اخبار داغ

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه بوعلی سینا:

25 پژوهشگر دانشگاه‌های برتر استان انتخاب شدند

25 پژوهشگر دانشگاه‌های برتر استان انتخاب شدند
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه بوعلی سینا گفت: امسال بر اساس آیین‌نامه، ستاد پژوهشگران و فناوران با 6 کمیته کار خود را آغاز کرده است،‌ اظهار کرد: 25 پژوهشگر دانشگاه‌های برتر استان انتخاب شدند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از نافع، غلامحسین مجذوبی بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه امسال بر اساس آیین‌نامه ستاد پژوهشگران و فناوران با 6 کمیته کار خود را آغاز کرده،‌ اظهار کرد: 25 پژوهشگر دانشگاه‌های برتر استان انتخاب شدند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی افزود: 40 نفر پژوهشگر و فناور در هفته پژوهش امسال تقدیر می‌شوند و نیز آموزش و پرورش در یک برنامه‌ ویژه ای از  دانش‌آموز ان پژوهشگر خود تجلیل خواهد کرد.

,

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه بوعلی سینا ادامه داد: در سال جاری ما تغییراتی را در نحوه انتخاب پژوهشگران برتر دستگاه‌های اجرایی،فناوران برتر و دانشگاه‌ها انجام دادیم که در طول سال‌های گذشته هر دانشگاه برای معرفی پژوهشگر سهمیه‌ای داشت که حدود70 نفر به عنوان پژوهشگر معرفی می‌شدند اما امسال این تعداد کاهش یافت.

,

وی نظام سهمیه‌بندی لغو شده را ناعادلانه خواند و گفت: امسال پژوهش‌ها در 6 رشته از جمله رشته مهندسی، کشاورزی، پزشکی، هنر و معماری و ادبیات بوده و انتخاب افراد پژوهشگر براساس آیین‌نامه و ارزیابی اساتید مربوطه بوده است.

,

 مجذوبی با اشاره به اینکه امسال توزیع پژوهشگران بدرستی صورت گرفته، خاطرنشان کرد: برای مثال از گروه فنی و مهندسی پنج نفر، گروه علوم پزشکی سه نفر، ‌علوم پایه پنج نفر، معماری یک نفر و گروه علوم انسانی 6 نفر انتخاب شده‌اند.

,

وی با بیان اینکه 11 نفر از این افراد مربوط به دانشگاه بوعلی سینا است، اضافه کرد: همچنین از میان 60 پرونده ارسالی متعلق به 28 دستگاه اجرایی استان، یک نفر از دانشگاه فرهنگیان، دو نفر از  کارمندان دانشگاه علوم پزشکی، یک نفر از بوعلی و در نهایت یک نفر از دامپزشکی بودند.

,

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه بوعلی سینا به مهاجرت نخبگان اشاره و تصریح کرد: توانستیم 330 نخبه را در استان شناسایی کنیم که 30 نفر آنها متعلق به شهرستان همدان بوده و متأسفانه 62 نفر به تهران و 10 درصد به خارج کشور مهاجرت کرده‌اند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه