اخبار داغ

نماینده سراب:

با بهره‌برداری از کارخانه آلومینا برای ۱۵ هزار جوان شغل ایجاد می‌شود/۷۰ درصد کارخانه‌های سراب تعطیل و نیمه‌تعطیل شده‌اند

با بهره‌برداری از کارخانه آلومینا برای ۱۵ هزار جوان شغل ایجاد می‌شود/۷۰ درصد کارخانه‌های سراب تعطیل و نیمه‌تعطیل شده‌اند
نماینده سراب گفت: کارخانه تولید پودر آلومینا در صورت بهره‌برداری مشکل اشتغال جوانان شهرستان را مرتفع می‌سازد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج، یوسف داودی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی آناج در ارزیابی عملکرد استاندار سابق آذربایجان‌شرقی، مجید خدابخش را مدیری باتجربه، فعال و تلاشگر نامید و خاطرنشان ساخت: او برای توسعه حوزه‌ی انتخابیه‌ام سعی فراوانی کرد اما آرزوی بهره‌برداری از "کارخانه‌ی تولید پودر آلومینا" معروف به نفت آذربایجان در راستای ایجاد تحول صنعتی در استان محقق نشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

وی ادامه داد: این کارخانه با ذخیره‌ی 30 میلیارد تن آلومینا در کنار اشتغال‌زایی برای 15 هزار جوان بیکار، نیاز آلومینای کشور را نیز تامین می‌کند و زیرساخت‌های آن اعم از آب، برق، نیروگاه و پایلوت آماده است.

,

نماینده سراب در تشریح انتظارات خود از استاندار جدید آذربایجان‌شرقی خواستار توجه محمدرضا پورمحمدی به جوانان بیکار حوزه‌ی انتخابیه‌ی خود شد و ابراز کرد: ده‌ها کارخانه در سراب و کل استان به‌دلیل وضعیت مالی نامناسب و عدم تامین مواد اولیه در تعطیلی کامل به سر می‌برند و گروهی دیگر در آستانه‌ی ورشکستگی قرار دارند؛ عمده‌ی این تولیدکنندگان نیز بدهی بانکی دارند.

,

وی به وضعیت نامناسب راه‌های روستایی سراب اشاره و توضیح داد: در تامین آب شرب و آب لازم برای کشاورزان مشکلات عدیده‌ای وجود دارد و ضمن توجه به این معضلات باید برای اصلاح‌نژاد دام نیز فکری شود چراکه‌ آب و هوای آذربایجان‌شرقی بهترین فرصت برای دامداری است.

,

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس بر اجرای پروژه‌ی خط ریلی بستان‌آباد تا اردبیل تاکید و یادآور شد: نقشه‌کشی و کارهای اجرایی پروژه همچون تعیین پیمانکار و اختصاص ردیف بودجه‌ی مستقل انجام شده است و امیدواریم با تسریع در روند کار، شاهد وجود خط ریلی بستان‌آباد تا اردبیل و اتصال این خط به جمهوری آذربایجان باشیم. 

,

وی از استاندار جدید آذربایجان‌شرقی خواست توجه به حوزه‌ی توریسم را در اولویت کاری‌اش قرار دهد و با اشاره به وجود 9 آب گرم در شهرستان سراب، اذعان داشت: متاسفانه در معرفی سراب به‌عنوان منطقه‌ای گردشگرپذیر کوتاهی کرده‌ایم، آبشار، کتیبه و منطقه تفریحی میرکوه سلطان در ایران نظیر ندارد.

,

این نماینده مجلس دهم با بیان اینکه ما برای محصولات کشاورزی‌مان شورا نداریم، عنوان کرد: برای نمونه در گیلان شورای برنج تشکیل می‌یابد اما در آذربایجان‌شرقی چنین چیزی وجود ندارد.

,

وی در پایان گفت‌وگوی خود با خبرنگار آناج بار دیگر بر ساماندهی و حمایت از کارخانجات استان تاکید کرد و بیان داشت: در سراب حدود 120 کارخانه وجود دارد که حدود 80 واحد از آن‌ها در حالت تعطیلی و نیمه تعطیلی قرار دارند، برای نمونه سراب بافت 600 کارگر داشت که الان با 180 کارگر کار می‌کند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه