اخبار داغ

داغ گرانی بر پیشانی یلدا/ دست مشتریان به خرید یلدا نمی رسد

داغ گرانی بر پیشانی یلدا/ دست مشتریان به خرید یلدا نمی رسد
در حالی که مردم خود را آماده شب یلدا می کنند که چند روز مانده به شب یلدا از هیاهو و شلوغی بازار خبری نیست و گرانی اذهان آنها را مشغول به خود کرده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از اروم نیوز، چند روزی بیشتر به آغاز فصل زمستان و پایان پاییز و یلدا اولین شب زمستان نمانده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز,

همه ساله در شب یلدا مردم با برگزاری آیین‌های مخصوص فرارسیدن طولا‌نی‌ترین شب سال را جشن گرفته و به استقبال زمستان می روند و در واقع چند روز قبل از شب یلدا، تلاطم را می توان در بازارها به خوبی مشاهده کرد.

,

اما در حالی که مردم خود را آماده شب یلدا می کنند که چند روز مانده به شب یلدا از هیاهو و شلوغی بازار خبری نیست و گرانی اذهان آنها را مشغول به خود کرده و دیدن قیمت و ارقام جالب توجه اقلام وخوراکی های این شب، احساس یلدایی خاصی را در انسان ایجاد می کند، یلدایی که شاید دیگر از شیرینی ها گذشته در آن به دلیل گرانی و هزینه ای که تحمیل خانواده ها می کند؛ نشانی ندارد.

,

این موضوع را شاید کسانی که از قشر مرفه جامعه بوده و شب یلدا به کامشان هم چون هندوانه یلدا شیرین است نفهمند ولی کسانی که وضعیت مالی و معیشتی خوبی نداشته و شب یلدا به کامشان همچون انار شب یلدا ترش است،  بخوبی می فهمند.

,

داغ گرانی بر پیشانی یلدا

, داغ گرانی بر پیشانی یلدا,

به سطح بازار رفته و گشتی در آن می زنیم، برخی از مردم از قیمت ها گله مند بوده و می گویند: قیمتها خیلی بالاست، یک کارگر چگونه از پس این همه مخارج برآید.

,

فروشنده ای هم از کاهش خرید مردم خبر داده و می گوید: امسال میزان خرید مردم به دلیل گرانی وافزایش قیمت نسبت به سالهای گذشته کاهش یافته است و انتظار نداریم که با پسته ۲۰۰ هزار تومانی و بادام ۱۶۰ هزار تومانی و… بازار شب یلدای امسال ما مانند سال های گذشته باشد.

,

, ,

شب یلدای امسال، ساده ساده

, شب یلدای امسال، ساده ساده,

فرد دیگری نیز مردم را به داشتن یک شب یلدای ساده به دور از تشریفات خاص، توصیه کرده و می گوید: به نظر من بهتر است این شب را بدون رسم و رسوم و در نهایت سادگی سپری کنیم، چرا که با قیمت بالای اقلام نه از پسته خندان خبری است و نه از آجیل شب یلدا.

,

شاید بتوان گفت که گرچه در گذشته به برکت سادگی و صمیمیتی که میان خانواده ها حاکم بود، رسوم سنتی با شور و اشتیاق بیش تری برگزار می شد اما امروز، هر چقدر هم که خانواده ها بخواهند سخت گیری نکنند و سادگی و قناعت را چاشنی برگزاری مراسم شب یلدا کنند، قیمت های ماورایی بازار آن ها را به وجد می آورد، تا جایی که گاهی دلشان می خواهد قید این مراسم را بزنند و زودتر از هرشب به خواب روند.

,

از سوی دیگر به خوبی می توان متوجه شد که بسیاری از مردم به دلیل گرانی اقلامی مانند آجیل کمتر به سراغ آنها می روند و ترجیح می دهند تا این شب را حداکثر با خرید یک کیلو میوه یا یک هندوانه سر کنند.

,

اما از سوی دیگر مانند همیشه نیز نمایشگاه زمستانه و فروش شب یلدا در میاندوآب دایر شده است.

,

گشایش نمایشگاه شب یلدا در میاندوآب

, گشایش نمایشگاه شب یلدا در میاندوآب,

در این نمایشگاه اقلام موردنیاز خانواده‌ها برای شب یلدا زیر قیمت بازار عرضه می‌شود.

,

در این نمایشگاه مایحتاج فصل زمستان و اقلام موردنیاز خانواده ها برای شب یلدا در ۱۲۰غرفه و با ۲۰درصد تخفیف عرضه می شود.

,

این نمایشگاه در محل نمایشگاه های بین المللی تا ۳۰ آذر از ساعت۱۶ عصر الی ۲۱شب پذیرای شهروندان میاندوآبی است.

,

لزوم تدبیر برای بازار شب یلدا

, لزوم تدبیر برای بازار شب یلدا,

شب یلدا بدون تردید از آیین‌های دیرینه و پر معنای ایرانی است که در آن سنت پسندیده صله رحم زنده می‌شود و باید آن را پاس داشت، اما در این میان گرانی می‌تواند این سنت را به حاشیه برده و کم رنگ کند که شاید بد نباشد مانند سایر مناسبت‌ها مسئولان فکری هم برای تنظیم بازار شب یلدا کرده و با تدابیری چون مراکز مستقیم عرضه مایحتاج شب یلدا به پاس‌داشت این شب ایرانی و دارای محتوای ارزشی و اسلامی یاری رسانند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه