اخبار داغ

استاندار سمنان:

سرمایه اجتماعی ما به شدت آسیب دیده است/ کمبود منابع آبی، مهم‌ترین محدودیت استان سمنان است

سرمایه اجتماعی ما به شدت آسیب دیده است/ کمبود منابع آبی، مهم‌ترین محدودیت استان سمنان است
استاندار سمنان با بیان این که سرمایه اجتماعی ما به شدت آسیب دیده است گفت: نگاه سیاسی من کاملا روشن است اما نمی‌خواهم به عنوان یک فعال سیاسی فعالیت کنم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت، علیرضا آشناگر استاندار سمنان در آیین تودیع و معارفه که صبح امروز با حضور معاون وزیر کشور برگزار شد استان سمنان را به دلیل قرارگیری در مرکز کشور استانی امن توصیف کرد و گفت:  من تلاش خواهم کرد که فضای استان، آرام و به دور از مجادلات سیاسی مرسوم باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

آشناگر افزود: ما باور داریم که در شرایط حاضر اگر نگوییم سرمایه اجتماعی ما تخریب شده، دست‌کم باید بگوییم که به شدت آسیب‌ دیده است؛ بنابراین همه ما باید تلاش کنیم که اعتماد، اطمینان، تعلق خاطر به دولت و کشور و امید به آینده افزایش پیدا کند و در فضای پرتنش به این مهم دست نخواهیم یافت.

,

وی با تأکید بر این که هدف بلندمدت ما باید توجه به توسعه باشد گفت: نگاه سیاسی من کاملا روشن است اما هیچ تمایلی ندارم که در استان سمنان به عنوان یک فعال سیاسی کار کنم بلکه می‌خواهم به عنوان مدیری که امانتی از سوی دولت به وی واگذار شده عمل کنم.

,

استاندار سمنان با اشاره به وجود 110 هزار دانشجو در استان سمنان گفت: مجموعه ویژگی‌های استان از جمله ظرفیت‌های دانشگاهی این امکان را به ما می‌دهد که صنایع بزرگ را در این استان مستقر کنیم و به نقش ملی که استان می‌تواند در جهت جذب جمعیت استان‌های همجوار ایفا کند کمک کنیم.

,

آشناگر با تأکید بر ضرورت جلوگیری از خام‌فروشی و تکمیل زنجیره تولید گفت: بدین واسطه می‌توان ارزش افزوده بیشتر برای ایجاد اشتغال بیش‌تر فراهم کرد.

,

وی با اشاره به قرارگیری استان سمنان در کریدور شرق به غرب و شمال و به جنوب گفت: سالانه 25 میلیون نفر از این مسیر به مشهد مقدس مشرف می‌شوند که این امر می‌تواند یک ظرفیت بی‌نظیر برای توسعه گردشگری باشد.

,

استاندار سمنان محدودیت منابع آبی را از جمله مهم‌ترین محدودیت‌ها در استان سمنان عنوان کرد و گفت: من این مسأله را در جلسه هیأت دولت هم عرض کردم؛ باید توجه داشت که پایه توسعه در استان سمنان تأمین منابع آبی از خارج استان است و این مسأله‌ای است که ریاست محترم جمهور بر آن تأکید دارند.

,

آشناگر ضعف در بنیه بودجه‌ای استان را از دیگر مسائل محدودیت‌آفرین در این استان برشمرد و گفت: بودجه استان حدود 570 میلیارد تومان است و شاید بودجه شهرداری‌ها هم به همین میزان باشد؛ این مبالغ نمی‌تواند ما را در مسیر توسعه شتابان قرار دهد و من از نمایندگان می‌خواهم که این مسأله را مدنظر داشته باشند و از ظرفیت‌های قانونی برای جذب اعتبار بیش‌تر بهره‌گیری کنند.

,

انتهای پیام/ح

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه