اخبار داغ

گزارشی از یک معضل زیست محیطی؛

جدال سلامت شهروندان با ظروف پلاستیکی/ انباشت بی رویه پسماند های شهری در بندرعباس!

جدال سلامت شهروندان با ظروف پلاستیکی/ انباشت بی رویه پسماند های شهری در بندرعباس!
انباشت بی رویه پسماند های شهری به دلیل استفاده از ظروف پلاستیکی و سفره های یکبار مصرف سلامت شهروندان در برابر مخاطرات زیست محیطی را به شدت تهدید می کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛ آلودگی پلاستیکی به عبارتی آلودمی سفید در سال های اخیر به یکی از مهمترین معضلات زیست محیطی در جهان تبدیل شده است به گونه ای که نوزدهم خردادماه سال جاری  به نام  روز مبارزه با آلودگی زیست محیطی انتخاب شده بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

ظروف پلاستیکی و کیسه های نایلونی در شهرهای توسعه یافته و در حال توسعه از جمله مسائل زیست محیطی می باشد که دامن گیر اکثر شهرها شده است.

,

با توجه به اینکه مقوله رفاه یکی از فاکتورهای زندگی مدرن است لذا با گسترش شهرها و کارکردن بانوان دوشادوش مردان سبب شده تا خانم های خانه دار زمان کافی برای شستن ظروف و سفره های سنتی را نداشته باشند.

,

استفاده از ظروف مسی در گذشته طرفدارن بیشماری داشت اما اکنون به واسطه توسعه تکنولوژی و صنایع به دلیل  استفاده از ظروف شیشه ای و کریستال و از آن بدتر ظروف یکبار مصرف سبب شده تا این گونه ظروف در مرز فراموشی مطلق قرار بگیرند.

,

از آنجایی که تجزیه ظروف یکبار مصرف در طبیعت ممکن است تا چهار قرن طول بکشد  لذا مواد شیمیایی مورد استفاده در تولید این گونه ظروف خسارت جبران ناپذیری را به چرخه حیات گیاهان وارد می سازد.

,

تحقیقان نشان می دهد که هرساله 3 میلیون تن پلاستیک در ایران تولید می شود و از آنجایی که مواد نفتی و فسیلی مواد اصلی تشکیل دهنده پلاستیک ها می باشند لذا تجزیه آن ها هزار سال به طول می انجامد.

,

, , ,

جدال سلامت شهروندان با ظروف پلاستیکی

, جدال سلامت شهروندان با ظروف پلاستیکی,

طروف و کیسه های پلاستیکی هنگامی که در دمای بیش از 65 درجه سانتیگراد قرار می گیرند مواد چرب و اسیدی آن ها ضمن رهاسازی خطر ابتلا به سرطان را دوچندان می کند.

,

رهاسازی زباله های ناشی از استفاده طروف و سفره های یکبارمصرف در محیط پیرامون و در نزدیکی محل زندگی شهروندان علاوه بر اینکه از زیبایی چهره شهر و مناظر طبیعی می کاهد حیات انسان ها  و جانواران زنده را به خطر می اندازند.

,

احمدی یکی از شهروندان بندرعباسی در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به استفاده روز افزون ظروف یکبار مصرف توسط مردم گفت: ظروف پلاستکی و ظروف یکبار مصرف  اطراف خانه های بندرعباس به شدت مشاهده می شود.

,

وی افزود: علاوه بر اطراف منازل شهروندان، پارک ها و سواحل بندرعباس از ظروف یک بار مصرف پوشیده شده اند به نحوی که از فاصله دور می توان آن ها را مشاهده کرد.

,

این شهروندان بندرعباسی با اشاره به جولان حیوانات موذی در شهر اظهار کرد: رهاسازی زباله های ظروف یکبار مصرف و پس از آن انباشت نخاله های ساختمانی و تکه های شیشه شکسته محل مناسبی را برای زندگی حشرات و حیوانات ناقل بیماری فراهم کرده است.

,

, , ,

پسماند زنگ خطر برای سلامت شهروندان

, پسماند زنگ خطر برای سلامت شهروندان,

احسان کامرانی، استاد تمام دانشگاه هرمزگان با اشاره به اینکه 80درصد زباله ها در ساحل کیسه های پلاستیکی است، اظهار کرد: این کیسه ها به مرور زمان به میکروپلاستیک تبدیل شده و به چرخه غذایی وارد شده و باعث سرطان و تومور می شود که اگر این موضوع به درستی مدیریت نشود سلامت مردم به مخاطره میفتد.

,

وی تاکید کرد: فرهنگسازی و آموزش از مدارس، جانمایی سطل های زباله دربدار با فاصله کم در ساحل و استفاده از کیسه های زباله پارچه ای و کاغذی به جای پلاستیک از راهکارهای مهمی است که در حال حاضر می توان برای برون رفت از مشکلات زیست محیطی وجود پلاستیک در ساحل استفاده کرد

, وی تاکید کرد: ,

استاد تمام دانشگاه هرمزگان با تاکید بر اینکه پسماند زنگ خطر برای سلامت شهروندان است، خاطرنشان کرد: شورای شهر بندرعباس متولی و‌مسوول اصلی برای برنامه ریزی در مورد سلامت شهروندان در برابر مخاطرات زیست محیطی در ساحل می باشد.

, استاد تمام دانشگاه هرمزگان با تاکید بر اینکه ,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه