اخبار داغ

حسن بیگی در گفت و گو با دانا؛

اعتراضات در اروپا بیانگر پایان تاریخ سرمایه داری و زورگویی آمریکا و اروپایی هاست/ اکثریت مردم فرانسه در خط فقر قرار گرفته اند/ نظام فرانسه باید اصلاح شود

اعتراضات در اروپا بیانگر پایان تاریخ سرمایه داری و زورگویی آمریکا و اروپایی هاست/ اکثریت مردم فرانسه در خط فقر قرار گرفته اند/ نظام فرانسه باید اصلاح شود
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به اعتراضات مردمی در فرانسه گفت: فرانسوی ها بیش از نیم قرن با شعار آزادی و فتح آزادی و همچنین قانون گرایی توانسته اند که بر گرده مردم سوار باشند؛ اما متاسفانه در حال حاضر اکثریت مردم فرانسه در خط فقر قرار گرفته اند و شرایط زندگی بسیار سختی دارند و طبیعتاً در صحنه خواهند آمد.
[

ابوالفضل حسن بیگی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت و گو با شبکه اطلاع رسانی راه دانا با اشاره به اتفاقات اخیر در فرانسه، اظهار داشت: دولت فرانسه تصمیماتی گرفت که این تصمیمات توسط امانوئل مکرون، رئیس جمهور این کشور اعلام شد اما تظاهر کنندگان و معترصین قانع نشدند، زیرا اعتقادشان بر این است که باید یک تحول واقعی و زیربنایی در فرانسه انجام شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

 

,

وی تصریح کرد: سیاست های کشور سرمایه داری باعث شده است که اکثریت قریب به اتفاق کارگران و عناصر حقوق بگیر در شرایط بسیار سخت زندگی قرار بگیرند و در آخر مجبور شوند به خیابان ها بریزند و تلاش کنند حق و حقو قشان را از دولت بگیرند.

,

 

,

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: از آن جایی که نظام فرانسه یک نظام سرمایه داری است، باید در آن چارچوب قدم بردارند و از طرفی دولت هم با محدودیت و معذوریت هایی مواجه است که به نظر می رسد با حرکت عظیم مردمی، مجبورند در مقابل خواست ملت تسلیم شوند، زیرا تحت هیچ شرایطی مردم حاضر به عقب نشینی و صلح با دولت نیستند.

,

 

,

نظام فرانسه باید اصلاح شود

, نظام فرانسه باید اصلاح شود,

حسن بیگی در پاسخ به این سوال که "دولت فرانسه در قبال تظاهر کنندگان چه وظیفه ای دارد؟" گفت: دولت فرانسه باید یک سلسه اصلاحاتی را انجام دهد که این اصلاحات به سمت قشر ضعیف و قشر پایین دست باشد.

,

وی بیان داشت: با ارتش، پلیس و با سلاح و اسلحه هرگز نمی شود حقوق مردم را پایمال و مطالبات مردم را پاسخ داد، بلکه باید دولت پای صحبت های مردم بنشیند و به آن ها پاسخ دهد.

,

 

,

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: آن چند درصدی که در فرانسه و کشورهای غربی ثروت دستشان است و به هر شکلی بر مردم تسلط پیدا می کنند و فشار می آورند و از طرفی هم حقوق مردم را پایمال می کنند، دیگر عمرشان به سر آمده و امکان پذیر نیست در مقابل مردم مقاومت کنند و به این راه غیرعقلی و غیر قانونی خودشان ادامه دهند.

,

 

,

حسن بیگی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه "چرا فرانسه که خودش را از مدعیان صف اول حقوق بشر میداند، در اعاده حقوق ملت خود عاجز است؟" گفت: فرانسوی ها بیش از نیم قرن با شعار آزادی و فتح آزادی و همچنین قانون گرایی توانسته اند که بر گرده مردم سوار باشند؛ اما متاسفانه در حال حاضر اکثریت مردم فرانسه در خط فقر قرار گرفته اند و شرایط زندگی بسیار سختی دارند و طبیعتاً در صحنه خواهند آمد.

,

 

,

وی افزود: دروغ گویی در مقابل دوربین های بین المللی هم باعث شده است تا دولت فرانسه در موقعیت بسیار ضعیفی قرار بگیرد؛ در این راستا جامع بین المللی کاملاً شاهد آن است که فرانسوی ها شعار و عملکردشان هر دو دروغ بود و همواره با سوء استفاده از این شعار توانسته اند به مردم ظلم کنند و به نوعی هم سرمایه داری را به رخ جهانیان بکشانند.

,

 

,

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به اظهارات بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت خارجه مبنی بر اینکه "اتفاقات کشور فرانسه یک موضوع داخلی است" گفت: از منظر حقوق بشر و سازمان ملل، طبیعتاً تا زمانی که ملت ها از کشور های دیگر کمک نخواسته باشند، موضوع یک موضوع می تواند داخلی باشد.

,

 

,

حسن بیگی خاطر نشان کرد: آن مقطع کوتاهی که فرانسوی ها خواستند بنزین بر آتش جمهوری اسلامی بریزند، ما آن ها را محکوم کردیم؛ در یک برهه ای یک اقلیتی به خیابان ها آمدند و خواسته ای داشتند و جمهوری اسلامی هم به خواسته ی آن ها رسیدگی کرد، مثل مال باختگان موسسات مالی که جمهوری اسلامی به قول و وفای خودش عمل کرد و حقوق مال باختگان را داد.

,

 

,

وی اذعان داشت: در بحث حقوق بشر همه کشورها می توانند در جهت تامین مطالبات ملت ها حرف بزنند و رسیدگی کنند.

,

 

,

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه گفت: فرانسوی ها و آمریکایی ها در امور داخلی کشورمان دخالت می کردند و اقدام آن ها محکوم است و ما هرگز در امور داخلی فرانسه و یا هر کشور دیگری دخالت نمی کنیم.

,

 

,

مجلس می تواند اعتراض خود را به سازمان ملل اعلام کند

, مجلس می تواند اعتراض خود را به سازمان ملل اعلام کند,

حسن بیگی تاکید کرد: بر اساس منشور سازمان ملل متحد، مردم کشورهایی که تحت سلطه و یا فشار و ظلم قرار می گیرند و همچنین کشورهایی که به مردمانشان ظلم می کنند و پلیس به حقوق مردم تجاوز می کند، دولت و مجلس شورای اسلامی مجاز است اعتراض خود را بر اساس منشور سازمان ملل و در جهت احقاق حق و مطالبات مردم به سازمان ملل اعلام کنند.

,

 

,

وی در این رابطه گفت: در مراحل گوناگون می توان این اعتراضات را به سازمان ملل اعلام کرد؛ مرحله اول تذکرات و در مرحله دوم دفاع از حقوق است و در مرحله سوم هم می تواند از طریق مکاتباب به سازمان ملل و حقوق بشر انجام شود.

,

 

,

حسن بیگی با اشاره به تسری تظاهرات فرانسه به سایر کشورهای اروپایی گفت: 28 کشور اروپایی نیز با این معضل مواجه هستند که این بیانگر پایان تاریخ سرمایه داری و پایان زورگویی های آمریکایی و اروپایی ها است.

,

 

,

وی در پایان گفت: طبیعتاً همه مردم و همه ملت ها دنبال حق و حقوشان هستند و در واقع اگر پاسخ مثبتی به این حرکات داده نشود، در آینده شاهد خواهیم بود که مردم 28 کشور اروپایی به خیابان ها می ریزند، زیرا همه هم درد هستند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه