اخبار داغ

بخش اول گفتگوی صریح با عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی:

آماده مناظره هستم/ قرار بود پول نفت به سفره مردم بیاید، چه شد؟

آماده مناظره هستم/ قرار بود پول نفت به سفره مردم بیاید، چه شد؟
به تازگی برخی از اظهارات ابوالفضل حسن‌بیگی در فضای مجازی حاشیه‌ساز شده است. حسن‌بیگی در یک گفتگوی صریح، توضیحات خود را درباره این اظهارات ارائه می‌کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت، به تازگی جملاتی از ابوالفضل حسن‌بیگی نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی در فضای مجازی منتشر شد که چالش‌هایی را به همراه داشت. مرآت کوشیده است طی یک گفتگوی صریح با حسن‌بیگی، توضیحات وی را درباره این اظهارات جویا شود. بی‌مقدمه به سراغ بخش نخست این گفتگوی تفصیلی می‌رویم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

مرآت- جناب حسن‌بیگی! شما فرموده‌اید:«من سردار استان و ژنرال بین‌المللی هستم، تا من نماینده دامغان هستم، نه سمنانی‌ها جرأت می‌کنند مشتی بر سر دامغان بزنند و نه شاهرودی‌ها!» توضیحات شما را درباره دلیل بیان این جمله می‌شنویم.

این سخن مربوط به مسجد همت دامغان می‌شود. پیش از آن، ما در شورای اداری میزبان آقای امیری، معاون محترم رئیس‌جمهور که از دوستان 36 ساله بنده هستند، بودیم. ایشان در گذشته معاون حقوقی قرارگاه نجف اشرف جهاد سازندگی بودند و در قرارگاه حمزه با یکدیگر همکاری داشتیم و در عملیات‌ها در کنار یکدیگر بودند. متأسفانه در آن جلسه امام جمعه دامغان مطالبی گفت که سبب شد، بخش عمده‌ای از بازدیدهای ایشان از جمله بازدید از مسجد تاریخانه، امامزادگان جعفر و محمد(ص) کنسل شد.

تصمیم بر این شد که آقای امیری بدون صرف شام، دامغان را ترک کنند. متأسفانه آقای حسینیان جمله‌ای گفتند که نباید از زبان یک روحانی مطرح شود. ایشان دل مردم را به درد آوردند، آن‌ها را حقیر کردند و گفتند ما مردم مظلومی هستیم، وقتی سمنانی‌ها می‌خواهند مشتی بر سر شاهرودی‌ها بزنند، این مشت به سر دامغانی‌ها می‌خورد و وقتی شاهرودی‌ها می‌خواهند گرزی به سر سمنانی‌ها بزنند، باز هم این گرز به سر دامغانی‌ها می‌خورد؛ ای کاش آقای رئیس‌جمهور به شورای اداری ما می‌آمد تا من حرف‌هایی را به ایشان می‌زدم.

آقای امیری از این برخورد امام جمعه بسیار ناراحت شد. حرف ایشان این بود که امام جمعه‌ای که باید وحدت ایجاد کند، نباید این حرف بد را بزند. یک هفته‌ای گذشت و تلاطم‌های زیادی در جامعه محلی دامغان ایجاد شد و حرف‌ها بر سر این بود که نماینده، انسان بی‌عرضه‌ای است. زمانی که بنده فرمانده قرارگاه بودم، جایگاه ارتشبدی داشتم و وقتی از این‌جا میروم برای پیگیری مسأله سانچی، یک سپهد می‌آید و با من مذاکره می‌کند. در مسجد همت درباره مسأله مذکور از من سوال کردند؛ من گفتم بنده سرباز دامغان، سردار استان سمنان و یک ژنرال بین‌المللی هستم.

ظلمی از ناحیه هیچکس به مردم دامغان نمی‌رسد

دنیا ما را به این نام می‌شناسد لذا وقتی من به چین رفتم یک سپهبد را آوردند که با من مذاکره کند؛ در صورتی که وزیر جمهوری اسلامی وقتی به چین رفته بود، یک سرهنگ را برای مذاکره آورده بودند. حرف من این بود که ظلمی از ناحیه هیچکس به مردم دامغان نمی‌رسد و بنده اجازه نمی‌دهم کسی بخواهد مشت بر سر دامغان بزند و مردم این شهر را تحقیر کند.

من در کمیسیون امنیت ملی عضویت پیدا کردم که بتوانم در سطح ملی، استانی و شهرستانی خدمات‌رسانی کنم.

مرآت- موضوع چالش‌برانگیز دیگر این سخن شماست که گفته‌اید رهبر معظم انقلاب بارها فرموده‌اند که ولایت فقیه با گوشت و پوست و استخوان آقای حسن‌بیگی عجین شده است. این سخن را از چه کسی شنیده‌اید؟

این مسأله مربوط به شخص من است و اگر از دفتر من سوال شود، خواهم گفت. برخی به دنبال این هستند که برای من حرف درست کنند. جای دیگری هم در این‌باره از من سوال کردند و من گفتم اگر از دفتر من سوال شود، پاسخ خواهم داد.

مقلد رهبر انقلاب هستم

مرآت- فرموده‌اید اگر رهبری بگوید در تنور برو، من می‌روم. در این‌باره توضیحی دارید؟

صددرصد این‌گونه است. در طول این سال‌ها، هم در مجلس سوم، هم در مجلس چهارم و هم بعد از نمایندگی مجلس، هرچه که دستور رهبری بوده است، انجام داده‌ام. اکنون نیز همین اعتقاد را دارم. من مثل بعضی‌ها که شعار ذوب در ولایت را می‌دهند و هیچ‌کاری نمی‌کنند، شعار نمی‌دهم. من مقلد رهبر معظم انقلاب و هرچه ایشان بگوید عمل می‌کنم.

مرآت- فرموده‌اید برخی نانشان در حصر است؛ این افراد چه کسانی هستند؟

من این جمله را به این شکل گفته بودم که پیش‌بینی شده بود و افرادی نیز به دنبال آن بودند که آقای کروبی به طور طبیعی از حصر خارج شود اما افرادی آمدند و پشت تریبون مجلس حرف‌هایی زدند و تهدیداتی را بیان کردند و این مسأله باعث شد که حصر ادامه داشته باشد؛ چراکه اگر حصر ادامه پیدا نمی‌کرد، دو مشکل بوجود می‌آمد. نخست آن که احساس می‌شد اگر کسی تهدید کند، تهدیدش موثر واقع می‌شود و دوم این که آقای کروبی بعد از این ماجرا حرف‌های جدیدی زدند و این حرف‌های جدید باعث شد که به مدت حصر ایشان افزوده شود.

من در مجلس هم به برخی گفتم که شما در زمین ترامپ بازی می‌کنید؛ شما کسانی هستید که نمی‌خواهید حصر تمام شود؛ شما کسانی هستید که با بیان جملاتتان پشت تریبون مجلس شورای اسلامی نظام را تهدید می‌کند. این تهدید بی‌تردید تهدید علیه امنیت ملی و منافع ملی و تهدید همگرایی ملی است. اگر من بخواهم نام این افراد ببرم، فردا باید به دادگاه بروم اما پس سه چهار نفری که در مجلس صحبت کردند، من نطق مهمی در مجلس داشتم که متأسفانه شما و دیگر دوستانی که ادعای ولایت‌مداری دارند، کلمه‌ای از آن را بازتاب ندادند. تعداد زیادی از نمایندگان از آن نطق من تشکر کردند و مخالفین شروع به اعتراض کردند.

برخی تا زمانی که کروبی در حصر باشد می‌توانند شعار بدهند

مرآت- فرموده‌اید که بنده و آقای ذوالنور مأمور برداشتن حصر شدیم. چه کسی این مسئولیت را به شما تفویض کرده است؟

من گفته بودم که به عنوان عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاسی خارجی مطلع هستم که آقای ذوالنور داشتند این مسأله را دنبال می‌کردند و می‌خواستند آقای کروبی را راضی کنند که در راستای انقلاب سخن بگویند و حصر تمام شود. آقای ذوالنور خوب پیش رفته بود اما با نطق ناجوانمردانه برخی عناصر که نانشان در حصر است، این روند مختل شد. برخی تا زمانی که آقای کروبی در حصر هستند می‌توانند شعار بدهند و مزدشان را از بیگانگان بگیرند.

تغییر الگوی کشت با موافقت رهبری در دامغان انجام شد

مرآت- از دیگر جملات چالش‌برانگیز شما این بود که فرموده بودید اگر در دوره‌های قبلی نمایندگی من تغییر الگوی کشت صورت نمی‌گرفت اکنون با مشکلات بسیاری روبرو بودیم. برخی معتقدند این جملات قدری خودخواهانه است.

وقتی من به مجلس سوم راه یافتم، مذاکراتی با مرکز تحقیقات جهاد کشاورزی انجام شد. آقای مهندس امان‌پور که آن زمان رئیس آموزش و مرکز تحقیقات و عضو شورای مرکزی جهاد بودند مطالعاتی انجام دادند و گفتند اولا به دلیل برداشت اضافه آب، منطقه باید به سرعت ممنوعه اعلام شود، ثانیا باید تغییر الگوی کشت انجام شود و پیشنهادشان این بود که در جنوب و مرکز، پسته و در روستاهای شمالی بادام و گردو کاشته شود و ثالثا این که گفتند باید سد دامغان احداث شود.

در آن زمان حضرت آقا، رئیس‌جمهور بودند، من خدمت ایشان رسیدم و ایشان با تغییر الگوی کشت موافقت کردند اما هیأت‌های 7 نفره قبول نمی‌کردند. وقتی آقا رهبر شدند من دوباره از محضر ایشان درخواست کردم و ایشان موافقت کردند و خوشبختانه با موافقت ایشان تغییر الگوی کشت انجام شد. حضرت آقا جمله‌ای هم فرمودند و گفتند خداوند این منطقه را برای محصول پسته آفریده است. در آن زمان ارزش یک کیلو پسته معادل 100 کیلو گندم بود. من این کار را نکردم، این کار حضرت آقا بود. افرادی که پس و پیش این سخن را حذف می‌کنند خودشان می‌دانند.

موضوع ممنوعه اعلام شدن منطقه هم در همان زمان توسط وزیر نیرو انجام شد. درباره سد دامغان هم با عنایت رهبری، دستوراتی صادر شد. ما این موضوع را از شخص مقام معظم رهبری در دامغان به یادگار داریم.

هرکس اظهارفضل می‌کند بیاید تا مناظره کنیم

مرآت- مسأله دیگری که عنوان کرده‌اید این است که هیچکس حاضر نمی‌شود با حضرتعالی مناظره کند. آیا درخواست مناظره با شخص خاصی را دارید؟ این سخن را هم برخی سخنی آمیخته با تکبر توصیف کردند.

من هرگز بر مناظره با فرد خاصی تکیه نکرده‌ام اما به همه کسانی که اظهار فضل می‌کنند و نسبت به مردم دامغان ابراز دلسوزی می‌کنند، می‌گویم بیایید بنشینید تا در حضور مردم مناظره کنیم. این که برویم در فضای مجازی حرفی بزنیم و گوشه یک کلامی را بگیریم و سر کلاسی مطلبی را بگوییم، جوانمردانه نیست. بیایند بنشینند و با ما صحبت کنند. مقصود من البته همان فردی بود که در جلسه سوالات بی‌ربط می‌کرد اما هرکس که می‌خواهد، بیاید تا بنشینیم و مناظره کنیم تا مردم تشخیص بدهند که حسن‌بیگی باطل است یا نه.

من آمادگی دارم تا درباره مسائل ملی و دفاعی مناظره کنم. درباره CFT نیز این آمادگی را دارم. من در همان جلسه پرسش و پاسخ هم اعلام کردم که من با CFT مخالفم و هرکس حاضر است، بیاید و با من مناظره کند. مردم باید بدانند که من چرا با CFT مخالفم. من در تلویزیون سمنان هم گفتم اما کسی گوش نکرد و نشنید. اگر شاه ان.پی.تی را امضا نمی‌کرد ما گرفتار برجام نمی‌شدیم.

این همه خسارت به خاطر یک امضای غلط!

13 سال مذاکره، این همه ضربه و این همه گرفتاری را برای مردم بوجود آمد و این همه مردم خسارت دیدند برای یک امضای غلط. اگر CFT امضا شود، قطعا و یقینا معضلاتی به وجود می‌آید که شاید سال‌های سال مجبور شویم بر سر هر موضوعی پای میز مذاکره برویم که یک طرف آن دیوانه سیمان‌مغزی مثل ترامپ باشد. دلیلی ندارد که ما در این چاه برویم.

شورای محترم نگهبان ایراداتی گرفته است؛ این ایرادات در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس مطرح شد و هیچکس نتوانست شرعا به این ایرادات پاسخ بدهد. عده‌ای هستند که متأسفانه کورکورانه رأی می‌دهند. در این مواقع و حسب اختلافات، موضوع به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارجاع می‌شود؛ مجمعی که متصل به ولایت است. مجمع وظیفه‌ای دارد و منِ نماینده مجلس وظیفه‌ای دیگر دارم. به چه دلیل مرا می‌کوبند؟

وظیفه من این است که به کشورم خیانت نکنم و به CFT رأی ندهم. من وظیفه دارم به آن‌چه که می‌فهمم رأی بدهم. قرار نیست هرکسی در هرجایی بنشیند و سوال کند و مجلس و نماینده مجلس را به باد تمسخر بگیرد. شما که اصلا CFT را نخوانده‌اید! من سه بار CFT را خوانده‌ام و با اساتید حقوق درباره آن بحث و مشورت کرده‌ام و به این نتیجه رسیدیم که خطر بزرگی جمهوری اسلامی را تهدید می‌کند.

آمریکایی‌ها تصمیم گرفته بودند با این کار و اقدامات مشابه شوروی را سرنگون کنند، شوروی سرنگون شد و حالا به دنبال سرنگونی و تجزیه جمهوری اسلامی هستند. هرکسی در هر سطحی که می‌خواهد، بیاید و مناظره کند. اگر ما واقعا کشورمان را دوست داریم، نباید به خاطر منفعت شخصی و منفعت‌طلبی انتخاباتی، در این‌باره تصمیمات نادرستی بگیریم.

قرار بود پول نفت به سفره مردم بیاید، چه شد؟

من آمادگی دارم که در مسائل مرتبط با هسته‌ای، بنیه دفاعی، موضوعات بین‌المللی و منطقه‌ای و مباحث مرتبط با مقاومت با دیگران گفتگو کنم. من مخالف واگذاری پتروشیمی‌ها و پالایشگاه‌های نفت هستم. من 16 سال در حوزه نفت عرق ریخته‌ام. قرار بود پول نفت به سفره مردم بیاید، چرا به جیب عده کمی رفت؟ سال 96، 31 میلیارد دلار صادرات پتروشیمی داشتیم که به کشور برنگشت و دلار 3 هزار تومانی را 14 هزار تومان کرد. در سال جاری، 28 میلیارد دلار صادرات داشته‌ایم که کم‌تر از 7 میلیارد دلار به کشور برگشته است و همین 7 میلیارد دلار، دلار 14 هزار تومانی را به 11 هزار تومان رساند.

در این مباحث حاضرم با هرکسی و در هر سطحی مناظره کنم. مردم هم بنشینند و گوش کنند. دلیل ندارد که بلندگوها یک‌طرفه دست عده‌ای باشد و شب و روز حرف بزنند. داریم کشور و ملت را نابود می‌کنیم. کسی که می‌گوید من ذوب در ولایت هستم نباید عقب‌تر از ولایت حرکت کند. وقتی حضرت آقا می‌گوید پیوستن به برخی کنوانسیون‌ها به مصلحت ما نیست و وقتی می‌فرماید بروید خودتان در چارچوب قانون اساسی کشور، قانون بنویسید، هر کار دیگری انجام بدهیم خلاف شرع است.

مرد باشند و بیایند مناظره کنیم؛ چرا می‌روند و در کلاس‌ها حرف می‌زنند؟

بخش دوم پرسش و پاسخ صریح مرآت با ابوالفضل حسن بیگی، نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی به زودی منتشر خواهد شد. شما خوانندگان گرامی می‌توانید دیدگاه‌ها و پرسش‌های خود درباره این گفتگو را با ما به اشتراک بگذارید.

انتهای پیام/

,

مرآت- جناب حسن‌بیگی! شما فرموده‌اید:«من سردار استان و ژنرال بین‌المللی هستم، تا من نماینده دامغان هستم، نه سمنانی‌ها جرأت می‌کنند مشتی بر سر دامغان بزنند و نه شاهرودی‌ها!» توضیحات شما را درباره دلیل بیان این جمله می‌شنویم.

این سخن مربوط به مسجد همت دامغان می‌شود. پیش از آن، ما در شورای اداری میزبان آقای امیری، معاون محترم رئیس‌جمهور که از دوستان 36 ساله بنده هستند، بودیم. ایشان در گذشته معاون حقوقی قرارگاه نجف اشرف جهاد سازندگی بودند و در قرارگاه حمزه با یکدیگر همکاری داشتیم و در عملیات‌ها در کنار یکدیگر بودند. متأسفانه در آن جلسه امام جمعه دامغان مطالبی گفت که سبب شد، بخش عمده‌ای از بازدیدهای ایشان از جمله بازدید از مسجد تاریخانه، امامزادگان جعفر و محمد(ص) کنسل شد.

تصمیم بر این شد که آقای امیری بدون صرف شام، دامغان را ترک کنند. متأسفانه آقای حسینیان جمله‌ای گفتند که نباید از زبان یک روحانی مطرح شود. ایشان دل مردم را به درد آوردند، آن‌ها را حقیر کردند و گفتند ما مردم مظلومی هستیم، وقتی سمنانی‌ها می‌خواهند مشتی بر سر شاهرودی‌ها بزنند، این مشت به سر دامغانی‌ها می‌خورد و وقتی شاهرودی‌ها می‌خواهند گرزی به سر سمنانی‌ها بزنند، باز هم این گرز به سر دامغانی‌ها می‌خورد؛ ای کاش آقای رئیس‌جمهور به شورای اداری ما می‌آمد تا من حرف‌هایی را به ایشان می‌زدم.

آقای امیری از این برخورد امام جمعه بسیار ناراحت شد. حرف ایشان این بود که امام جمعه‌ای که باید وحدت ایجاد کند، نباید این حرف بد را بزند. یک هفته‌ای گذشت و تلاطم‌های زیادی در جامعه محلی دامغان ایجاد شد و حرف‌ها بر سر این بود که نماینده، انسان بی‌عرضه‌ای است. زمانی که بنده فرمانده قرارگاه بودم، جایگاه ارتشبدی داشتم و وقتی از این‌جا میروم برای پیگیری مسأله سانچی، یک سپهد می‌آید و با من مذاکره می‌کند. در مسجد همت درباره مسأله مذکور از من سوال کردند؛ من گفتم بنده سرباز دامغان، سردار استان سمنان و یک ژنرال بین‌المللی هستم.

ظلمی از ناحیه هیچکس به مردم دامغان نمی‌رسد

دنیا ما را به این نام می‌شناسد لذا وقتی من به چین رفتم یک سپهبد را آوردند که با من مذاکره کند؛ در صورتی که وزیر جمهوری اسلامی وقتی به چین رفته بود، یک سرهنگ را برای مذاکره آورده بودند. حرف من این بود که ظلمی از ناحیه هیچکس به مردم دامغان نمی‌رسد و بنده اجازه نمی‌دهم کسی بخواهد مشت بر سر دامغان بزند و مردم این شهر را تحقیر کند.

من در کمیسیون امنیت ملی عضویت پیدا کردم که بتوانم در سطح ملی، استانی و شهرستانی خدمات‌رسانی کنم.

مرآت- موضوع چالش‌برانگیز دیگر این سخن شماست که گفته‌اید رهبر معظم انقلاب بارها فرموده‌اند که ولایت فقیه با گوشت و پوست و استخوان آقای حسن‌بیگی عجین شده است. این سخن را از چه کسی شنیده‌اید؟

این مسأله مربوط به شخص من است و اگر از دفتر من سوال شود، خواهم گفت. برخی به دنبال این هستند که برای من حرف درست کنند. جای دیگری هم در این‌باره از من سوال کردند و من گفتم اگر از دفتر من سوال شود، پاسخ خواهم داد.

مقلد رهبر انقلاب هستم

مرآت- فرموده‌اید اگر رهبری بگوید در تنور برو، من می‌روم. در این‌باره توضیحی دارید؟

صددرصد این‌گونه است. در طول این سال‌ها، هم در مجلس سوم، هم در مجلس چهارم و هم بعد از نمایندگی مجلس، هرچه که دستور رهبری بوده است، انجام داده‌ام. اکنون نیز همین اعتقاد را دارم. من مثل بعضی‌ها که شعار ذوب در ولایت را می‌دهند و هیچ‌کاری نمی‌کنند، شعار نمی‌دهم. من مقلد رهبر معظم انقلاب و هرچه ایشان بگوید عمل می‌کنم.

مرآت- فرموده‌اید برخی نانشان در حصر است؛ این افراد چه کسانی هستند؟

من این جمله را به این شکل گفته بودم که پیش‌بینی شده بود و افرادی نیز به دنبال آن بودند که آقای کروبی به طور طبیعی از حصر خارج شود اما افرادی آمدند و پشت تریبون مجلس حرف‌هایی زدند و تهدیداتی را بیان کردند و این مسأله باعث شد که حصر ادامه داشته باشد؛ چراکه اگر حصر ادامه پیدا نمی‌کرد، دو مشکل بوجود می‌آمد. نخست آن که احساس می‌شد اگر کسی تهدید کند، تهدیدش موثر واقع می‌شود و دوم این که آقای کروبی بعد از این ماجرا حرف‌های جدیدی زدند و این حرف‌های جدید باعث شد که به مدت حصر ایشان افزوده شود.

من در مجلس هم به برخی گفتم که شما در زمین ترامپ بازی می‌کنید؛ شما کسانی هستید که نمی‌خواهید حصر تمام شود؛ شما کسانی هستید که با بیان جملاتتان پشت تریبون مجلس شورای اسلامی نظام را تهدید می‌کند. این تهدید بی‌تردید تهدید علیه امنیت ملی و منافع ملی و تهدید همگرایی ملی است. اگر من بخواهم نام این افراد ببرم، فردا باید به دادگاه بروم اما پس سه چهار نفری که در مجلس صحبت کردند، من نطق مهمی در مجلس داشتم که متأسفانه شما و دیگر دوستانی که ادعای ولایت‌مداری دارند، کلمه‌ای از آن را بازتاب ندادند. تعداد زیادی از نمایندگان از آن نطق من تشکر کردند و مخالفین شروع به اعتراض کردند.

برخی تا زمانی که کروبی در حصر باشد می‌توانند شعار بدهند

مرآت- فرموده‌اید که بنده و آقای ذوالنور مأمور برداشتن حصر شدیم. چه کسی این مسئولیت را به شما تفویض کرده است؟

من گفته بودم که به عنوان عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاسی خارجی مطلع هستم که آقای ذوالنور داشتند این مسأله را دنبال می‌کردند و می‌خواستند آقای کروبی را راضی کنند که در راستای انقلاب سخن بگویند و حصر تمام شود. آقای ذوالنور خوب پیش رفته بود اما با نطق ناجوانمردانه برخی عناصر که نانشان در حصر است، این روند مختل شد. برخی تا زمانی که آقای کروبی در حصر هستند می‌توانند شعار بدهند و مزدشان را از بیگانگان بگیرند.

تغییر الگوی کشت با موافقت رهبری در دامغان انجام شد

مرآت- از دیگر جملات چالش‌برانگیز شما این بود که فرموده بودید اگر در دوره‌های قبلی نمایندگی من تغییر الگوی کشت صورت نمی‌گرفت اکنون با مشکلات بسیاری روبرو بودیم. برخی معتقدند این جملات قدری خودخواهانه است.

وقتی من به مجلس سوم راه یافتم، مذاکراتی با مرکز تحقیقات جهاد کشاورزی انجام شد. آقای مهندس امان‌پور که آن زمان رئیس آموزش و مرکز تحقیقات و عضو شورای مرکزی جهاد بودند مطالعاتی انجام دادند و گفتند اولا به دلیل برداشت اضافه آب، منطقه باید به سرعت ممنوعه اعلام شود، ثانیا باید تغییر الگوی کشت انجام شود و پیشنهادشان این بود که در جنوب و مرکز، پسته و در روستاهای شمالی بادام و گردو کاشته شود و ثالثا این که گفتند باید سد دامغان احداث شود.

در آن زمان حضرت آقا، رئیس‌جمهور بودند، من خدمت ایشان رسیدم و ایشان با تغییر الگوی کشت موافقت کردند اما هیأت‌های 7 نفره قبول نمی‌کردند. وقتی آقا رهبر شدند من دوباره از محضر ایشان درخواست کردم و ایشان موافقت کردند و خوشبختانه با موافقت ایشان تغییر الگوی کشت انجام شد. حضرت آقا جمله‌ای هم فرمودند و گفتند خداوند این منطقه را برای محصول پسته آفریده است. در آن زمان ارزش یک کیلو پسته معادل 100 کیلو گندم بود. من این کار را نکردم، این کار حضرت آقا بود. افرادی که پس و پیش این سخن را حذف می‌کنند خودشان می‌دانند.

موضوع ممنوعه اعلام شدن منطقه هم در همان زمان توسط وزیر نیرو انجام شد. درباره سد دامغان هم با عنایت رهبری، دستوراتی صادر شد. ما این موضوع را از شخص مقام معظم رهبری در دامغان به یادگار داریم.

هرکس اظهارفضل می‌کند بیاید تا مناظره کنیم

مرآت- مسأله دیگری که عنوان کرده‌اید این است که هیچکس حاضر نمی‌شود با حضرتعالی مناظره کند. آیا درخواست مناظره با شخص خاصی را دارید؟ این سخن را هم برخی سخنی آمیخته با تکبر توصیف کردند.

من هرگز بر مناظره با فرد خاصی تکیه نکرده‌ام اما به همه کسانی که اظهار فضل می‌کنند و نسبت به مردم دامغان ابراز دلسوزی می‌کنند، می‌گویم بیایید بنشینید تا در حضور مردم مناظره کنیم. این که برویم در فضای مجازی حرفی بزنیم و گوشه یک کلامی را بگیریم و سر کلاسی مطلبی را بگوییم، جوانمردانه نیست. بیایند بنشینند و با ما صحبت کنند. مقصود من البته همان فردی بود که در جلسه سوالات بی‌ربط می‌کرد اما هرکس که می‌خواهد، بیاید تا بنشینیم و مناظره کنیم تا مردم تشخیص بدهند که حسن‌بیگی باطل است یا نه.

من آمادگی دارم تا درباره مسائل ملی و دفاعی مناظره کنم. درباره CFT نیز این آمادگی را دارم. من در همان جلسه پرسش و پاسخ هم اعلام کردم که من با CFT مخالفم و هرکس حاضر است، بیاید و با من مناظره کند. مردم باید بدانند که من چرا با CFT مخالفم. من در تلویزیون سمنان هم گفتم اما کسی گوش نکرد و نشنید. اگر شاه ان.پی.تی را امضا نمی‌کرد ما گرفتار برجام نمی‌شدیم.

این همه خسارت به خاطر یک امضای غلط!

13 سال مذاکره، این همه ضربه و این همه گرفتاری را برای مردم بوجود آمد و این همه مردم خسارت دیدند برای یک امضای غلط. اگر CFT امضا شود، قطعا و یقینا معضلاتی به وجود می‌آید که شاید سال‌های سال مجبور شویم بر سر هر موضوعی پای میز مذاکره برویم که یک طرف آن دیوانه سیمان‌مغزی مثل ترامپ باشد. دلیلی ندارد که ما در این چاه برویم.

شورای محترم نگهبان ایراداتی گرفته است؛ این ایرادات در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس مطرح شد و هیچکس نتوانست شرعا به این ایرادات پاسخ بدهد. عده‌ای هستند که متأسفانه کورکورانه رأی می‌دهند. در این مواقع و حسب اختلافات، موضوع به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارجاع می‌شود؛ مجمعی که متصل به ولایت است. مجمع وظیفه‌ای دارد و منِ نماینده مجلس وظیفه‌ای دیگر دارم. به چه دلیل مرا می‌کوبند؟

وظیفه من این است که به کشورم خیانت نکنم و به CFT رأی ندهم. من وظیفه دارم به آن‌چه که می‌فهمم رأی بدهم. قرار نیست هرکسی در هرجایی بنشیند و سوال کند و مجلس و نماینده مجلس را به باد تمسخر بگیرد. شما که اصلا CFT را نخوانده‌اید! من سه بار CFT را خوانده‌ام و با اساتید حقوق درباره آن بحث و مشورت کرده‌ام و به این نتیجه رسیدیم که خطر بزرگی جمهوری اسلامی را تهدید می‌کند.

آمریکایی‌ها تصمیم گرفته بودند با این کار و اقدامات مشابه شوروی را سرنگون کنند، شوروی سرنگون شد و حالا به دنبال سرنگونی و تجزیه جمهوری اسلامی هستند. هرکسی در هر سطحی که می‌خواهد، بیاید و مناظره کند. اگر ما واقعا کشورمان را دوست داریم، نباید به خاطر منفعت شخصی و منفعت‌طلبی انتخاباتی، در این‌باره تصمیمات نادرستی بگیریم.

قرار بود پول نفت به سفره مردم بیاید، چه شد؟

من آمادگی دارم که در مسائل مرتبط با هسته‌ای، بنیه دفاعی، موضوعات بین‌المللی و منطقه‌ای و مباحث مرتبط با مقاومت با دیگران گفتگو کنم. من مخالف واگذاری پتروشیمی‌ها و پالایشگاه‌های نفت هستم. من 16 سال در حوزه نفت عرق ریخته‌ام. قرار بود پول نفت به سفره مردم بیاید، چرا به جیب عده کمی رفت؟ سال 96، 31 میلیارد دلار صادرات پتروشیمی داشتیم که به کشور برنگشت و دلار 3 هزار تومانی را 14 هزار تومان کرد. در سال جاری، 28 میلیارد دلار صادرات داشته‌ایم که کم‌تر از 7 میلیارد دلار به کشور برگشته است و همین 7 میلیارد دلار، دلار 14 هزار تومانی را به 11 هزار تومان رساند.

در این مباحث حاضرم با هرکسی و در هر سطحی مناظره کنم. مردم هم بنشینند و گوش کنند. دلیل ندارد که بلندگوها یک‌طرفه دست عده‌ای باشد و شب و روز حرف بزنند. داریم کشور و ملت را نابود می‌کنیم. کسی که می‌گوید من ذوب در ولایت هستم نباید عقب‌تر از ولایت حرکت کند. وقتی حضرت آقا می‌گوید پیوستن به برخی کنوانسیون‌ها به مصلحت ما نیست و وقتی می‌فرماید بروید خودتان در چارچوب قانون اساسی کشور، قانون بنویسید، هر کار دیگری انجام بدهیم خلاف شرع است.

مرد باشند و بیایند مناظره کنیم؛ چرا می‌روند و در کلاس‌ها حرف می‌زنند؟

بخش دوم پرسش و پاسخ صریح مرآت با ابوالفضل حسن بیگی، نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی به زودی منتشر خواهد شد. شما خوانندگان گرامی می‌توانید دیدگاه‌ها و پرسش‌های خود درباره این گفتگو را با ما به اشتراک بگذارید.

انتهای پیام/

,

مرآت- جناب حسن‌بیگی! شما فرموده‌اید:«من سردار استان و ژنرال بین‌المللی هستم، تا من نماینده دامغان هستم، نه سمنانی‌ها جرأت می‌کنند مشتی بر سر دامغان بزنند و نه شاهرودی‌ها!» توضیحات شما را درباره دلیل بیان این جمله می‌شنویم.

این سخن مربوط به مسجد همت دامغان می‌شود. پیش از آن، ما در شورای اداری میزبان آقای امیری، معاون محترم رئیس‌جمهور که از دوستان 36 ساله بنده هستند، بودیم. ایشان در گذشته معاون حقوقی قرارگاه نجف اشرف جهاد سازندگی بودند و در قرارگاه حمزه با یکدیگر همکاری داشتیم و در عملیات‌ها در کنار یکدیگر بودند. متأسفانه در آن جلسه امام جمعه دامغان مطالبی گفت که سبب شد، بخش عمده‌ای از بازدیدهای ایشان از جمله بازدید از مسجد تاریخانه، امامزادگان جعفر و محمد(ص) کنسل شد.

تصمیم بر این شد که آقای امیری بدون صرف شام، دامغان را ترک کنند. متأسفانه آقای حسینیان جمله‌ای گفتند که نباید از زبان یک روحانی مطرح شود. ایشان دل مردم را به درد آوردند، آن‌ها را حقیر کردند و گفتند ما مردم مظلومی هستیم، وقتی سمنانی‌ها می‌خواهند مشتی بر سر شاهرودی‌ها بزنند، این مشت به سر دامغانی‌ها می‌خورد و وقتی شاهرودی‌ها می‌خواهند گرزی به سر سمنانی‌ها بزنند، باز هم این گرز به سر دامغانی‌ها می‌خورد؛ ای کاش آقای رئیس‌جمهور به شورای اداری ما می‌آمد تا من حرف‌هایی را به ایشان می‌زدم.

آقای امیری از این برخورد امام جمعه بسیار ناراحت شد. حرف ایشان این بود که امام جمعه‌ای که باید وحدت ایجاد کند، نباید این حرف بد را بزند. یک هفته‌ای گذشت و تلاطم‌های زیادی در جامعه محلی دامغان ایجاد شد و حرف‌ها بر سر این بود که نماینده، انسان بی‌عرضه‌ای است. زمانی که بنده فرمانده قرارگاه بودم، جایگاه ارتشبدی داشتم و وقتی از این‌جا میروم برای پیگیری مسأله سانچی، یک سپهد می‌آید و با من مذاکره می‌کند. در مسجد همت درباره مسأله مذکور از من سوال کردند؛ من گفتم بنده سرباز دامغان، سردار استان سمنان و یک ژنرال بین‌المللی هستم.

ظلمی از ناحیه هیچکس به مردم دامغان نمی‌رسد

دنیا ما را به این نام می‌شناسد لذا وقتی من به چین رفتم یک سپهبد را آوردند که با من مذاکره کند؛ در صورتی که وزیر جمهوری اسلامی وقتی به چین رفته بود، یک سرهنگ را برای مذاکره آورده بودند. حرف من این بود که ظلمی از ناحیه هیچکس به مردم دامغان نمی‌رسد و بنده اجازه نمی‌دهم کسی بخواهد مشت بر سر دامغان بزند و مردم این شهر را تحقیر کند.

من در کمیسیون امنیت ملی عضویت پیدا کردم که بتوانم در سطح ملی، استانی و شهرستانی خدمات‌رسانی کنم.

مرآت- موضوع چالش‌برانگیز دیگر این سخن شماست که گفته‌اید رهبر معظم انقلاب بارها فرموده‌اند که ولایت فقیه با گوشت و پوست و استخوان آقای حسن‌بیگی عجین شده است. این سخن را از چه کسی شنیده‌اید؟

این مسأله مربوط به شخص من است و اگر از دفتر من سوال شود، خواهم گفت. برخی به دنبال این هستند که برای من حرف درست کنند. جای دیگری هم در این‌باره از من سوال کردند و من گفتم اگر از دفتر من سوال شود، پاسخ خواهم داد.

مقلد رهبر انقلاب هستم

مرآت- فرموده‌اید اگر رهبری بگوید در تنور برو، من می‌روم. در این‌باره توضیحی دارید؟

صددرصد این‌گونه است. در طول این سال‌ها، هم در مجلس سوم، هم در مجلس چهارم و هم بعد از نمایندگی مجلس، هرچه که دستور رهبری بوده است، انجام داده‌ام. اکنون نیز همین اعتقاد را دارم. من مثل بعضی‌ها که شعار ذوب در ولایت را می‌دهند و هیچ‌کاری نمی‌کنند، شعار نمی‌دهم. من مقلد رهبر معظم انقلاب و هرچه ایشان بگوید عمل می‌کنم.

مرآت- فرموده‌اید برخی نانشان در حصر است؛ این افراد چه کسانی هستند؟

من این جمله را به این شکل گفته بودم که پیش‌بینی شده بود و افرادی نیز به دنبال آن بودند که آقای کروبی به طور طبیعی از حصر خارج شود اما افرادی آمدند و پشت تریبون مجلس حرف‌هایی زدند و تهدیداتی را بیان کردند و این مسأله باعث شد که حصر ادامه داشته باشد؛ چراکه اگر حصر ادامه پیدا نمی‌کرد، دو مشکل بوجود می‌آمد. نخست آن که احساس می‌شد اگر کسی تهدید کند، تهدیدش موثر واقع می‌شود و دوم این که آقای کروبی بعد از این ماجرا حرف‌های جدیدی زدند و این حرف‌های جدید باعث شد که به مدت حصر ایشان افزوده شود.

من در مجلس هم به برخی گفتم که شما در زمین ترامپ بازی می‌کنید؛ شما کسانی هستید که نمی‌خواهید حصر تمام شود؛ شما کسانی هستید که با بیان جملاتتان پشت تریبون مجلس شورای اسلامی نظام را تهدید می‌کند. این تهدید بی‌تردید تهدید علیه امنیت ملی و منافع ملی و تهدید همگرایی ملی است. اگر من بخواهم نام این افراد ببرم، فردا باید به دادگاه بروم اما پس سه چهار نفری که در مجلس صحبت کردند، من نطق مهمی در مجلس داشتم که متأسفانه شما و دیگر دوستانی که ادعای ولایت‌مداری دارند، کلمه‌ای از آن را بازتاب ندادند. تعداد زیادی از نمایندگان از آن نطق من تشکر کردند و مخالفین شروع به اعتراض کردند.

برخی تا زمانی که کروبی در حصر باشد می‌توانند شعار بدهند

مرآت- فرموده‌اید که بنده و آقای ذوالنور مأمور برداشتن حصر شدیم. چه کسی این مسئولیت را به شما تفویض کرده است؟

من گفته بودم که به عنوان عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاسی خارجی مطلع هستم که آقای ذوالنور داشتند این مسأله را دنبال می‌کردند و می‌خواستند آقای کروبی را راضی کنند که در راستای انقلاب سخن بگویند و حصر تمام شود. آقای ذوالنور خوب پیش رفته بود اما با نطق ناجوانمردانه برخی عناصر که نانشان در حصر است، این روند مختل شد. برخی تا زمانی که آقای کروبی در حصر هستند می‌توانند شعار بدهند و مزدشان را از بیگانگان بگیرند.

تغییر الگوی کشت با موافقت رهبری در دامغان انجام شد

مرآت- از دیگر جملات چالش‌برانگیز شما این بود که فرموده بودید اگر در دوره‌های قبلی نمایندگی من تغییر الگوی کشت صورت نمی‌گرفت اکنون با مشکلات بسیاری روبرو بودیم. برخی معتقدند این جملات قدری خودخواهانه است.

وقتی من به مجلس سوم راه یافتم، مذاکراتی با مرکز تحقیقات جهاد کشاورزی انجام شد. آقای مهندس امان‌پور که آن زمان رئیس آموزش و مرکز تحقیقات و عضو شورای مرکزی جهاد بودند مطالعاتی انجام دادند و گفتند اولا به دلیل برداشت اضافه آب، منطقه باید به سرعت ممنوعه اعلام شود، ثانیا باید تغییر الگوی کشت انجام شود و پیشنهادشان این بود که در جنوب و مرکز، پسته و در روستاهای شمالی بادام و گردو کاشته شود و ثالثا این که گفتند باید سد دامغان احداث شود.

در آن زمان حضرت آقا، رئیس‌جمهور بودند، من خدمت ایشان رسیدم و ایشان با تغییر الگوی کشت موافقت کردند اما هیأت‌های 7 نفره قبول نمی‌کردند. وقتی آقا رهبر شدند من دوباره از محضر ایشان درخواست کردم و ایشان موافقت کردند و خوشبختانه با موافقت ایشان تغییر الگوی کشت انجام شد. حضرت آقا جمله‌ای هم فرمودند و گفتند خداوند این منطقه را برای محصول پسته آفریده است. در آن زمان ارزش یک کیلو پسته معادل 100 کیلو گندم بود. من این کار را نکردم، این کار حضرت آقا بود. افرادی که پس و پیش این سخن را حذف می‌کنند خودشان می‌دانند.

موضوع ممنوعه اعلام شدن منطقه هم در همان زمان توسط وزیر نیرو انجام شد. درباره سد دامغان هم با عنایت رهبری، دستوراتی صادر شد. ما این موضوع را از شخص مقام معظم رهبری در دامغان به یادگار داریم.

هرکس اظهارفضل می‌کند بیاید تا مناظره کنیم

مرآت- مسأله دیگری که عنوان کرده‌اید این است که هیچکس حاضر نمی‌شود با حضرتعالی مناظره کند. آیا درخواست مناظره با شخص خاصی را دارید؟ این سخن را هم برخی سخنی آمیخته با تکبر توصیف کردند.

من هرگز بر مناظره با فرد خاصی تکیه نکرده‌ام اما به همه کسانی که اظهار فضل می‌کنند و نسبت به مردم دامغان ابراز دلسوزی می‌کنند، می‌گویم بیایید بنشینید تا در حضور مردم مناظره کنیم. این که برویم در فضای مجازی حرفی بزنیم و گوشه یک کلامی را بگیریم و سر کلاسی مطلبی را بگوییم، جوانمردانه نیست. بیایند بنشینند و با ما صحبت کنند. مقصود من البته همان فردی بود که در جلسه سوالات بی‌ربط می‌کرد اما هرکس که می‌خواهد، بیاید تا بنشینیم و مناظره کنیم تا مردم تشخیص بدهند که حسن‌بیگی باطل است یا نه.

من آمادگی دارم تا درباره مسائل ملی و دفاعی مناظره کنم. درباره CFT نیز این آمادگی را دارم. من در همان جلسه پرسش و پاسخ هم اعلام کردم که من با CFT مخالفم و هرکس حاضر است، بیاید و با من مناظره کند. مردم باید بدانند که من چرا با CFT مخالفم. من در تلویزیون سمنان هم گفتم اما کسی گوش نکرد و نشنید. اگر شاه ان.پی.تی را امضا نمی‌کرد ما گرفتار برجام نمی‌شدیم.

این همه خسارت به خاطر یک امضای غلط!

13 سال مذاکره، این همه ضربه و این همه گرفتاری را برای مردم بوجود آمد و این همه مردم خسارت دیدند برای یک امضای غلط. اگر CFT امضا شود، قطعا و یقینا معضلاتی به وجود می‌آید که شاید سال‌های سال مجبور شویم بر سر هر موضوعی پای میز مذاکره برویم که یک طرف آن دیوانه سیمان‌مغزی مثل ترامپ باشد. دلیلی ندارد که ما در این چاه برویم.

شورای محترم نگهبان ایراداتی گرفته است؛ این ایرادات در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس مطرح شد و هیچکس نتوانست شرعا به این ایرادات پاسخ بدهد. عده‌ای هستند که متأسفانه کورکورانه رأی می‌دهند. در این مواقع و حسب اختلافات، موضوع به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارجاع می‌شود؛ مجمعی که متصل به ولایت است. مجمع وظیفه‌ای دارد و منِ نماینده مجلس وظیفه‌ای دیگر دارم. به چه دلیل مرا می‌کوبند؟

وظیفه من این است که به کشورم خیانت نکنم و به CFT رأی ندهم. من وظیفه دارم به آن‌چه که می‌فهمم رأی بدهم. قرار نیست هرکسی در هرجایی بنشیند و سوال کند و مجلس و نماینده مجلس را به باد تمسخر بگیرد. شما که اصلا CFT را نخوانده‌اید! من سه بار CFT را خوانده‌ام و با اساتید حقوق درباره آن بحث و مشورت کرده‌ام و به این نتیجه رسیدیم که خطر بزرگی جمهوری اسلامی را تهدید می‌کند.

آمریکایی‌ها تصمیم گرفته بودند با این کار و اقدامات مشابه شوروی را سرنگون کنند، شوروی سرنگون شد و حالا به دنبال سرنگونی و تجزیه جمهوری اسلامی هستند. هرکسی در هر سطحی که می‌خواهد، بیاید و مناظره کند. اگر ما واقعا کشورمان را دوست داریم، نباید به خاطر منفعت شخصی و منفعت‌طلبی انتخاباتی، در این‌باره تصمیمات نادرستی بگیریم.

قرار بود پول نفت به سفره مردم بیاید، چه شد؟

من آمادگی دارم که در مسائل مرتبط با هسته‌ای، بنیه دفاعی، موضوعات بین‌المللی و منطقه‌ای و مباحث مرتبط با مقاومت با دیگران گفتگو کنم. من مخالف واگذاری پتروشیمی‌ها و پالایشگاه‌های نفت هستم. من 16 سال در حوزه نفت عرق ریخته‌ام. قرار بود پول نفت به سفره مردم بیاید، چرا به جیب عده کمی رفت؟ سال 96، 31 میلیارد دلار صادرات پتروشیمی داشتیم که به کشور برنگشت و دلار 3 هزار تومانی را 14 هزار تومان کرد. در سال جاری، 28 میلیارد دلار صادرات داشته‌ایم که کم‌تر از 7 میلیارد دلار به کشور برگشته است و همین 7 میلیارد دلار، دلار 14 هزار تومانی را به 11 هزار تومان رساند.

در این مباحث حاضرم با هرکسی و در هر سطحی مناظره کنم. مردم هم بنشینند و گوش کنند. دلیل ندارد که بلندگوها یک‌طرفه دست عده‌ای باشد و شب و روز حرف بزنند. داریم کشور و ملت را نابود می‌کنیم. کسی که می‌گوید من ذوب در ولایت هستم نباید عقب‌تر از ولایت حرکت کند. وقتی حضرت آقا می‌گوید پیوستن به برخی کنوانسیون‌ها به مصلحت ما نیست و وقتی می‌فرماید بروید خودتان در چارچوب قانون اساسی کشور، قانون بنویسید، هر کار دیگری انجام بدهیم خلاف شرع است.

مرد باشند و بیایند مناظره کنیم؛ چرا می‌روند و در کلاس‌ها حرف می‌زنند؟

بخش دوم پرسش و پاسخ صریح مرآت با ابوالفضل حسن بیگی، نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی به زودی منتشر خواهد شد. شما خوانندگان گرامی می‌توانید دیدگاه‌ها و پرسش‌های خود درباره این گفتگو را با ما به اشتراک بگذارید.

انتهای پیام/

,

مرآت- جناب حسن‌بیگی! شما فرموده‌اید:«من سردار استان و ژنرال بین‌المللی هستم، تا من نماینده دامغان هستم، نه سمنانی‌ها جرأت می‌کنند مشتی بر سر دامغان بزنند و نه شاهرودی‌ها!» توضیحات شما را درباره دلیل بیان این جمله می‌شنویم.

, مرآت- جناب حسن‌بیگی! شما فرموده‌اید:«من سردار استان و ژنرال بین‌المللی هستم، تا من نماینده دامغان هستم، نه سمنانی‌ها جرأت می‌کنند مشتی بر سر دامغان بزنند و نه شاهرودی‌ها!» توضیحات شما را درباره دلیل بیان این جمله می‌شنویم.,

این سخن مربوط به مسجد همت دامغان می‌شود. پیش از آن، ما در شورای اداری میزبان آقای امیری، معاون محترم رئیس‌جمهور که از دوستان 36 ساله بنده هستند، بودیم. ایشان در گذشته معاون حقوقی قرارگاه نجف اشرف جهاد سازندگی بودند و در قرارگاه حمزه با یکدیگر همکاری داشتیم و در عملیات‌ها در کنار یکدیگر بودند. متأسفانه در آن جلسه امام جمعه دامغان مطالبی گفت که سبب شد، بخش عمده‌ای از بازدیدهای ایشان از جمله بازدید از مسجد تاریخانه، امامزادگان جعفر و محمد(ص) کنسل شد.

,

تصمیم بر این شد که آقای امیری بدون صرف شام، دامغان را ترک کنند. متأسفانه آقای حسینیان جمله‌ای گفتند که نباید از زبان یک روحانی مطرح شود. ایشان دل مردم را به درد آوردند، آن‌ها را حقیر کردند و گفتند ما مردم مظلومی هستیم، وقتی سمنانی‌ها می‌خواهند مشتی بر سر شاهرودی‌ها بزنند، این مشت به سر دامغانی‌ها می‌خورد و وقتی شاهرودی‌ها می‌خواهند گرزی به سر سمنانی‌ها بزنند، باز هم این گرز به سر دامغانی‌ها می‌خورد؛ ای کاش آقای رئیس‌جمهور به شورای اداری ما می‌آمد تا من حرف‌هایی را به ایشان می‌زدم.

,

آقای امیری از این برخورد امام جمعه بسیار ناراحت شد. حرف ایشان این بود که امام جمعه‌ای که باید وحدت ایجاد کند، نباید این حرف بد را بزند. یک هفته‌ای گذشت و تلاطم‌های زیادی در جامعه محلی دامغان ایجاد شد و حرف‌ها بر سر این بود که نماینده، انسان بی‌عرضه‌ای است. زمانی که بنده فرمانده قرارگاه بودم، جایگاه ارتشبدی داشتم و وقتی از این‌جا میروم برای پیگیری مسأله سانچی، یک سپهد می‌آید و با من مذاکره می‌کند. در مسجد همت درباره مسأله مذکور از من سوال کردند؛ من گفتم بنده سرباز دامغان، سردار استان سمنان و یک ژنرال بین‌المللی هستم.

,

ظلمی از ناحیه هیچکس به مردم دامغان نمی‌رسد

, ظلمی از ناحیه هیچکس به مردم دامغان نمی‌رسد, ظلمی از ناحیه هیچکس به مردم دامغان نمی‌رسد,

دنیا ما را به این نام می‌شناسد لذا وقتی من به چین رفتم یک سپهبد را آوردند که با من مذاکره کند؛ در صورتی که وزیر جمهوری اسلامی وقتی به چین رفته بود، یک سرهنگ را برای مذاکره آورده بودند. حرف من این بود که ظلمی از ناحیه هیچکس به مردم دامغان نمی‌رسد و بنده اجازه نمی‌دهم کسی بخواهد مشت بر سر دامغان بزند و مردم این شهر را تحقیر کند.

,

من در کمیسیون امنیت ملی عضویت پیدا کردم که بتوانم در سطح ملی، استانی و شهرستانی خدمات‌رسانی کنم.

,

مرآت- موضوع چالش‌برانگیز دیگر این سخن شماست که گفته‌اید رهبر معظم انقلاب بارها فرموده‌اند که ولایت فقیه با گوشت و پوست و استخوان آقای حسن‌بیگی عجین شده است. این سخن را از چه کسی شنیده‌اید؟

, مرآت- موضوع چالش‌برانگیز دیگر این سخن شماست که گفته‌اید رهبر معظم انقلاب بارها فرموده‌اند که ولایت فقیه با گوشت و پوست و استخوان آقای حسن‌بیگی عجین شده است. این سخن را از چه کسی شنیده‌اید؟,

این مسأله مربوط به شخص من است و اگر از دفتر من سوال شود، خواهم گفت. برخی به دنبال این هستند که برای من حرف درست کنند. جای دیگری هم در این‌باره از من سوال کردند و من گفتم اگر از دفتر من سوال شود، پاسخ خواهم داد.

,

مقلد رهبر انقلاب هستم

, مقلد رهبر انقلاب هستم, مقلد رهبر انقلاب هستم,

مرآت- فرموده‌اید اگر رهبری بگوید در تنور برو، من می‌روم. در این‌باره توضیحی دارید؟

, مرآت- فرموده‌اید اگر رهبری بگوید در تنور برو، من می‌روم. در این‌باره توضیحی دارید؟,

صددرصد این‌گونه است. در طول این سال‌ها، هم در مجلس سوم، هم در مجلس چهارم و هم بعد از نمایندگی مجلس، هرچه که دستور رهبری بوده است، انجام داده‌ام. اکنون نیز همین اعتقاد را دارم. من مثل بعضی‌ها که شعار ذوب در ولایت را می‌دهند و هیچ‌کاری نمی‌کنند، شعار نمی‌دهم. من مقلد رهبر معظم انقلاب و هرچه ایشان بگوید عمل می‌کنم.

,

مرآت- فرموده‌اید برخی نانشان در حصر است؛ این افراد چه کسانی هستند؟

, مرآت- فرموده‌اید برخی نانشان در حصر است؛ این افراد چه کسانی هستند؟,

من این جمله را به این شکل گفته بودم که پیش‌بینی شده بود و افرادی نیز به دنبال آن بودند که آقای کروبی به طور طبیعی از حصر خارج شود اما افرادی آمدند و پشت تریبون مجلس حرف‌هایی زدند و تهدیداتی را بیان کردند و این مسأله باعث شد که حصر ادامه داشته باشد؛ چراکه اگر حصر ادامه پیدا نمی‌کرد، دو مشکل بوجود می‌آمد. نخست آن که احساس می‌شد اگر کسی تهدید کند، تهدیدش موثر واقع می‌شود و دوم این که آقای کروبی بعد از این ماجرا حرف‌های جدیدی زدند و این حرف‌های جدید باعث شد که به مدت حصر ایشان افزوده شود.

,

من در مجلس هم به برخی گفتم که شما در زمین ترامپ بازی می‌کنید؛ شما کسانی هستید که نمی‌خواهید حصر تمام شود؛ شما کسانی هستید که با بیان جملاتتان پشت تریبون مجلس شورای اسلامی نظام را تهدید می‌کند. این تهدید بی‌تردید تهدید علیه امنیت ملی و منافع ملی و تهدید همگرایی ملی است. اگر من بخواهم نام این افراد ببرم، فردا باید به دادگاه بروم اما پس سه چهار نفری که در مجلس صحبت کردند، من نطق مهمی در مجلس داشتم که متأسفانه شما و دیگر دوستانی که ادعای ولایت‌مداری دارند، کلمه‌ای از آن را بازتاب ندادند. تعداد زیادی از نمایندگان از آن نطق من تشکر کردند و مخالفین شروع به اعتراض کردند.

,

برخی تا زمانی که کروبی در حصر باشد می‌توانند شعار بدهند

, برخی تا زمانی که کروبی در حصر باشد می‌توانند شعار بدهند, برخی تا زمانی که کروبی در حصر باشد می‌توانند شعار بدهند,

مرآت- فرموده‌اید که بنده و آقای ذوالنور مأمور برداشتن حصر شدیم. چه کسی این مسئولیت را به شما تفویض کرده است؟

, مرآت- فرموده‌اید که بنده و آقای ذوالنور مأمور برداشتن حصر شدیم. چه کسی این مسئولیت را به شما تفویض کرده است؟,

من گفته بودم که به عنوان عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاسی خارجی مطلع هستم که آقای ذوالنور داشتند این مسأله را دنبال می‌کردند و می‌خواستند آقای کروبی را راضی کنند که در راستای انقلاب سخن بگویند و حصر تمام شود. آقای ذوالنور خوب پیش رفته بود اما با نطق ناجوانمردانه برخی عناصر که نانشان در حصر است، این روند مختل شد. برخی تا زمانی که آقای کروبی در حصر هستند می‌توانند شعار بدهند و مزدشان را از بیگانگان بگیرند.

,

تغییر الگوی کشت با موافقت رهبری در دامغان انجام شد

, تغییر الگوی کشت با موافقت رهبری در دامغان انجام شد, تغییر الگوی کشت با موافقت رهبری در دامغان انجام شد,

مرآت- از دیگر جملات چالش‌برانگیز شما این بود که فرموده بودید اگر در دوره‌های قبلی نمایندگی من تغییر الگوی کشت صورت نمی‌گرفت اکنون با مشکلات بسیاری روبرو بودیم. برخی معتقدند این جملات قدری خودخواهانه است.

, مرآت- از دیگر جملات چالش‌برانگیز شما این بود که فرموده بودید اگر در دوره‌های قبلی نمایندگی من تغییر الگوی کشت صورت نمی‌گرفت اکنون با مشکلات بسیاری روبرو بودیم. برخی معتقدند این جملات قدری خودخواهانه است.,

وقتی من به مجلس سوم راه یافتم، مذاکراتی با مرکز تحقیقات جهاد کشاورزی انجام شد. آقای مهندس امان‌پور که آن زمان رئیس آموزش و مرکز تحقیقات و عضو شورای مرکزی جهاد بودند مطالعاتی انجام دادند و گفتند اولا به دلیل برداشت اضافه آب، منطقه باید به سرعت ممنوعه اعلام شود، ثانیا باید تغییر الگوی کشت انجام شود و پیشنهادشان این بود که در جنوب و مرکز، پسته و در روستاهای شمالی بادام و گردو کاشته شود و ثالثا این که گفتند باید سد دامغان احداث شود.

,

در آن زمان حضرت آقا، رئیس‌جمهور بودند، من خدمت ایشان رسیدم و ایشان با تغییر الگوی کشت موافقت کردند اما هیأت‌های 7 نفره قبول نمی‌کردند. وقتی آقا رهبر شدند من دوباره از محضر ایشان درخواست کردم و ایشان موافقت کردند و خوشبختانه با موافقت ایشان تغییر الگوی کشت انجام شد. حضرت آقا جمله‌ای هم فرمودند و گفتند خداوند این منطقه را برای محصول پسته آفریده است. در آن زمان ارزش یک کیلو پسته معادل 100 کیلو گندم بود. من این کار را نکردم، این کار حضرت آقا بود. افرادی که پس و پیش این سخن را حذف می‌کنند خودشان می‌دانند.

,

موضوع ممنوعه اعلام شدن منطقه هم در همان زمان توسط وزیر نیرو انجام شد. درباره سد دامغان هم با عنایت رهبری، دستوراتی صادر شد. ما این موضوع را از شخص مقام معظم رهبری در دامغان به یادگار داریم.

,

هرکس اظهارفضل می‌کند بیاید تا مناظره کنیم

, هرکس اظهارفضل می‌کند بیاید تا مناظره کنیم, هرکس اظهارفضل می‌کند بیاید تا مناظره کنیم,

مرآت- مسأله دیگری که عنوان کرده‌اید این است که هیچکس حاضر نمی‌شود با حضرتعالی مناظره کند. آیا درخواست مناظره با شخص خاصی را دارید؟ این سخن را هم برخی سخنی آمیخته با تکبر توصیف کردند.

, مرآت- مسأله دیگری که عنوان کرده‌اید این است که هیچکس حاضر نمی‌شود با حضرتعالی مناظره کند. آیا درخواست مناظره با شخص خاصی را دارید؟ این سخن را هم برخی سخنی آمیخته با تکبر توصیف کردند.,

من هرگز بر مناظره با فرد خاصی تکیه نکرده‌ام اما به همه کسانی که اظهار فضل می‌کنند و نسبت به مردم دامغان ابراز دلسوزی می‌کنند، می‌گویم بیایید بنشینید تا در حضور مردم مناظره کنیم. این که برویم در فضای مجازی حرفی بزنیم و گوشه یک کلامی را بگیریم و سر کلاسی مطلبی را بگوییم، جوانمردانه نیست. بیایند بنشینند و با ما صحبت کنند. مقصود من البته همان فردی بود که در جلسه سوالات بی‌ربط می‌کرد اما هرکس که می‌خواهد، بیاید تا بنشینیم و مناظره کنیم تا مردم تشخیص بدهند که حسن‌بیگی باطل است یا نه.

,

من آمادگی دارم تا درباره مسائل ملی و دفاعی مناظره کنم. درباره CFT نیز این آمادگی را دارم. من در همان جلسه پرسش و پاسخ هم اعلام کردم که من با CFT مخالفم و هرکس حاضر است، بیاید و با من مناظره کند. مردم باید بدانند که من چرا با CFT مخالفم. من در تلویزیون سمنان هم گفتم اما کسی گوش نکرد و نشنید. اگر شاه ان.پی.تی را امضا نمی‌کرد ما گرفتار برجام نمی‌شدیم.

,

این همه خسارت به خاطر یک امضای غلط!

, این همه خسارت به خاطر یک امضای غلط!, این همه خسارت به خاطر یک امضای غلط!,

13 سال مذاکره، این همه ضربه و این همه گرفتاری را برای مردم بوجود آمد و این همه مردم خسارت دیدند برای یک امضای غلط. اگر CFT امضا شود، قطعا و یقینا معضلاتی به وجود می‌آید که شاید سال‌های سال مجبور شویم بر سر هر موضوعی پای میز مذاکره برویم که یک طرف آن دیوانه سیمان‌مغزی مثل ترامپ باشد. دلیلی ندارد که ما در این چاه برویم.

,

شورای محترم نگهبان ایراداتی گرفته است؛ این ایرادات در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس مطرح شد و هیچکس نتوانست شرعا به این ایرادات پاسخ بدهد. عده‌ای هستند که متأسفانه کورکورانه رأی می‌دهند. در این مواقع و حسب اختلافات، موضوع به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارجاع می‌شود؛ مجمعی که متصل به ولایت است. مجمع وظیفه‌ای دارد و منِ نماینده مجلس وظیفه‌ای دیگر دارم. به چه دلیل مرا می‌کوبند؟

,

وظیفه من این است که به کشورم خیانت نکنم و به CFT رأی ندهم. من وظیفه دارم به آن‌چه که می‌فهمم رأی بدهم. قرار نیست هرکسی در هرجایی بنشیند و سوال کند و مجلس و نماینده مجلس را به باد تمسخر بگیرد. شما که اصلا CFT را نخوانده‌اید! من سه بار CFT را خوانده‌ام و با اساتید حقوق درباره آن بحث و مشورت کرده‌ام و به این نتیجه رسیدیم که خطر بزرگی جمهوری اسلامی را تهدید می‌کند.

,

آمریکایی‌ها تصمیم گرفته بودند با این کار و اقدامات مشابه شوروی را سرنگون کنند، شوروی سرنگون شد و حالا به دنبال سرنگونی و تجزیه جمهوری اسلامی هستند. هرکسی در هر سطحی که می‌خواهد، بیاید و مناظره کند. اگر ما واقعا کشورمان را دوست داریم، نباید به خاطر منفعت شخصی و منفعت‌طلبی انتخاباتی، در این‌باره تصمیمات نادرستی بگیریم.

,

قرار بود پول نفت به سفره مردم بیاید، چه شد؟

, قرار بود پول نفت به سفره مردم بیاید، چه شد؟, قرار بود پول نفت به سفره مردم بیاید، چه شد؟,

من آمادگی دارم که در مسائل مرتبط با هسته‌ای، بنیه دفاعی، موضوعات بین‌المللی و منطقه‌ای و مباحث مرتبط با مقاومت با دیگران گفتگو کنم. من مخالف واگذاری پتروشیمی‌ها و پالایشگاه‌های نفت هستم. من 16 سال در حوزه نفت عرق ریخته‌ام. قرار بود پول نفت به سفره مردم بیاید، چرا به جیب عده کمی رفت؟ سال 96، 31 میلیارد دلار صادرات پتروشیمی داشتیم که به کشور برنگشت و دلار 3 هزار تومانی را 14 هزار تومان کرد. در سال جاری، 28 میلیارد دلار صادرات داشته‌ایم که کم‌تر از 7 میلیارد دلار به کشور برگشته است و همین 7 میلیارد دلار، دلار 14 هزار تومانی را به 11 هزار تومان رساند.

,

در این مباحث حاضرم با هرکسی و در هر سطحی مناظره کنم. مردم هم بنشینند و گوش کنند. دلیل ندارد که بلندگوها یک‌طرفه دست عده‌ای باشد و شب و روز حرف بزنند. داریم کشور و ملت را نابود می‌کنیم. کسی که می‌گوید من ذوب در ولایت هستم نباید عقب‌تر از ولایت حرکت کند. وقتی حضرت آقا می‌گوید پیوستن به برخی کنوانسیون‌ها به مصلحت ما نیست و وقتی می‌فرماید بروید خودتان در چارچوب قانون اساسی کشور، قانون بنویسید، هر کار دیگری انجام بدهیم خلاف شرع است.

,

مرد باشند و بیایند مناظره کنیم؛ چرا می‌روند و در کلاس‌ها حرف می‌زنند؟

,

بخش دوم پرسش و پاسخ صریح مرآت با ابوالفضل حسن بیگی، نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی به زودی منتشر خواهد شد. شما خوانندگان گرامی می‌توانید دیدگاه‌ها و پرسش‌های خود درباره این گفتگو را با ما به اشتراک بگذارید.

, بخش دوم پرسش و پاسخ صریح مرآت با ابوالفضل حسن بیگی، نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی به زودی منتشر خواهد شد. شما خوانندگان گرامی می‌توانید دیدگاه‌ها و پرسش‌های خود درباره این گفتگو را با ما به اشتراک بگذارید.,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه