اخبار داغ

افشای دستورات بودجه‌ای رهبرانقلاب به دولت روحانی

افشای دستورات بودجه‌ای رهبرانقلاب به دولت روحانی
روزنامه صبح نو،نوشته رهنمود رهبرانقلاب برای بودجه درباره اصلاح هم صندوق توسعه ملی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ روزنامه صبح نو، نوشته رهنمود رهبرانقلاب برای بودجه درباره اصلاح هم صندوق توسعه ملی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
این روزنامه افزوده: طبق قانون از محل فروش نفت باید ۱۴درصد سهم شرکت‌ملی‌نفت و ۳۴ درصد سهم صندوق توسعه ملی به این دو نهاد پرداخت شود. 
,
 
,
اما دولت در بودجه سال آینده سهم ۳۴درصدی صندوق‌توسعه را به‌دلیل کم‌شدن فروش نفت در سال آینده [در اثر تحریم]، را صفر کرده.
,
 
,
یعنی دولت می‌خواسته سهم ۴۵هزارمیلیاردتومانی صندوق‌توسعه‌ملی را به‌جای واریز به حساب این نهاد، در بودجه هزینه کند.
,
 
,
اما این کار تنها با اجازه رهبرانقلاب شدنی است و به دولت اجازه‌داده‌شده در سال آینده، تنها ۱۴درصد (برابر با ۱۷هزارمیلیاردتومان) از سهم صندوق را در بودجه هزینه و ۲۰درصد باقی‌مانده را باید به صندوق توسعه واریز کند.
,
 
,
پس دولت باید ۲۸هزارمیلیاردتومان، منابع جدید، مثلا با افزایش مالیات‌ها، پیش‌بینی کند یا همین‌قدر را در هزینه‌های دستگاه‌های اجرایی صرفه‌جویی کند.
,
 
,
صبح‌نو به‌نقل از جوادابطحی، نماینده اصول‌گرای خمینی‌شهر در مجلس نوشته رهبرانقلاب از دولت خواسته با توجه به تورم، اعتبار هفت‌هزارمیلیاردتومانی برای مددجویان کمیته‌امداد که نسبت به پارسال ثابت‌مانده، بیش‌تر شود.
,
 
,
عبدالرضا مصری، نماینده کرمانشاه و عضو اصول‌گرای کمیسیون برنامه‌و‌بودجه مجلس، هم گفته با توجه به تحریم‌ها و تورم، توجه به اقشار حقوق‌بگیر، مانند کارمندان، کارگران، بازنشسته‌ها و مددجویان، از اصلاحات موردنظر رهبرانقلاب بوده.
,
 
,
ابطحی همچنین افزوده بودجه‌دفاعی کشور در سال ۱۳۹۸ از آن‌چه برنامه ششم‌توسعه دستور داده، کم‌تر بوده و رهبرانقلاب مقرر کرده‌اند این بودجه هم افزایش داشته‌باشد.
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه