اخبار داغ

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم خبر داد؛

افزایش دوربین‌های نظارتی به ۹۰ دوربین در شهر قم / توزیع ۴۰۰۰ حلقه لاستیک در بین تاکسی‌داران

افزایش دوربین‌های نظارتی به ۹۰ دوربین در شهر قم / توزیع ۴۰۰۰ حلقه لاستیک در بین تاکسی‌داران
معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم بابیان این‌که کنترل ترافیکی شهر در اولویت قرار دارد، گفت: دوربین‌های نظارتی در شهر به 90 دوربین افزایش‌یافته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از قم فردا، عباس ذاکریان صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به‌روز 26 آذرماه و روز ملی حمل‌ونقل اظهار داشت: مطالعات حمل‌ونقل جامع شهری قم در حال انجام است و مدل‌های سفر در قم استخراج می‌شود که مبنای کار حمل‌ونقل مسافر در شهر قم خواهد بود.
وی ادامه داد: آمارهای مختلفی در روزهای شلوغ در شهر قم مانند روز نیمه شعبان گرفته‌شده تا بتوانیم با بررسی آن‌ها تصمیم‌های مناسبی بگیریم.
ذاکریان ابراز داشت: درزمینهٔ حمل بار نیز برنامه‌های مختلفی داریم و با بررسی‌های انجام‌شده به دنبال تصویب یک سند بالادستی در این زمینه هستیم که مقدمات آن انجام‌شده و منتظر تأیید آن در شورای ترافیک استان و بعدازآن کشور هستیم.
وی به اصلاح خط‌کشی‌های سطح شهر اشاره کرد و بیان داشت: این خط‌کشی‌ها بر اساس الگوهای جدید و اصولی برنامه‌ریزی و طراحی‌شده که در تمام خیابان‌های شهر در یک سال آینده عملیاتی می‌شود.

افزایش دوربین‌های نظارتی به 90 دوربین

ذاکریان بیان داشت: در فاز اول 40 دوربین نظارتی نصب کردیم که تعداد دوربین‌های نظارتی شهر را به 90 دوربین رساند.
وی در خصوص دوربین‌های ثبت تخلف نیز گفت: در این زمینه از برنامه عقب هستیم به‌طوری‌که 160 نقطه شهر برای این کار انتخاب‌شده که به‌زودی نصب خواهند شد.
معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم افزود: سامانه‌های تردد شمار نیز تا یک ماه آینده مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت که می‌تواند کار را برای تصمیم‌گیری‌های جدید هموار سازد.
وی ادامه داد: طرح نقشه هوشمند قم نیز در دستور کار است که در صورت نهایی شدن می‌تواند درزمینهٔ حمل‌ونقل عمومی کمک بسیار زیادی به مردم بکند.

نوسازی 1500 تاکسی در شهر قم

ذاکریان تصریح کرد: در چند سال اخیر بیش از 1500 تاکسی نوسازی شد که میانگین عمر ناوگان تاکسی‌رانی قم را به 5 سال رساند.
وی ابراز داشت: درزمینهٔ سرویس مدارس نیز 20 هزار دانش‌آموز با همکاری تاکسیرانی سر کلاس‌های خود حاضر می‌شوند که روزبه‌روز به دنبال بهتر شدن خدمات در سرویس‌های مدارس هستیم.
معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم بیان داشت: پوز بانکی نیز در تاکسی‌ها راه‌اندازی خواهد شد تا بتوانیم رضایت‌مندی مردم را جلب کنیم.
توزیع 4 هزار حلقه لاستیک در بین تاکسی‌داران قمی
وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود، افزود: با همکاری سازمان صنعت، معدن و تجارت 4 هزار حلقه لاستیک بین تاکسی‌داران و وانت‌های باری توزیع شد که البته تنها گوشه‌ای از مشکلات را حل کرد.
ذاکریان افزود: مشکل روغن، باطری و سایر لوازم در اتوبوس‌های شهری و تاکسی‌ها هنوز وجود دارد و همین موضوع میزان درآمد این قشر را به‌شدت کاهش داده است.

خرید هر دستگاه اتوبوس بالای یک و نیم میلیارد تومان هزینه دارد

وی درزمینهٔ خرید اتوبوس‌های جدید تصریح کرد: در سال 95 پنجاه اتوبوس شهری به قیمت 488 میلیون تومان ثبت سفارش کرده و سال 96 تحویل گرفتیم.
معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم تأکید کرد: امسال خرید هر دستگاه اتوبوس بالای یک و نیم میلیارد تومان هزینه دارد که باعث شده در تأمین اتوبوس‌های شهری با مشکل جدی مواجه شوند.
وی ادامه داد: تا پایان سال 23 دستگاه اتوبوس خریداری و وارد ناوگان حمل‌ونقل شهری می‌شود که می‌تواند تا حدودی مشکلات را حل کند.
معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم تأکید کرد: در بلوار پیامبر اعظم زیرگذر پیش‌بینی‌شده است و احداث پل هوایی در دستور کار نیست.
وی در خصوص پایانه تصریح کرد: در 8 ماهه نخست امسال بیش از پایانه‌های مسافری جابه‌جاشده‌اند که قابل‌قبول نیست که به دلیل وجود پایانه‌های غیرمجاز مانند 72 تن است.
ذاکریان خاطرنشان کرد: درزمینهٔ فرهنگ‌سازی هم مطالعات آن انجام‌شده است و از خبرنگاران نیز خواهشمندیم در این زمینه ما را یاری کنند.
 وی نبود پارکینگ را موردتوجه قرارداد و بیان داشت: درزمینهٔ پارکینگ با مشکل جدی روبرو هستیم و معابر قم نیز ظرفیت ایجاد پارکینگ را ندارند.
معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم ابراز داشت: کاربری‌های مختلف تجاری و درمانی در شهر هیچ اهمیتی به پارکینگ نمی‌دهند و همین موضوع باعث شده به دنبال ایجاد کمیته پارکینگ باشیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قم فردا،, قم فردا, قم فردا,
,
,
,
,
, افزایش دوربین‌های نظارتی به 90 دوربین,
,
,
,
,
,
,
, نوسازی 1500 تاکسی در شهر قم,
,
,
,
,
,
,
,
,
, خرید هر دستگاه اتوبوس بالای یک و نیم میلیارد تومان هزینه دارد,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه