اخبار داغ

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی:

بیش از‌۷۰‌درصد واردات از مرزهای آذربایجان غربی انجام می شود

بیش از‌۷۰‌درصد واردات از مرزهای آذربایجان غربی انجام می شود
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی گفت: بیش از ۷۰ درصد از واردات و ۲۰ درصد صادرات زمینی کشور از ۵ مرز آذربایجان غربی انجام می گیرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از اروم نیوز، ارسلان شکری در نشست خبری با اصحاب رسانه که ظهر روز یکشنبه در محل سالن جلسات اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی برگزار شد، اظهار داشت: جاده یکی از اساسی ‌ترین و مهم‌ ترین مولفه‌ های توسعه پایدار اقتصادی حمل و نقل ریلی، جاده ‌ای و هوایی است و در کشور ما بیش از ۹۰ درصد مبادلات و جابجایی مسافر از طریق جاده انجام می گیرد و این مساله باعث شده تا اهمیت جاده ها بیش از پیش خودنمایی کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز,

وی، با اشاره به این که بیش از ۷۰ درصد از واردات و ۲۰ درصد صادرات زمینی کشور از ۵ مرز آذربایجان غربی انجام می گیرد، افزود: در مسائل زیرساختی توسعه راه‌ها و پایانه‌ ها بیشتر مدنظر است و در ارتقای محورها موضوع باندهای دوم مطرح است که جزو سرمایه‌ های ملی محسوب می ‌شود.

,

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی، گفت: هشت شهر مرزی در سطح استان با بیش از ۹۶۰ کیلومتر مرز وجود دارد.

,

شکری، با بیان این که ۵ پایانه از ۲۳ پایانه کشور در آذربایجان غربی قرار دارد، تصریح کرد: ۲۲٫۷ درصد پایانه‌های مرزی کشور در آذربایجان غربی قرار دارد که ۱۰ درصد از ترانزیت حمل و نقل بار از مرز بازرگان صورت می‌گیرد.

,

وی، یادآور شد: آذربایجان غربی به لحاظ گردشگری در نوع خود مهم است به گونه‌ای که آثار گردشگری جهانی و ملی را در خود جای داده است که نیازمند توسعه زیرساخت‌های حمل و نقلی برای جذب سرمایه گذار است.

,

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی، بیان کرد: آذربایجان غربی با احتساب راه‌های روستایی ۱۲ هزار کیلومتر راه خام دارد که ۸ هزار کیلومتر آن روستایی است که ۵۰ درصد آن آسفالت شده و مابقی راه‌ها شوسه‌ای است.

,

شکری، افزود: ۶۸ اکیپ راهداری در سطح استان واقع شده و ۳۰ راهدارخانه ثابت نیز وجود دارد، همچنین بیش از ۴۵ هزار تن ماسه و نمک در این راهداری ها برای استفاده در ایام بارش ذخیره شده است.

,

وی، تأکید کرد: تعداد ۵۲۰ دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین با حدود یک هزار و ۵۰۰ نفر پرسنل که ۷۰۰ نفر به صورت رسمی، ۲۰۰ نفر به صورت شرکتی و مابقی به صورت کارگران نمک پاش با ۲۲ دستگاه نمک‌پاش آماده ارائه خدمات به مردم استان هستند.

,

شکری، بیان کرد: روکش آسفالت با اعتباری بالغ بر ۴۰ میلیارد تومان و به طول یک صد و ۱۰ کیلومتر انجام شده است و بیش از ۲۰۰ کیلومتر عقد قرار داد شده که در آینده اجرایی می‌شود.

,

وی، ابراز داشت: بیش از ۱۷ هزار کامیون دارای کارت هوشمند در بخش باری استان، ۶۵۰ اتوبوس، یک هزار مینی‌بوس و ۳۶ هزار نفر راننده در حال خدمات رسانی به عموم هستند.

,

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی، عنوان کرد: حدود ۱۰ هزار حلقه لاستیک بین رانندگان آذربایجان غربی تقسیم شده است که ۴٫۶ درصد از مصرف کشوری را شامل می‌شود و در بحث بیمه تامین اجتماعی ضریب سنوات با ضریب ۱٫۲ به سبب سخت و زیان آور بودن به تعلق گرفته که ۲٫۲ از طریق مجلس شورای اسلامی در حال پیگیری است.

,

وی، ابراز داشت: در سطح استان تعداد ۱۴۱ شرکت داخلی باری، ۳۲ شرکت بین‌المللی مسافری و باری و ۱۳۰ شرکت مسافربری وجود دارد که آذربایجان غربی از نظر بین‌المللی رتبه نخست کشوری را در اختیار دارد.

,

شکری، اظهار داشت: مدیریت راه‌های آذربایجان غربی با ۴۰ دوربین در نقاط حساس جای گرفته است که ۱۲ ارگان دیگر از محتوای این دوربین‌ها استفاده می‌کنند و تعداد ۸۲ تردد شمار در محورهای مواصلاتی استان وجود دارد.

,

وی، با اشاره به وضعیت تلفات تصادف در سال ۹۷ با مقایسه با  سال ۹۶ یادآور شد: تلفات برون شهری در سال ۹۶، ۴۰ مورد بوده که امسال ۴ درصد کاهش داشته است و در ۸ ماهه سال ۹۶، تعداد ۳۱۵ مورد تلفات ثبت شده که در زمان مشابه در سال ۹۷ یازده درصد کاهش یافته است و بیشترین عامل تصادفات عدم رعایت سرعت مجاز و سبقت‌های غیرمجاز اکثرا در محورهای ارومیه و سلماس بوده است.

,

‌انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه