اخبار داغ

اظهارات صریح معاون وزیر کشور خطاب به مدیران:

تشریفات و تعارفات را کنار بگذاریم/ انتقاد از تعطیلی نیم‌روزه ادارات به دلیل برگزاری آیین تودیع و معارفه/ از تملق‌پروری پرهیز کنید

تشریفات و تعارفات را کنار بگذاریم/ انتقاد از تعطیلی نیم‌روزه ادارات به دلیل برگزاری آیین تودیع و معارفه/ از تملق‌پروری پرهیز کنید
معاون وزیر کشور در آیین تودیع و معارفه استاندار سمنان ضمن انتقاد از تعطیلی نیم‌روزه ادارات استان‌ها در آیین‌های تودیع و معارفه بر ضرورت پرهیز از تشریفات، تعارفات و تملق‌پروری تأکید کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت، آیین تکریم و معارفه استاندار سمنان صبح امروز با حضور ذوالفقاری، معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور، مدیران استان و جمعی از فعالان سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی استان سمنان در تالار شهید مطهری سمنان برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور در بخشی از این آیین در اظهاراتی صریح با انتقاد از تعطیلی نیم‌روزه ادارات استان به واسطه برگزاری آیین‌های تودیع و معارفه، ابراز امیدواری کرد که در این دست تشریفات تغییراتی حاصل شود.

,

ذوالفقاری با تأکید بر این که هزینه‌های اداره کشور بالاست تصریح کرد: با حرف نمی‌توان هزینه‌های اداره کشور را کاهش داد.

,

وی افزود: باید تعارفات را کنار بگذاریم و در جلسات تودیع و معارفه از خودمان بپرسیم که به دنبال چه هستیم؟

,

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور با بیان این که جلسات تودیع و معارفه باید تذکاری باشد برای توجه به این نکته که مسئولیت ما موقت و محدود است گفت: توصیه می‌کنم در این جلسات از زبان آن‌ها که در جمع ما نیستند و از زبان مردم نیز حرف بزنیم و مطالبات آن‌ها را مطرح کنیم.

,

وی با ارائه پیشنهادی مبنی بر این که برای جلسات تودیع و معارفه گزارشی راهبردی تهیه و اقدامات ضروری پیش‌رو در آن عنوان شود گفت: من امیدوارم که با حضور آقای آشناگر راه آقای چاوشی ادامه پیدا کند.

,

ذوالفقاری در ادامه با بیان این که آقای آشناگر سابقه‌ای طولانی در بدنه سیستم مدیریت کشور دارد گفت: ایشان پیش‌تر به عنوان یکی از گزینه‌های استانداری کردستان مطرح بودند اما از آن‌جا که مردم کردستان انتظار داشتند یک استاندار بومی داشته باشند، آقای آشناگر در قزوین مسئولیت گرفتند.

,

تصاویر شبکه اطلاع رسانی مرآت استان سمنان

, تصاویر شبکه اطلاع رسانی مرآت استان سمنان,

ممکن است دشمنان برای سال 98 برنامه‌های جدیدی را دنبال کنند

,

وی همچنین با اشاره به این مطلب که دشمنان می‌خواهند در ایران تنش و نارضایتی ایجاد کنند گفت: تنوع نقشه‌های دشمنان بالاست و ممکن است برای سال 98 طرح و برنامه‌های جدیدی را دنبال کنند.

,

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور با تأکید بر این که ما در یک صحنه نبرد نابرابر با استکبار جهانی قرار داریم گفت: آمریکا در برابر چشم همه مردم جهان نقض عهد می‌کند و سپس می‌گوید بیایید مذاکره کنیم.

,

ذوالفقاری افزود: اکنون هرکس که دل در گرو کشور دارد باید آستین بالا بزند و کار کند و اگر نتیجه کارها و کارکردهای ما، امید، اعتماد و رضایت مردم بود، عملکرد خوبی داشته‌ایم.

,

وی با تصریح بر این که مردم از ما وحدت و انسجام واقعی را می‌خواهند گفت: وقت ما نباید صرف حاشیه‌ها شود؛ مردم با این گروه و آن گروه و این قوه و آن قوه کاری ندارند؛ آن‌ها به دنبال حل مشکلات خود هستند.

,

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور با بیان این که مردم عدالت می‌خواهند و از تبعیض خسته‌اند گفت: انتظار مردم از ما مسئولیت‌پذیری و پاسخگویی است؛ آن‌ها فرافکنی نمی‌خواهند.

,

نیازمند بازنگری در برخی قوانین هستیم

,

ذوالفقاری در ادامه با انتقاد از اشکالات ساختاری در قانون گفت: ما در واگذاری مسئولیت‌ها به گونه‌ای عمل کرده‌ایم که یک امر واحد ده مسئول دارد؛ بنابراین نیازمند بازنگری در برخی قوانین هستیم.

,

وی با تصریح بر این که مسائل کشور با سخنرانی و تذکر حل نمی‌شود، بوروکراسی را یکی از عوامل مهم ایجاد فساد و نارضایتی مردم عنوان کرد و گفت: استانداران مسئول 35 کارگروه و شورا در استان خود هستند؛ یک مدیر چگونه باید وقت خود را تنظیم کند و به همه این کارها برسد؟

,

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور با بیان این که اگر قانونمندی در رفتار ما مسئولان ملاک نباشد، نمی‌توان از مردم انتظار رعایت قانون داشت، خطاب به مدیران استان گفت: از تملق‌پروری پرهیز کنید.

,

ذوالفقاری افزود: در ادارات فردی امور اصلی را انجام می‌رساند اما فرد دیگری به مدیر نزدیک است و این یک آفت است.

,

وی در پایان گفت: در این آیین تودیع و معارفه با خودمان عهد کنیم که به آن‌چه می‌دانیم عمل کنیم.

,

پیش از سخنان ذوالفقاری، احمد همتی رئیس مجمع نمایندگان استان سمنان با انتقاد از کوتاهی دوران مسئولیت استانداران در سمنان گفت: استان سمنان به طور متوسط هر 2 و نیم سال یک‌بار، استاندار جدیدی را تجربه کرده‌ است و این چرخش‌ها مورد تأیید نظام و به نفع کشور نیست.

,

همتی با تأکید بر این که ثبات در مدیریت استان‌ها به تسریع در توسعه استان‌ها و کشور منجر می‌شود گفت: البته مقصر کنار گذاشته شدن برخی از استانداران در دوره حاضر، ما(نمایندگان) بودیم اما من فکر می‌کردم که برای امثال آقای چاوشی به عنوان یک مدیر موفق، راه فعالیت باز خواهد بود و البته هنوز راه وزارت، نمایندگی مجلس و حتی ریاست جمهوری برای ایشان باز است.

,

تصاویر شبکه اطلاع رسانی مرآت استان سمنان

, تصاویر شبکه اطلاع رسانی مرآت استان سمنان,

همتی: چاوشی بدون رانت به این منصب رسیده بود

,

وی با بیان این که آقای چاوشی در دوران مسئولیت خود در قلب‌ها نفوذ کردند گفت: ایشان به عنوان یک روستازاده‌ی روحانی‌زاده بدون رانت به این منصب رسیده بودند.

,

در بخش‌های آغازین این مراسم نیز محمد دستورانی، مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان و سعید ناجی سرپرست سابق استانداری سمنان به ایراد سخن پرداختند.

,

دستورانی در سخنان خود انقلاب اداری را از جمله دستاوردهای فعالیت چاوشی در استان برشمرد و ناجی نیز کاهش نرخ بیکاری از 8.8 به 7.1 درصد و همچنین کنترل نرخ تورم در استان را از جمله دستاوردهای چاوشی عنوان کرد. به گفته وی ناجی، نرخ تورم در استان به نسبت نرخ تورم در کشور قابل ملاحظه(پایین‌تر) است.

,

انتهای پیام/ح

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه