اخبار داغ

سرپرست استانداری خراسان رضوی:

اقتدار و امنیت کشور مدیون تلاش نیروهای نظامی و امنیتی است

اقتدار و امنیت کشور مدیون تلاش نیروهای نظامی و امنیتی است
سرپرست استانداری خراسان رضوی گفت: در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به برکت خون شهدا و دلاورمردیهای نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی سایه اقتدار و امنیت درخت تناور انقلاب نه تنها بر کشور که بر منطقه خاورمیانه گسترده شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ قربان میرزایی صبح امروز در جلسه شورای اداری شهرستان تازه تاسیس صالح آباد اظهار کرد: این عزیزان و دلاوران تمام تلاش و زحمات خود را بر بستر همدلی و وحدت جامعه بنا نهاده اند که خود عامل قوام و تقویت توان و قدرت و اقتدار نظام و نیروهای نظامی وامنیتی به عنوان مدافعان این مرز و بوم است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی اظهار کرد : دشمنان قسم خورده این آب و و خاک طی تمام این سالها فشارهای مختلف از جنگ نظامی تا تحریم های اقتصادی و سیاسی ، تهاجم فرهنگی تا جنگ روانی را علیه این ملت و نظام رقم زدند و اگر تا کنون موفق نشده اند به دلیل وحدت و همدلی این ملت در سایه پرچم ایران اسلامی و رهبریهای مدبرانه بنیانگذار کبیر انقلاب امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب بوده و هست .
 وی تصریح کرد : باید بر این پایه محوری یعنی وحدت ، همدلی و وفاق به عنوان یکی از ارکان پایه ای نظام توجه کرده و بدانیم که در جنگ اقتصادی و تبلیغاتی امروز هم رمز عملیات و موفقیت ماهمین است و باید در کنارهم بایستیم تا از این برهه نیز عبور نماییم.
 میرزایی در ادامه با اشاره به شرایط اقتصادی و اهمیت مباحث مربوط به اشتغال و تولید در این وضعیت گفت : در شرایط جنگ اقتصادی کنونی سیاست جدی دولت حفظ اشتغال موجود و حمایت از واحدهای تولیدی و اقتصادی است و بدین منظور  اقداماتی برای شناسایی واحدهای متاثرو دچار آسیب در دست انجام است که تا حد امکان از آنان حمایت شده و از ریزش نیروهای شاغل موجود آنها جلوگیری شود.
وی عنوان کرد :ازسویی برنامه ریزی استان برای ایجاد 110 هزار اشتغال در سال جاری هم با جدیت دنبال می شود چنانکه طی هشت ماهه امسال بیش ازاین رقم اشتغال محقق شده در عین آنکه  ظرفیت های زیادی در حوزه اشتغال اعم از فراگیر ، خرد و خانگی و تبصره 16 و اشتغال روستایی با تسهیلات خوبی وجود دارد که همچنان پیگیری می شود.
 وی تصریح کرد :در کنار آن تلاش برای حفظ اشتغال موجود و واحدهای تولیدی و اقتصادی فعال هم در جریان است و در قالب جلسات ستاد اقتصاد مقاومتی استان ، اشتغال و نیز ستاد تدبیر و رفع موانع تولیدی این مباحث پیگیری می شود.
وی با اشاره به شهرستان جدیدالتاسیس صالح آباد و ظرفیت های آن گفت : در این منطقه مرزی توسعه اشتغال ، رونق  تولید ، بهبود معیشت منطقه دارای اهمیت است چرا که رونق اقتصادی با ارتقا امنیت پیوندی محکم دارد ، از این رو باید توجه و تمرکز ویژه ای به این حوزه صورت گیرد.
سرپرست استانداری خراسان رضوی افزود : امروز در شرایط فشارها و تحریم های اقتصادی ، مساله معیشت مردم از اهمیت ویژه ای برخوردار است و در این راستا  فرمانداران و نیز دستگاه های اجرایی و نظارتی موظف به رصد دایمی بازار و نیز ارتقا و کنترل وضعیت ذخایر راهبردی هر شهرستان هستند.
 وی با بیان اینکه هیچ قصور و کم کاری در این زمینه پذیرفته نیست ، اظهار کرد : بدین منظور در استان برنامه ریزی خوبی برای مدیریت  ذخیره سازی ذخایر راهبردی و اقلام اساسی انجام شده اما در شهرستان ها هم باید به این موضوع توجه جدی شده و وضعیت این ذخایر دایم رصد شود.
میرزایی با اشاره به ارتقا صالح آباد به شهرستان ، گفت : گام بزرگی برداشته شده اما این گام نخست است و هنوز اقدامات بزرگتری مانده و باید از این پس ایجاد ساختارو  تشکیلات اداری و غیره در شهرستان صالح آباد دنبال شود که بخشی از این امر وظیفه ماست و پیگیری های ملی نیاز دارد.
 وی عنوان کرد : در اولین شورای اداری که برگزار شود به تمامی ادارات ابلاغ می کنیم که در شهرستان مستقر شده و تا جایی که امکان دارد از ظرفیت نیروهای بومی برای تکمیل ظرفیت اداری خود استفاده کنند و در بحث مدیریت ها هم تا حد امکان از توان شهرستان بهره خواهیم برد.
وی تصریح کرد :  برای استقرار و تکمیل زیرساخت ها نیاز به امکانات و اعتبارات خاص است از این رو نگاه ویژه ای به این امر خواهیم داشت.
وی درعین حال تاکید کرد : امروز اگر روحیه جهادی و بسیجی نباشد نمی توان ساختار مناسب را به سرعت در این منطقه شکل داد پس باید همه در این راستا تلاش و همکاری کنند.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه