اخبار داغ

مدیرکل بهزیستی استان زنجان خبرداد؛

اجرای طرح مناسب سازی در روستاهای بدون مانع استان زنجان

اجرای طرح مناسب سازی در روستاهای بدون مانع استان زنجان
مدیرکل بهزیستی استان زنجان با اشاره به اجرای طرح مناسب سازی در روستاها گفت: طرح مناسب سازی به صورت پایلوت در یک روستای بدون مانع شهرستانهای استان اجرای می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا; محمد‌محمدی قیداری امروز در جلسه ستاد مناسب سازی استان زنجان با اشاره به اینکه دوره‌های آموزشی مناسب ‌سازی توسط نظام مهندسی در زمان ارتقای پایه مهندسین عضو نظام مهندسی الزامی شده است اظهار کرد: به طور مرتب در هر فصل دوره‌های آموزشی توسط سازمان برگزار می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی با اشاره به اینکه شهرداری زنجان دو دوره آموزشی الزامات مناسب سازی معابر و اماکن عمومی برای مهندسین حوزه‌های عمرانی معماری و شهرسازی و شهرداریهای استان برگزار کرده است بیان کرد: همچنین یک دوره آموزشی نیز توسط اداره راه و شهرسازی برای کارشناسان فنی دستگاه‌های اجرایی استان برگزار کرده که باعث شده در زمینه مناسب سازی گامهای موثری برداشته شود.

,

مدیرکل بهزیستی استان زنجان با اشاره به اینکه پیگیری مناسب سازی محیط در مناطق روستایی  استان زنجان انجام شده است افزود: در هر شهرستان یک روستا به صورت پایلوت به منظور اجرای طرح مناسب سازی انتخاب شده است.

,

وی عنوان کرد: در شهرستان ابهر روستای درسجین و در شهرستان زنجان روستای باغ به عنوان روستای بدون مانع اقدام کرده و اجرای این طرح در سایر شهرستانها نیز در دست اقدام است.

,

محمدی با بیان اینکه نصب پوستر اطلاع رسانی فعالیت سامانه معبر در همه ادارات استان به منظور دریافت گزارشات مردمی انجام شده است افزود: همشهریان و معلولان در خصوص مشکلات مناسب سازی معابر و اماکن عمومی را می‌توانند به شماره 300012322 پیامک کنند و پیگیریهای لازم نیز در خصوص رفع آن مشکلات از سوی دبیرخانه کشور و استان با دستگاه‌های زیربط انجام می‌شود.

,

وی عنوان کرد: یکی از اقدامات مناسب دبیر خانه ستاد مناسب سازی کشور که با هماهنگی سازمان اداری و استخدامی کشور از سال 95 ارزیابی سالانه دستگاه‌های اجرایی در جشنواره شهید رجایی شاخص پنجم از شاخص‌های عمومی در بحث صیانت از حقوق شهروندی و سلامت اداری در چهار آیتم مناسب سازی ورودی اصلی و نصب آسانسور و ایجاد سطوح شیبدار در ورودی اصلی و مسائل بهداشتی مورد سنجش قرار گرفته است.

,

مدیرکل بهزیستی استان زنجان ابراز کرد: قرار گرفتن آیتم‌های مناسب سازی در ارزیابی دستگاه‌های اجرایی منجر به توجه مدیران در دستگاه‌های اجرایی استان در زمینه رفع موانع فیزیکی در ادارات شده که اقدامات قابل توجهی توسط دستگاه‌های اجرایی در زمینه مناسب سازی اتفاق افتاده است.

,

وی عنوان کرد: به صورت مستمر نیز از ساختمان‌ها و پروژه‌های عمرانی دستگاه‌ها و همچنین در سطح شهرها از پروژه‌های شهرداری به منظور رعایت مناسب سازی در سطح استان انجام می‌شود.

,

محمدی عنوان کرد: بعد از دریافت گزارشات مردمی جهت مشکل تردد معلولان در ساختمان جدید ایستگاه راه آهن اقدامات لازم جهت نصب پله‌ برقی  و رفع مشکلات آن اقدام شده است.

,

وی با اشاره به اینکه در خصوص رعایت مناسب سازی در مساجد و امازاده ها نیز با اداره کل اوقاف جلساتی را برگزار کردیم بیان کرد: جلسات متعددی با مدیران کل جهت رعایت مناسب سازی در سطح استان زنجان برگزار شده است.

,

مدیرکل بهزیستی استان زنجان ابراز کرد: همچنین جلسات متعددی را مدیران دانشگاه علوم پزشکی در جهت رفع مشکلات اماکن درمانی استان برگزار شده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه