اخبار داغ

کمبود ۴ میلیون واحد مسکونی در بازار

کمبود ۴ میلیون واحد مسکونی در بازار
رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: تولید مسکن متأسفانه طی چند سال گذشته روند نزولی پیدا کرده است و این در حالی است که ما باید سالانه ۴۰۰ هزار واحد مسکونی بسازیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمدرضا رضایی‌کوچی با اشاره به اینکه کشور به ۴ میلیون واحد مسکونی نیاز دارد و همین امر زمینه‌ساز عدم تعادل در بازار شده است، گفت: یکی از دلایل افزایش قیمت مسکن عدم تعادل در عرضه و تقاضای این بازار است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
وی افزود: زمانی که تولید مسکن وجود نداشته باشد، میزان تقاضا افزایش می‌یابد و ناهمانگی‌های بسیاری در این بازار ایجاد می‌شود، بنابراین باید با افزایش تولید نیاز این بازار را تأمین کنیم.
,
 
,
وی با بیان اینکه با کمبود ۴ میلیونی واحد مسکونی در این بازار مواجه هستیم، افزود: متأسفانه طی چند سال گذشته تولید مسکن روند نزولی پیدا کرده است و این در حالی است که ما باید سالانه ۴۰۰ هزار واحد مسکونی بسازیم.
,
 
,
رضایی‌کوچی تصریح کرد: اگر سالانه یک میلیون واحد مسکونی ساخته شود، به دلیل آنکه طی چند سال گذشته تقاضای مسکن انباشته شده، واحدهای ساخته‌ شده کمبودهای سال‌های گذشته را جبران می‌کند.
,
 
,
رئیس کمیسیون عمران مجلس توضیح داد: در هر کالایی به ویژه در بخش مسکن باید نظارت قوی از سوی دولت و دستگاه‌های نظارتی انجام شود تا با افزایش تسهیلات خرید مسکن شاهد ورود دلالان و سوداگران در این بازار نباشیم.
,
 
,
وی اظهار کرد: باید نقدینگی‌های موجود در بازار را به سمت بخش مسکن هدایت کنیم، زیرا این بازار مطمئن‌ترین و امن‌ترین بخش برای سرمایه‌گذاری است.
,
 
,
رضایی‌کوچی گفت: باید تولید و تقاضا را در بازار مسکن ساماندهی کنیم و از سوی دیگر با افزایش میزان تسهیلات خرید بتوانیم سرمایه‌گذاران را برای ورود به این بازار تشویق کنیم.
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه