اخبار داغ

نماینده قاین و زیرکوه در مجلس :

سفر به ایتالیا برای بررسی مسائل مربوط به ارز دانشجویان/۷۰۰۰ دانشجوی ایرانی در ایتالیا تحصیل می‌کنند

سفر به ایتالیا برای بررسی مسائل مربوط به ارز دانشجویان/۷۰۰۰ دانشجوی ایرانی در ایتالیا تحصیل می‌کنند
نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی گفت: مأموریت سفر به ایتالیا سه محور اساسی داشت و در این سفر مسائل مربوط به ارزکه برای دانشجویان خیلی مشکل ایجاد کره بود را بررسی کرده و از همان‌جا رایزنی‌هایی انجام شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ فرهاد فلاحتی نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خاورستان، پیرامون سفر اخیر خود به ایتالیا اظهار کرد: سفرهای مجلس را نمایندگان تعیین نمی‌کنند و مأموریتی است که مجلس به آنها محول می‌کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان،,

 

,

وی افزود: سفرهای خارجی نمایندگان برنامه‌هایی بوده که سایر مجلس‌ها نیز داشته و مجلس دهم نیز این برنامه را مانند سایر مجلس ها دارد اما این سفرها در این مجلس کمتر شده است.

,

 

,

نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: هرنماینده‌ای دو نوع سفر را به عنوان ماموریت باید برود که یکی سفرهای کمیسیونی بوده و دیگری سفرهای گروه دوستی است.

,

 

,

فلاحتی اظهار کرد: چون هر نماینده عضو یکی از گروه‌های دوستی است که بین پارلمان‌های کشورها در ارتباط است و عضو کمیسیون هم بوده برای بررسی مسائل تخصصی کمیسیون خودش به سفرهای گروه دوستی می‌رود.

,

 

,

وی با اشاره به سفر اخیر خود به ایتالیا، بیان کرد: این سفر در قالب کمیسیون بوده یعنی 4 نفر از نمایندگان مجلس به انتخاب کمیسیون و بر اساس روند اداری که در خود مجلس در حال طی کردن است مأموریت پیدا کردیم برای رفع بررسی و رفع مشکلات دانشجویان مقیم ایتالیا، مدارس ایرانیان در ایتالیا و معلمانی که در آنجا تدریس می‌کنند.

,

 

,

نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: مأموریت ما سه محور اساسی داشت و نشست‌هایی با دانش‌جویان ایرانی داشتیم و مسائل مربوط به ارز که برای دانشجویان خیلی مشکل ایجاد بود را بررسی کرده و از همان‌جا رایزنی‌هایی انجام شد.

,

 

,

 فلاحتی گفت: در این سفر رایزن ایران در ایتالیا و مسئول وزارت علوم در فرانسه احضار شدند و در این سفر جلسات متعددی با سفیر مربوطه گرفتیم و کارهایی برای رفع مشکلات دانشجویان در آنجا انجام شد.

,

 

,

وی با بیان اینکه برنامه‌های انجام شده به مجلس ارسال شده و از طریق وزارت خارجه در کشور نیز پیگیری می‌شود، اظهار کرد: 7 هزار دانشجوی ایرانی مستقر در ایتالیا در حال تحصیل هستند که برخی از دانشجویان استان خراسان‌جنوبی و شهرستان بیرجند نیز در این جلسه حضور داشتند که مشکلات همه را شنیده و برای بررسی و رفع آن تلاش خواهیم کرد.

,

 

,

نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی گفت: بخش دیگر سفر ما مربوط به معلمان مستقر در ایتالیا بود که در این خصوص بازدیدی از مدرسه ایرانیان رُم و میلان داشتیم و مشکلاتی که به دلیل تحریم‌های مالی و مسائل اقتصای که برای کشور پیش آمده بود و معلمانی که چندین ماه بود ارزشان واریز نشده و مشکل داشتند را بررسی کردیم.

,

 

,

 فلاحتی ادامه داد: در داخل کشور می‌توانستند ارز را واریز کنند اما متاسفانه به دلیل مسدود شدن حساب  معلمان پولی به آنها داده نشده بود.

,

 

,

وی اظهارکرد: معلمان برای رفع مشکلات خیلی نیازمند این بودند که از طرف جمهوری اسلامی ایران مساعدتی شود بر این اساس جلسه ویژه‌ای با آنها گذاشته شد که از همان‌جا با مسئولان مربوطه تماس گرفته و قرار شد که حداقل چند ماهی از حقوق آنها را تسویه کنند که مشکلاتشان حل شود.

,

 

,

نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مواردی که مطرح شد ماموریت‌های اصلی کمیسیون بود، بیان کرد: غیر از این مراوداتی با دانشگاه‌های معتبر ایتالیا که در رنکینگ جهانی بعضی از دانشگاه‌های آنها جزو رتبه های برتر علمی دنیا هستند، داشتیم.

,

 

,

فلاحتی اظهار کرد: این دانشگاه‌ها یکسری ارتباطات و تفاهم نامه‌هایی با دانشگاه های داخلی ما مثل دانشگاه تهران، شهید بهشتی و حتی دانشگاه‌های کوچکتری مانند دانشگاه قوچان دارند که مسائل اینها نیز بررسی شد و در زمینه‌های خاصی که نیاز به ارتباط گیری است با آنها صحبت‌های انجام شد که پیگیری شود.

,

 

,

وی به بازدید از مراکز تحقیقات علمی ایتالیا که نتایج خوبی داشته اشاره کرد و گفت: در خصوص مباحثی از جمله نانو، مباحث پزشکی، انرژی‌های پاک هسته‌ای و و سایر موارد صحبت‌هایی شد.

,

 

,

نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: مجموع این سفر مربوط به حوزه آموزش و تحقیقات بود و گزارشات مفصلی از برنامه‌هایی که در همه حوزه‌ها انجام شد و خواهد شد به هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی داده می‌شود که از طریق وزارت خارجه و دولت پیگیری می‌شود.

,

 

,

فلاحتی خاطرنشان کرد: ان‌شاءالله شاهد این باشیم که ماموریت‌های این چنینی زمینه گسترش و مبادلات علمی بین دو کشور را بیشتر کند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه