اخبار داغ

صادقی:ایرادات متنCFT قابل برطرف شدن نیست

صادقی:ایرادات متنCFT قابل برطرف شدن نیست
نماینده مردم تهران در مجلس گفت: متاسفانه مصالح ملی وجه‌المصالحه رقابت‌های سیاسی داخلی قرار گرفته و برخی ارگان‌ها بدون در نظر گرفتن این دلالت‌ها بعضا تحت الشعاع این تبلیغات قرار گرفته‌اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمود صادقی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی در همایش ایران و لوایح چهارگانه FATF که در دانشکده حقوق دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد طی سخنانی اظهار داشت: ما در حوزه FATF چهار اقدام قانونگذاری را باید تا بهمن ماه ۹۶ انجام می‌دادیم که اصلاح قانون مبارزه با پولشویی، اصلاح قانون مبارزه با تامین مالی تروریسم و دو معاهده بین‌المللی پالرمو و CFT از جمله آنهاست.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
وی با اشاره به حق شرط‌های موجود در CFT عنوان کرد: مهمترین مسئله اختلافی بین مراجع ذیربط در ایران درباره شرط پذیری این سند است.
,
 
,
نماینده مردم تهران در مجلس گفت:‌در هیچ کجای کنوانسیون مبارزه با تامین مالی تروریسم گفته نشده این سند شرط پذیر نیست.
,
 
,
صادقی خاطرنشان کرد: کنوانسیون در دو ماه ۷ و ۲۴ حق شرط را پیش‌بینی کرده بنابراین اعتراض به حق شرط به معنای بی‌اعتباری حق شرط نیست.
,
 
,
وی بر همین اساس اضافه کرد: پیوستن به هر توافق دو جانبه با اختیار و آگاهی انجام می‌شود و نمی‌تواند حق شرط را مخدوش کند.
,
 
,
نماینده مردم تهران در مجلس یادآور شد: مکانیزم حل و فصل اختلافات مهمترین بخش هر سند بین‌المللی است که در CFT هم ماده ۲۴ این کنوانسیون ارجاع به دیوان دادگستری عنوان شده و برای اعلام رزرو و تحفظ اختیار می‌دهد.
,
 
,
صادقی تصریح کرد: CFT کنوانسیونی است که مفاد آن در قطعنامه الزام آور درج شده و اگر به تصویب مجلس شورای اسلامی نرسد و عضو آن نشویم به عنوان یک عضو سازمان ملل متحد ملزم به اجرای شروط آن هستیم.
,
 
,
وی در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: ما کشوری هستیم که بیشترین مبارزه با تروریسم را داریم و بیشترین نقش در قطع شریان‌های مالی تروریسم را داشتیم، اما به گونه‌ای عنوان می‌شود که ما حامی تروریسم هستیم.
,
 
,
نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: با اینکه بیشترین هزینه را برای مبارزه با تروریسم داریم، اما به گونه‌ای تلقی می‌شود که ما پشتیبان تروریسم هستیم.
,
 
,
صادقی ادامه داد: گروه‌هایی که ما با آن‌ها همکاری می‌کنیم حزب‌الله و حماس است. هیچ اجماعی برای تروریسم تلقی شدن این گروه‌ها وجود ندارد.
,
 
,
وی بر همین اساس اضافه کرد: داعش، بوکوحرام، جبهه‌النصره از جمله گروه‌هایی هستند که اجماع شده از گروه‌های تروریستی محسوب می‌شوند و سوریه هم در صحنه نبرد این کشور‌ها است. اما کشور غیرهمکار محسوب نمی‌شود. ولی متاسفانه ما در کنار کره شمالی به عنوان کشور حامی در بحث پولشویی و تروریسم تلقی می‌شویم.
,
 
,
نماینده مردم تهران در مجلس در ادامه این مطلب یادآور شد: مصالح ملی ما وجه‌المصالحه رقابت‌های سیاسی داخلی قرار می‌گیرد و برخی آن‌ها بدون در نظر گرفتن دلالت‌ها متاسفانه بعضا تحت الشعاع این تبلیغات قرار گرفتند.
,
 
,
صادقی همچنین یادآور شد: شورای نگهبان ۲۲ ایراد به لایحه الحاق جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون مبارزه با تامین مالی تروریسم گرفته است که مجلس برخی از آن‌ها را تامین کرده است، اما برخی به متن کنوانسیون ایراد گرفته شده که قابل تغییر نیست.
,
 
,
نماینده مردم تهران در مجلس تصریح کرد: مجلس نمی‌تواند متن کنوانسیون را دستکاری یا اصلاح کند.
,
منبع: فارس
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه