اخبار داغ

معاون رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان:

سیستان و بلوچستان رکورد دار کاهش سرقت در کشور/افزایش اشتغال زمینه ساز کاهش جرم در استان است

سیستان و بلوچستان رکورد دار کاهش سرقت در کشور/افزایش اشتغال زمینه ساز کاهش جرم در استان است
معاون رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان در امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم گفت: افزایش اشتغال در سیستان و بلوچستان و کاهش زمینه های جرم می تواند مهمترین عامل برای کاهش چشمگیر سرقت در استان باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدعلی حمیدیان در گفتگو با خبرنگار عصرهامون، با اشاره به کاهش آمار سرقت در سیستان و بلوچستان، اظهار داشت: با تعامل مستمری که میان نیروهای انتظامی و دستگاه قضایی انجام گرفته است آمار سرقت‌های استان در سال گذشته با کاهش 11 درصدی مواجه شد تاجایی که سیستان و بلوچستان در حوزه مدیریت مبارزه و پیشگیری از وقوع سرقت در رتبه اول کشور جای گرفت.
وی با تاکید بر ضرورت پیگیری مستمر در حوزه پیشگیری از سرقت، افزود: بی شک راهکار اصلی برای موفقیت در سایت های مرتبط با پیشگیری از سرقت برهم زدن موقعیت ارتکاب به جرم برای مجرمین بوده و در این زمینه پیشگیری‌های وضعی بیشترین نقش را در کاهش آمار سرقت داشته است.
معاون رئیس کل دادگستری استان در امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم بیان کرد: بهترین اقدامی که برای کاهش سرقت در استان انجام گرفته است برهم زدن زمینه جرم و فروش اموال مسروقه بوده اما با وجود اینکه جرم انگاری مناسبی در حوزه مداخله کنندگان در اموال مسروقه با عنایت به ماده 662 قانون مجازات اسلامی پیش بینی شده است اما با گذشت زمان مجازات به حدی کاهش پیدا کرده که بیم آن میرود که بار دیگر مالخرها وارد چرخه بزهکاری خود شوند.
وی ادامه داد: در واقع مالخران حرفه ای با علم و اطلاع از عواقب و هزینه هایی که در صورت دستگیری به آنها تحمیل می‌شود و بر پایه راهبرد هزینه فایده مبادله و مقایسه انتفاع چشمگیری که از فروش اموال به دست می آورد انگیزه‌های فراوانی را برای ارتکاب به جرم پیدا می کنند.
معاون رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان گفت: بازدید از واحدهای صنفی، جمع‌آوری بهنگام بازارهای دست فروشی غیرمجاز و مدیریت موثر بازارهای خرید و فروش فضای مجازی از مهم‌ترین الزامات براندازی بازارهای خرید و فروش اموال مسروقه قلمداد می‌شود.
وی در ادامه با اشاره به آمارهای مرتبط با زیر ساخت های پیشگیری از سرقت، خاطرنشان کرد: با هدف کاهش آمارهای جرم در استان اقدام به راه اندازی 21 بازارچه مجاز دست فروشی در زاهدان و افتتاح مرکز مدیریت پسماند زاهدان در آذر ماه سال جاری کردیم همچنین با دستگیری و مجازات حبس برای بیش از هزار و 290 سارق استان و پلمپ واحدهای صنفی غیر مجاز و متخلف اقدامات خوبی در کاهش این جرم انجام شد.
حمیدیان در پایان افزایش اشتغال را از راه های کاهش جرم سرقت در استان دانست و تصریح کرد: یکی دیگر از اقدامات اصلی نهادهای متولی امر در زمینه پیشگیری از سرقت انجام اقدامات موثر در حوزه توانمندسازی واحدهای صنفی و فعالیت های تولیدی استان و همچنین کاهش ضریب بیکاری جوانان است.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون،,
,
,
,
, و,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه