اخبار داغ

هزینه یک شب چله برای خانواده‌های تبریزی چقدر است؟

هزینه یک شب چله برای خانواده‌های تبریزی چقدر است؟
یک حساب سر انگشتی نشان می‌دهد یک خانواده چهار نفری برای سه قلم میوه، شیرینی و آجیل باید مبلغ صد هزار تومان را پرداخت کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج، کمتر از یک هفته به فرا رسیدن زمستان باقی مانده و جشن شب یلدا بسیاری از خانواده‌های تبریز را راهی بازار کرده تا به تهیه تدارک طولانی‌ترین شب سال بپردازند و با دورهمی خانوادگی به استقبال اولین ماه فصل زمستان بروند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

میوه، آجیل و تنقلات جزء جدانشدنی شب یلدا هستند و با حسابی سرانگشتی می‌توان فهمید یک خانواده چهار نفره برای شب چله چه مقدار باید هزینه کنند؛ به طور مثال یک خانواده چهار نفری اگر سه قلم میوه به دلخواه انتخاب کنند با احتساب قیمت هر کیلو از آن در بازار تبریز باید نزدیک به 20 هزار تومان برای سه کیلو میوه پرداخت کنند.

,

با احتساب کف قیمت‌ها یک کیلوگرم انار، پرتقال و خیار نزدیک به بیست هزار تومان می‌شود و این تازه ابتدای کار و در صورتی است که خانواده‌ها به همین سه قلم جنس اکتفا کنند.

,

, ,

اگر برای خرید آجیل هم به مغازه‌های مراجعه کنید آجیل درهمی که شامل پسته، بادام زمینی طعم دار، مغز بادام درختی درشت، تخمه جابانی ممتاز و تخمه کدو گوشتی است کیلویی بیش از صد هزار تومان می‌باشد و با در نظر گرفتن نیم کیلو آجیل برای خانواده چهار نفره‌تان باید مبلغ پنجاه هزار تومان را به بیست هزار تومان میوه اضافه کنید.

,

تا بدین جای کار با خرید دو قلم جنس هفتاد هزار تومان به سبد شب یلدایتان اضافه کردید و حال اگر بخواهید تنها یک کیلو گرم شیرینی دانمارکی هم به سفره شب چله اضافه کنید با توجه به نرخ مصوب این شیرنی برای شب یلدا باید 21 هزار تومان هم به مبلغ هفتاد هزار تومان اضافه کنید.

,

, ,

با این حساب اگر یک خانواده چهار نفری با کمترین تشریفات و بیشترین قناعت به استقبال شب یلدا بروند باید صد هزار تومانی خرج این شب کنند یعنی هر نفر 25 هزار تومان!

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه