اخبار داغ

قیمت هندوانه شب یلدا در بازار مازندران چند؟

قیمت هندوانه شب یلدا در بازار مازندران چند؟
همواره هندوانه پای ثابت سفره‌های ایرانی در شب یلدا بوده است. میوه‌ای که در کنار انار، جای خود را سالیان متمادی است که از دیرباز در میان خریداران باز کرده است و رفته رفته با افزایش تقاضا در این ایام، قیمت‌های نامتعارف نیز برای این میوه‌ها در شب‌های منتهی به شب یلدا در بازار رواج یافته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، همواره هندوانه پای ثابت سفره‌های ایرانی در شب یلدا بوده است. میوه‌ای که در کنار انار، جای خود را سالیان متمادی است که از دیرباز در میان خریداران باز کرده است و شاید یکی از دلایل این اقبال عمومی، قیمت مناسب این میوه نسبت به سایر میوه‌ها بوده که رفته رفته با افزایش تقاضا در این ایام، قیمت‌های نامتعارف نیز برای این میوه‌ها در شب‌های منتهی به شب یلدا در بازار رواج یافته است.

البته از آن سو هم مشخص نیست چرا مردم با وجود این قیمت‌های نا متعارف باز هم دست بردار نیستند و شب یلدا برای‌شان بدون هندوانه یلدا نمی‌شود.

هر چند در برخی ایام پر تقاضای بازار مثل بازگشایی مدارس، بازار نوروز، شب یلدا و اعیاد گوناگون مذهبی، دستگاه‌های نظارتی خبر از اجرای طرح‌های گوناگون و آمار و ارقام‌های متعدد نظارت‌ها از بازار خبر می‌دهند، اما این طرح‌ها نقش کمرنگی در بازدارندگی افزایش قیمت‌های کف بازار دارد و چندان در سبد کالای خرید مردم محسوس اثرگذار نیست.

برای اطلاع از قیمت هندوانه، سَری به وانت‌های باری کنار جاده‌های اصلی شهر که پر از هندوانه هستند زدیم تا از نرخ فروش آن‌ها که به نظر خیلی‌ها از قیمت‌های مغازه بازار ارزان‌تر است، مطلع شویم؛ که قیمت هر کیلو هندوانه در 5 روز مانده به شب یلدا، 5 هزار تومان از سوی فروشندگان این وانت‌های باری البته به شرط چاقو  اعلام شد.

امیرحسین فخرآوران در گفت‌وگو با خبرنگار ما قیمت هندوانه‌های موجود در میدان میوه و تره‌بار مرکز استان را یک‌هزار و 500 الی چهار هزار و 500 تومان اعلام کرد و افزود: قیمت هندوانه میناب امروز در میدان بین دو هزار و 500 تا 3 هزار تومان در میدان میوه است.

وی خاطرنشان کرد: البته یک سری هندوانه‌های انباری نیز در میدان است که با قیمت یک‌هزار و 500 تومان به فروش می‌رسد که طرفدار زیادی ندارد.

رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار مرکز مازندران بیان کرد: در کنار هندوانه‌های میناب و انباری یک سری هندوانه‌های سیاه چابهار هم وجود دارد که ‌به صورت کارتنی و با تعداد چهارتایی در میدان با قیمت بین 4 هزار و 200 الی 4 هزار و 500 تومان به فروش می‌رسد.

ناگفته نماند برای اطلاع از قیمت هندوانه در بازار روز ساری، سری به بازار شهید رجایی زدیم، طبق‌ها از میوه‌های رنگارنگ لبریز است اما جای هندوانه در غالب این طبق‌ها و مغازه‌ها خالی است؛ تنها یکی دو مغازه، هندوانه بساط کرده‌اند که با قیمت 3 هزار و 500 تومان در معرض فروش قرار گرفته است.

البته صادقی رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار بهشهر نیز در گفت‌وگو با خبرنگار ما قیمت هر کیلو هندوانه در بازار این شهر را 6 هزار تومان عنوان کرد.

شعبانی رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار تنکابن نیز قیمت هر کیلو هندوانه میناب در کف بازار را 3 هزار و 500 تومان اعلام کرد.

ناگفته نماند صالحی رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار نوشهر قیمت هندوانه در بازار این شهر را 5 هزار تومان عنوان کرد.

با این حساب، قیمت یک هندوانه متوسط 5 کیلویی البته به شرط چاقو برای شب یلدا، 25 هزار تومان تمام می‌شود.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه