اخبار داغ

مدیر کمیته دوچرخه‌سواری همگانی مشهد:

پروژه دوچرخه‌سواری در مشهد شکست‌خورده نیست/ اصلاح ساختاری ایستگاه‌های دوچرخه تا اوایل سال 98

پروژه دوچرخه‌سواری در مشهد شکست‌خورده نیست/ اصلاح ساختاری ایستگاه‌های دوچرخه تا اوایل سال 98
مدیر کمیته دوچرخه‌سواری همگانی مشهد گفت: پروژه دوچرخه‌سواری در مشهد شکست‌خورده نیست و سه‌شنبه‌های بدون خودرو مختص به مشهد نبوده و سابقه چهارساله دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مجید بخت‌آزما، در گفت و گو با خبرنگار صبح توس در مورد پروژه دوچرخه‌سواری در مشهد اظهار کرد: پروژه دوچرخه‌سواری در مشهد شکست‌خورده نیست، سه‌شنبه‌های بدون خودرو مختص به مشهد نبوده و سابقه چهارساله دارد؛ پیشنهاد یک روز در هفته بدون خودرو با استقبال سمن‌هایی که در حوزه حمل‌ونقل پاک فعالیت داشتند، همراه شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی افزود: در حال حاضر این پویش مردمی با حضور قدرتمند سمن‌ها و ارگان‌های مردم‌نهاد همراه بوده و تنها ارگان‌های دولتی از آن‌ها حمایت می‌کنند؛ در مشهد وضعت دوچرخه‌سواری بسط و گسترش داشته است، حتی در هوای سرد نیز تعداد زیادی دوچرخه‌سوار در حال تردد هستند، صبح‌ها ساعت 6 و 30 دقیقه بولوار وکیل‌آباد صحنه زیبایی از دوچرخه‌سواری افرادی است که لباس اداری به تن داشته و در مسیر محل کار خود هستند.

,

مدیر کمیته دوچرخه‌سواری همگانی مشهد تأکید کرد: هدف سه‌شنبه‌های بدون خودرو تغییر مدل حمل‌ونقل است، رویکرد نخست ما در دوچرخه‌سواری تفریحی و رویکرد دوم تغییر مد جابه‌جایی است؛ خوشبختانه وضعیت جغرافیایی مشهد نسبت به سایر کلان‌شهرها بهتر بوده چراکه پستی، بلندی و شیب خاصی در سطح شهر نداریم که مانع از دوچرخه‌سواری شود.

,

بخت‌آزما عنوان کرد: هر هفته پویش مردمی سه‌شنبه‌های بدون خودرو فعال بوده و تعداد زیادی دوچرخه‌سوار به‌صورت خودجوش در این پویش مشارکت دارند؛ کارمندان و پرسنل بهزیستی، سازمان محیط‌زیست، شهرداری و استانداری از دوچرخه استفاده کرده و به این پویش می‌پیوندند.

,

وی با اعلام اینکه در حال حاضر وضعیت تردد خودروهای تک‌سرنشین برای مشهد معضل شده است، گفت: خوشبختانه سمن‌های مردم‌نهاد به این نتیجه رسیده‌اند که از دوچرخه به‌عنوان وسیله حمل‌ونقل استفاده کنند؛ طی سال‌های گذشته تعداد افراد دوچرخه‌سوار در سطح شهر کم بود ولی روزهای جمعه در سه‌راهی طرقبه شاهد چند هزار دوچرخه‌سوار هستیم.

,

مدیر کمیته دوچرخه‌سواری همگانی مشهد اعلام کرد: مردم در حال تغییر مد حمل‌ونقل هستند؛ خوشبختانه خط یک و دو قطار شهری با کمترین هزینه در حال جابه‌جایی مسافران است، اما این پیشرفت به معنای رسیدن به نقطه ایدئال نیست؛ توسعه خطوط ویژه مسیر دوچرخه، تعمیر و تعویض دوچرخه‌ها، اصلاح ساختاری ایستگاه‌های دوچرخه تا اوایل سال 98 و ارائه خدمات در این ایستگاه‌‌ها در دست اقدام است.

,

بخت‌آزما افزود: 140 ایستگاه دوچرخه در سطح شهر با سه هزار دوچرخه اشتراکی در مشهد وجود دارد، اما دارای نقص است ولی به دنبال آن هستیم که تعداد دوچرخه‌سواران در مشهد افزایش یابد.

,

وی اظهار کرد: شهردار جدید مشهد به بحث دوچرخه‌سواری تأکید دارد و در زمان معاونت خود نیز وعده تحول عظیم در این حوزه را داده است؛ برخی پویش‌ها نمادی است ولی ما به دنبال کار نمادین نیستیم که یک روز استاندار و روز دیگر شهردار در این پویش حضور یابد؛ بایستی کار فرهنگی صورت پذیرد که مردم و مسئولین یک روز در هفته را با وسیله حمل‌ونقل عمومی به محل کار بروند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه