اخبار داغ

گرانی ها مرغداران را نیز معترض کرد/تجمعی تعدادی از مرغداران مقابل فرمانداری بروجن

گرانی ها مرغداران را نیز معترض کرد/تجمعی تعدادی از مرغداران مقابل فرمانداری بروجن
روز گذشته تعدادی از مرغداران بروجن در اعتراض به قیمت مرغ مقابل فرمانداری این شهرستان تجمع کردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  جهانبین نیوز؛ ۲۵ نفر از مرغداران بروجنی روز گذشته مقابل فرمانداری بروجن تجمع کردند ، علت را از فرماندار این شهرستان جویا شدیم که متن آن به شرح ذیل است :

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, جهانبین نیوز,

محمود ملکی فرماندار بروجن در گفتگو با خبرنگار جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: مرغداران علت اعتراض خود را عدم تناسب قیمت نهاده با قیمت فروش محصول عنوان داشتند.

وی تصریح کرد: مرغداران معتقدند با خرید ذرت به قیمت ۲۸۰۰ تومان ، سویا ۱۶۵۰ و جوجه ۴ هزار تومان ضرر می کنند ، چون افزایش قیمت در بحث نهاده ها در مقایسه با سال گذشته بسیار بالا بوده این در حالی است که فروش مرغ با قیمت سال گذشته صورت می گیرد.

ملکی با اشاره به اینکه قیمتی که دولت به مرغداران می دهد کاملا کلی بوده و این عرف در سطح کشور همین است بیان داشت : نهادهای کشاورزی، جوجه و سایر ملزوماتی که برای یک مرغداری باید در اختیار ما باشد را باهم هماهنگ میکنیم و بعد قیمت می دهیم و تابع آن ها هستیم.

وی با اذعان بر اینکه کمسیون تنظیم بازار در سطح کشور تشکیل می شود و کلیه مصوبات را به ادارات صنعت، معدن و تجارت سراسر کشور ابلاغ می کند بیان داشت: نرخی که به صورت مصوب باید مرغدار تحویل کشتارگاه بدهد شش هزار و ۳۵۰ تومان است و ۹ هزار و ۵۰۰ هم باید دست مصرف کننده بدهد که مرغداران نسبت به این مسئله معترض بوده و می گویند که برای هرکیلو مرغ بیش از هزار تومان ضرر می کنیم.

ملکی افزود: مرغداران می گویند اگر دولت ما را مکلف کند که محصول خود را به قیمت خاص بفروشیم قبول می کنیم اما در صورتی که مابقی نهاده ها هم مکلف کند که قیمت مصوبه بازار محصول را بفروشند که ما نیز در این امر ضرر نکنیم .

وی در پایان خاطر نشان کرد: خواسته به جا مرغداران شهرستان بروجن را به استان ابلاغ کرده و از آن ها خواستار پیگیری این موضوع مهم شدیم.

انتهای پیام/
,
, جهانبین نیوز,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه