اخبار داغ

گاردین گزارش داد؛

بار تحریم‌های ترامپ روی دوش دانشجویان ایرانی دانشگاه‎های انگلیس

بار تحریم‌های ترامپ روی دوش دانشجویان ایرانی دانشگاه‎های انگلیس
یک رسانه انگلیسی با توجه به حال و روز دانشجویان ایرانی مشغول تحصیل در این کشور، ادعای آمریکا مبنی بر اینکه مردم عادی هدف تحریم‎های ضدایرانی نیستند را به چالش کشید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ «گاردین» در گزارشی به وصف حال این روزهای دانشجویان ایرانی مشغول تحصیل در دانشگاه‌های انگلیس پرداخته و از تاثیر تحریم‌های دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا بر مردم عادی ایران سخن گفته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
به گزارش گاردین، بسیاری از دانشجویان ایرانی به دلیل آنکه تحریم‌ها تراکنش‌های بانکی را تحت‌الشعاع قرار داده است، قادر به دریافت پول از خانواده‌ها برای پرداخت شهریه خود نیستند و کار به جایی رسیده که برخی از دانشگاه‌ها پیشنهاد می‌دهند که دانشجویان ایرانی در تعطیلات کریسمس به خانه بازگشته و با پول نقد به دانشگاه بازگردند.
,
 
,
اگرچه شمار دانشجویان ایرانی متاثر از محاصره اقتصادی آمریکا مشخص نیست، اما انجمن ایرانیان لندن، این وضعیت را غم‌انگیز توصیف می‌کند.
,
 
,
این در حالی است که وضعیت پیش آمده فرصتی برای نهادهای علمی بین‌المللی برای مخالفت با تحریم‌های ترامپ است.
,
 
,
در همین حال، «مت روددا» از نمایندگان حزب کارگر انگلیس، از دانشگاه‌ها می‌خواهد که شرایط این روزهای دانشجویان ایرانی را در نظر بگیرند.
,
 
,
 مطلب گاردین در حالی منتشر می‌شود که وزارت خارجه آمریکا در کارزار اعمال فشار علیه ایران، پیوسته مدعی است که هدف از تحریم‌ها مردم ایران نیستند – ادعایی که روایت روزنامه انگلیسی آن را به چالش می‌کشد.
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه