اخبار داغ

در گفتگو با مدیر عامل اروند چرخ رفسنجان مطرح شد؛

معوقات ۲۰ میلیارد تومانی خودرو سازان؛رینگ آلومینیومی ۱۰۰ درصد ایرانی را از حرکت انداخت

معوقات ۲۰ میلیارد تومانی خودرو سازان؛رینگ آلومینیومی ۱۰۰ درصد ایرانی را از حرکت انداخت
احسان گفت:در حال حاضر تقریبا ۹۵ درصد ظرفیت خط تولید غیرفعال است وتعداد پرسنل از ۵ ماه گذشته حدود ۴۰۰ نفر بوده که در حال حاضر حدود ۲۰۰ نفر است که پیش بینی می شود ۱۰۰ نفر دیگر تا پایان دیماه تعدیل گردد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی احسان مدیر عامل  اروند چرخ رفسنجان کرمان در گفتگو با راه آرمان ؛از بدعهدی خودروسازان داخلی گلایه کرد و گفت:در حالی که این واحد تولیدی تنها تولید کننده رینگ آلومینیوم ۱۰۰ درصد ایرانی بدون نیاز به کوچکترین مواد اولیه وارداتی است اکنون به علت بدهی ۲۰ میلیاردی خودرو سازان به ما سبب شده است که خطوط تولید خود را از کار بیاندازیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان ,

وی ادامه داد : در سه ماه گذشته تا کنون  با ۵ درصد ظرفیت و تقریبا یک سوم آن به تولید می پردازیم و در این راستا ۲۰۰ نفر از نیروهای خود را تعدیل کرده ایم و این در حالی است که ۵۰۰ نفر در خانواده بزرگ اروند امرار معاش می کردند .

,

این صنعت گر برتر در بخش کیفیت  افزود:در حال حاضر تقریبا ۹۵ درصد ظرفیت تولید غیرفعال است وتعداد پرسنل از ۵ ماه گذشته حدود ۴۰۰ نفر بوده که در حال حاضر حدود ۲۰۰ نفر است که پیش بینی می شود ۱۰۰ نفر دیگر تا پایان دیماه تعدیل گردد.

,

مدیر عامل اروند چرخ به عدم توجه خودروسازان به تعهداتشان اشاره کرد و گفت:در حالی که ظرفیت کافی در کشور جهت تولید بهترین محصول ان هم با کیفیت اروپایی وجود دارد اما یکی از خودرو سازان تحت پوشش شرکت رینگ سازی خرمشهر و به اسم تولید داخلی اما کاملا وارداتی و تولید کشور چین است ، اقدام به ثت سفارشات کرده است در حالی که عملا این خودرو سازی رینگ الومینیومی سفارشی شرکت اروند چرخ را از آپشن های خودروهای خود قطع کرده است .

,

علی احسان ادامه داد:این خودرو ساز که واردات را عملا سرلوحه خود قرار داده است از یک سال گذشته تا کنون نه تنها بدهی میلیاردی اش را به ما پرداخت نکرده بلکه هزینه کرد این بدهی را صرف واردات رینگ نموده است و عملا خطوط تولید ما را از کار انداخته است .

,

وی با تاکید بر این موضوع که مجموعا خودرو سازان ۲۰ میلیارد تومان به ما بدهکار هستند،گفت:عدم سفارش جدید به اروند چرخ و میسر شدن راه واردات برای خودرو سازان و حتی عدم پرداخت بدهی آنان به ما سبب شده است که نقدینگی این واحد تولیدی به صفر برسد و خطوط تولید از کار بیافتند در حالی که ما تنها واحد تولیدی هستیم که به هیچ کدام از مواد اولیه تولید برای واردات احتیاج نداریم و تمام محصولات ما ۱۰۰ درصد داخلی تولید می باشند لذا از کار افتادن اروند چرخ سبب ضربه مهلکی بر بدنه اقتصاد داخلی در عرصه صنایع پایین دستی خواهد بود .

,

علی احسان به عدم توجه مسئولین به این اتفاق رخ داده در اروند چرخ اشاره کرد و گفت:متاسفانه  با توجه به عدم حرف شنوی خودروسازان از وزارت صمت به نظر نمی رسد این دستگاه دولتی بتواند کمک شایان و قابل توجهی به ما داشته باشد در حالی که در گذشته صادارت ما تکی نبوده و به صورت خودرو از کشور خارج می شده است از ابتدای سال با توقف صادارت به دو کشور خواستار خودروی ایرانی چون عراق و سوریه عملا صادارت ما نیز متوقف گردیده است.

,

صنعت گر نمونه کرمانی ابراز کرد:بنظر می رسد همت خاصی جهت رفع مشکل وجود نداشته باشد در جایی که تعدادی از مدیران یک خودروساز دولتی مانند سایپا کارخانجات کشور را فقط جهت گرفتن کمیسیون های شخصی به تعطیلی می کشانند و اقدام به واردات قطعه می کنند و علیرغم تقاضاهای مکرر از وزارت صمت جهت ممنوع الورود کردن این قطعه همچنان واردات وجود دارد ، تنها جمله این است که ” این خانه از پای بست خراب”  است.

,

وی در پایان خاطر نشان کرد:تنها راه برون رفت از این مهلکه ، راه اندازی مجددخطوط تولید خودروسازان و الزام خودرو سازان ” چینی همکار”  به استفاده از محصولات قابل داخلی سازی مانند رینگ آلومینیومی و پرداخت فوری معوقات خودروسازان به اروند چرخ است زیرا ما می توانیم با تکیه بر توان و همت داخلی بهترین محصولات و با کیفیت ترین آنها را تولید کنیم و برای جهانیان بلندگوی همت و اقتدار شویم .

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه