اخبار داغ

نگاه حسرت آمیز کودکان به تنها چرخ و فلک بندرعباس/ دنیای شیرین کودکی در میان آهن آلات مدفون شد

نگاه حسرت آمیز کودکان به تنها چرخ و فلک بندرعباس/ دنیای شیرین کودکی در میان آهن آلات مدفون شد
شهربازی زرون بندرعباس که در گذشته دنیای شیرینی را برای کودکان دهه شصت و هفتاد فراهم کرده بود اکنون در میان حجم انبوهی از آهن آلات دفن شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛ کودکان بندرعباسی دهه شصت و اوایل دهه هفتاد به خوبی خاطرات شهربازی زرون این شهر را به خوبی به یاد دارند به نحوی که بازی های شیرین دوران کودکی در شهربازی را با حسرت بازگو می کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

چرخ و فلک، تاب و سرسره های بزرگ، کشتی هیجانی و تونل وحشت تنها در گوشه ای از خاطرات کودکان دهه شصتی است اما شاد بودن های آخر هفته یا تعطیلی های تابستان که همراه با خانواده به شهربازی می رفتند لایه پنهان این خاطرات است.

,

اکنون اگر به  تمام گوشه و کنار بندرعباس شهر تجاری کشور نگاهی بیندازیم خبری از شهربازی دوران کودکانه جوان های دهه شصت خبری نیست و نگاه حسرت آمیز آن ها با چرخ و فلکی که سال ها ثابت مانده خیره می شود.

,

کودکان دهه هشتاد و از آن بدتر دهه نودی ها که خاطرات شهربازی رفتن را فقط از زبان مادربزرگ، خاله، دایی، عمو و عمه خود شنیده اند اکنون در گوشه و کنار اتاق های خود مشغول بازی های رایانه ای و تبلت هایی شده اند.

,

مکان بازی یکی از مهم ترین آیتم های دوران شهرنشینی به واسطه توسعه شهری است چرا که بهترین مکان برای تخلیه انرژی و هیجان های دوران کودکی بوده که به  دنبال خود سلامت روح و جسم آن ها را تامین می کند.

,

 

,

, , ,

 

,

عنوان پایتخت اقتصادی، قطب تجارت کشور و.. سبب شده تا روزانه بر تعداد ساختمان های سربه فلک کشیده و مراکز تجاری آن افزوده شود در حالی که احداث مراکز تفریحی مورد بی مهری و بی توجهی متولیان امور شهری قرار گرفته می شود.

,

شهربازی که در دوران بی نظیر خود مورد استقبال عموم مردم در اقصی نقاط هرمزگان قرار گرفته بود اکنون حال و روز ناخوشایندی دارد چرا اکنون همچون گورستان مردگان شده و دیگر از هیاهوی کودکانه در محوطه آن خبری نیست.

,

اگر پای صحبت های کودکان دهه شصت بندرعباس نشسته باشد علاوه بر هیجان اسباب و وسایل بازی درون شهربازی از شلوغی و جمعیت فراوان آخر هفته دوران کودکانه در شهربازی می گویند چون تعطیلات آخر هفته مملو از جمعیت بود.

,

هرمزگانی ها از تمام مناطق این استان حتی از دورترین روستاها برای اینکه فرزندان خود تعطیلات خوبی را داشته باشند  همراه با سایر بستگان به بندرعباس سفر کرده تا لحظات خوبی را در کنار یکدیگر سپری کنند.

,

, , ,

ضعف مدیریت شهری در بندرعباس سبب شده تا مسئولان امور شهری به جای اینکه چرخ تنها چرخ و فلک بندرعباس را دوباره راه بیندازند اکنون آن را به محلی برای پارک وسایل نقلیه اسقاطی و موتور سیکلت ها کرده اند.

,

تعطیلی و بسته شدن ناگهانی درهای تنها شهربازی بندرعباس آن هم به دلایل نامعلومی باعث شده دنیای بازی های کودکانه دهه شصتی ها در میان حجم انبوهی از آهن آلات دفن شود.

,

احداث کلبه های درختی در بخشی از محوطه پارک زرون بندرعباس نه تنها نتوانسته کمبود آن را جبران کند بلکه فراهم نمودن مکانی برای بزرگسالان گویی کودکان دهه نود به فراموشی مطلق سپرده شده اند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه