت لیست‌ها خواند و توضیح داد: استانی شدن انتخابات رقابت را سخت‌تر می‌کنند و تعیین‌کنندگان لیست مجبورند شاخص‌ترین و بهترین کاندیداها را در مظان انتخاب مردم قرار دهند و در برابر وعده‌هایی که داده‌اند و اقداماتی که بعداً صورت می‌گیرد پاسخگو باشند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه