اخبار داغ

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان زنجان مطرح کرد؛

دلیل ۹۰ درصد گرانی گوشت قاچاق آن به خارج از کشور است/ وجود خلا قانونی در برخورد با حمل دام زنده در داخل کشور

دلیل ۹۰ درصد گرانی گوشت قاچاق آن به خارج از کشور است/ وجود خلا قانونی در برخورد با حمل دام زنده در داخل کشور
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان زنجان با اشاره به علت گرانی گوشت قرمز در کشور و به طبع آن در استان زنجان گفت: 90 درصد دلیل گرانی گوشت قرمز قاچاق آن به خارج از کشور است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مرتضی ممیزی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; در خصوص مبارزه با قاچاق کالا اظهار کرد: براساس قانون مبارزه با قاچاق کالا، کشف جرم و کشف تخلف برعهده مراجع اعم از نیروی انتظامی، اداره اطلاعات، دانشگاه علوم پزشکی، جهاد کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت و گمرک است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی تصریح کرد: وظیفه جلوگیری از قاچاق کالاهای ورودی یا خروجی بر عهده این مراجع است.

,

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان زنجان با بیان اینکه سازمان تعزیرات حکومتی پس از محرز شدن قاچاق کالا مرجع رسیدگی به تخلفات است افزود: وظیفه تعزیرات حکومتی بعد از تشکیل پرونده صرفا رسیدگی و صدور حکم مجازات و اجرای احکام صادره دارد.

,

وی با اشاره به اینکه در خصوص گرانی گوشت با توجه به نوسات مبالغ ارزی پیش آمده نه تنها گوشت بر افزایش قیمت برخی از اقلام تاثیر گذاشته است افزود: برخی از اقلام به صورت قانونی یا غیرقانونی از کشور خارج می‌شود.

,

ممیزی با اشاره به جا‌به جایی دام زنده در داخل کشور عنوان کرد: در جا‌به‌جایی دام عنوان قاچاق تلقی نمی‌شود و وقتی که نیروی انتظامی محموله دام زنده را توقیف می‌کند نمی‌توان با عنوان قاچاق دام با آنها برخورد کرد.

,

وی ابراز کرد: در استان زنجان و سایر استانهایی که در مرکزی کشور که در محدوده مرزی قرار ندارند با این گونه محموله‌ها نمی‌توانند با عنوان قاچاق دام برخورد کنند.

,

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان زنجان عنوان کرد: در خصوص حمل دام زنده فعلا خلا قانونی وجود دارد که اگر در این راستا جرم انگاری صورت بگیرد در جلوگیری از جا‌به‌جایی دام زنده در چنین شرایط خاص اقدام می‌شود و در غیر این صورت به دلیل وجود خلا قانونی متاسفانه اقدام قانونی در سطح استان زنجان انجام نمی‌شود.

,

وی با بیان اینکه در شهرهای مرزی شاید برخوردهای قانونی وجود داشته باشد ولی در استانهای داخلی کشور متاسفانه این خلا وجود دارد افزود: 90 درصد دلیل گرانی گوشت در داخل کشور این است که گوشت قرمز به خارج از کشور قاچاق می‌شود.

,

ممیزی با اشاره به ممنوع بودن حمل کالاهایی که یارانه دولتی به آنها تعلق می‌گیرد بیان کرد: حمل محموله‌های یارانه‌ای بدون مجوز در هر جایی از کشور عنوان قاچاق محسوب می‌شود و براساس قانون برخورد می‌شود.

,

وی ابراز کرد: در وضعیت فعلی تکلیف شهرهای مرز این است که جلو خروج دامهای زنده از کشور را بگیرند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه