اخبار داغ

رئیس دانشگاه بوعلی‌سینا:

ضرورت فراهم بودن همه امکانات برای امر پژوهش تفکر غلطی است

ضرورت فراهم بودن همه امکانات برای امر پژوهش تفکر غلطی است
رئیس دانشگاه بوعلی سینا همدان گفت: عده‌ای تصور می‌کنند برای کار پژوهشی ضرورت دارد که همه امکانات و شرایط مهیا باشد که البته این تفکر غلط و اشتباهی است زیرا در دل همین تحریم‌ها کشور به استقلال علمی رسید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از نافع، یعقوب محمدی‌فر ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به شعار هفته پژوهش و فناوری با عنوان «پژوهش هدفمند، فناوری ارزش‌آفرین در خدمت تولید ملی» اظهار کرد: همدان به همت پژوهش‌های علمی دانشجویان دانشجویان توانسته یک جایگاه علمی خوبی را در کشور پیدا کند اما جای کار بسیار است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نافع,

وی با بیان اینکه باید این علم را ثروت تبدیل کنیم، افزود: امروز به علت اینکه علم در همه شاخه‌ها و  رشته‌ها بسیار وسیع و گسترده شده باید کارهای پژوهشی هدفمند و معنی‌دار انجام شود.

,

رئیس دانشگاه بوعلی سینا با اشاره به اینکه فناوری باید ارزش‌آفرین باشد، گفت: کارهای پژوهشی در دنیا جای خود را باز کرده و بیش از 40 درصد از درآمد شرکت‌های خارجی برای انجام کارهای پژوهشی و تحقیقات صرف می‌شود.

,

وی توجه  و حفظ نگاه فرهنگی از سوی پژوهشگران مهم خواند، خاطرنشان کرد: یک درصد بودجه استان شامل 400 میلیون تومان به امر پژوهش اختصاص داده شده است.

,

محمدیِ‌فر ادامه داد: در شورای پژوهشی استان تصمیم بر پژوهش بر روی چند مقوله کلی گرفته شد که در هفت موضوع قابل پیگیری است و موضوع گردشگری و آب از جمله آنهاست.

,

وی با بودجه پژوهشی امسال را متمرکز عنوان کرد و گفت: معتقدیم پژوهش باید به بخش‌های خصوصی سرایت کند و از موازی‌کاری پرهیز شود.

,

رئیس دانشگاه بوعلی با بیان اینکه جامعه امروز ما به افراد محقق و پژوهشگر با حفظ هویت ایرانی- اسلامی نیاز دارد،‌ یادآور شد: عده‌ای تصور می‌کنند برای کار پژوهشی باید همه امکانات و شرایط مهیا باشد که البته این تفکر غلط و اشتباهی است.

,

وی با اشاره به دستاورهای علمی کشور در طول سال‌های تحریم و کمبود امکانات،‌ اظهار کرد: این تحریم‌ها یک فرصت برای کشور و محققان بود و باعث شد که کشور در زمینه علمی استقلال پیدا کند و امروز در دنیا حرف برای گفتن داشته باشد.

,

محمدی‌فر دانشگاه‌ها را محلی مناسب برای انجام کارهای پژوهشی و تحقیقاتی معرفی کرد و گفت: در طول این سال‌ها دانشگاه پژوهشگران مطرحی در سطح کشوری داشته و امسال نیز یک پژوهشگر در سطح ملی معرفی شده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه