اخبار داغ

پیگیری موضوع تعدیل نگهبانان بوستان بهار مشهد؛

نگهبان سابق بوستان بهار: به‌طور ناگهانی گفتند اخراجید/ معاون فنی اجرایی شهرداری منطقه ۳ مشهد: دستورالعمل حوزه خدمات شهری بوده است

نگهبان سابق بوستان بهار: به‌طور ناگهانی گفتند اخراجید/ معاون فنی اجرایی شهرداری منطقه ۳ مشهد: دستورالعمل حوزه خدمات شهری بوده است
چندی پیش طی درخواستی از سوی یکی از نگهبانان سابق بوستان بهار که در جریان تعدیل در نیروهای این بوستان بیکار شده بود، این موضوع در دستور کار رسانه صدای مردم مشهد قرار گرفت. مشهدپیام در ادامه پیگیری مشکلات و سوژه‌های مردم شهر مشهد، موضوع تعدیل نگهبانان بوستان بهار را پیگیری میکند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مشهدپیام، در پی درخواست یکی از شهروندان مبنی بر رسیدگی به اوضاع نگهبانانی که در جریان تعدیل نیرو در بوستان بهار مشهد بیکار شده اند، رسانه صدای مردم مشهد در ادامه پیگیری مشکلات و سوژه‌های مردم شهر مشهد، این موضوع را در دستور کار خود قرار داد و پیگیری ها را آغاز کرده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  مشهدپیام,

 

,

به‌طور ناگهانی اعلام کردند اخراجید

, به‌طور ناگهانی اعلام کردند اخراجید,

یکی از نگهبانان سابق بوستان بهار با اشاره به اینکه حدود چهار ماه است که بیکار شده‌ایم، به خبرنگار مشهدپیام گفت: معاون خدمات شهری شهرداری مشهد پیگیر وضعیت ما بود.

,

عباس شریعتی‌نیا ادامه داد: با نامه معاون شهردار که برای بدتر نشدن موقعیت ما اقدام کرد، ۸ نفر از ما به منطقه ۸ معرفی شدیم. اما متأسفانه شهردار منطقه اعلام کرد که به خاطر شما باید افراد دیگری را از کار اخراج کنم و پذیرفتن نامه شما برای من اجباری است.

,

وی افزود: طبق صحبت‌های صورت گرفته، به ما قول داده شده که سرکار می‌رویم اما به اولین جایی که رفتیم شهردار منطقه با چشم دیگری به ما نگاه کرد و با ما برخورد درستی نشد.

,

شریعتی‌نیا در خصوص اینکه رئیس فضای سبز منطقه ۳ در جلسه اعلام کرد برای این کارگران تره هم خرد نمی‌کنم، اضافه کرد: زور شهرداری زیاد است و ما قشر پایین و ضعیف نمی‌توانیم سیاستی به خرج دهیم.

,

وی یادآور شد: اگر حرکتی کنیم بلافاصله به ما انگ ضدانقلاب و اغتشاش‌‌گر زده می‌شود و کسی نمی‌گوید این افراد مطالبات و حق خود را می‌خواهند.

,

نگهبان سابق بوستان بهار متذکر شد: در منطقه ۸ به ما قول دادند که در هفته بعد حقوق خود را از منطقه ۳ بگیریم ولی تاکنون هیچ خبری نشده است.

,

شریعتی با اشاره به تلاش شهردار منطقه ۳ برای کمک به این نیروها، گفت: از دست شهردار منطقه هم کاری برنیامد چرا که نامه اخراج ما از رده‌های بالاتر آمده است.

,

وی بیان کرد: به‌طور ناگهانی به ما اعلام کردند که نامه‌ای برای حذف ۲۶ نیروی بوستان بهار برایشان ارسال شده است و مقصر این اقدام را شورای شهر می‌بینم که لایحه تصویب می‌کنند و می‌گویند امسال بودجه نداریم و کارکنان اصلی که بازنشسته شدند بمانند ولی بقیه اخراج شوند.

,

 

,

اداره کار قول داده ولی تاکنون کاری نکرده!

, اداره کار قول داده ولی تاکنون کاری نکرده!,

شریعتی‌نیا با اشاره به نداشتن قراردادی برای کار در بوستان بهار، اضافه کرد: نیروی پیمانکار باید به چه امیدی زندگی کند؟ در حالیکه رئیس فضای سبز منطقه ۳ باید پیگیر این کار باشد اما می‌گوید به من ارتباطی ندارد.

,

وی با بیان اینکه تمام نیروهای این بوستان حذف شدند در حالیکه پارک نیاز به نگهبان دارد، افزود: اداره کار هم به ما قول داده ولی تاکنون هیچ کاری نکرده و بیمه بیکاری هم به ما تعلق نگرفته است.

,

این نگهبان سابق بوستان بهار ادامه داد: با اینکه نامه‌ای به مرکز رؤسای اداره کار ارائه کردیم اما متأسفانه اقدامی نشد و هیچ کس درباره علت تعلق نگرفتن بیمه بیکاری پاسخی نمی‌دهد.

,

 

,

این موضوع براساس دستورالعمل حوزه خدمات شهری بوده است

, این موضوع براساس دستورالعمل حوزه خدمات شهری بوده است,

با پیگیری مشهدپیام در این خصوص، معاون فنی اجرایی شهرداری منطقه ۳ مشهد به خبرنگار مشهدپیام اظهار کرد: بوستان بهار دارای بیش از ۳۰  نگهبان بود که کار آنان صرفا نگهبانی بوده است.

,

رامین رحیمی اضافه کرد: حوزه خدمات شهری در جهت صرفه‌جویی و کاهش نیرو به این دلیل که شاید این بوستان به ۳۰ نگهبان نیاز ندارد، دستورالعملی داده است.

,

وی تشریح کرد: با حذف این نگهبانان، نیروها تبدیل به پارکبان شدند که کار آبیاری، نگهداری از فضای سبز و نگهبانی را انجام دهند.

,

معاون فنی اجرایی شهرداری منطقه ۳ مشهد با اشاره به کاهش ۳۳ نیروی نگهبان به ۱۰ نفر، بیان کرد: برای تعدادی از نگهبانان که آزاد شدند کار هم فراهم شد.

,

رحیمی ادامه داد: حتی چند هفته‌ای هم که برای پیگیری کارشان رفت‌وآمد داشتند و برای پیمانکار کاری انجام ندادند پیمانکار برای آنان پول پرداخت کرد.

,

وی یادآور شد: طی جلسه‌ای با حوزه فضای سبز، قرار شد همه نیروهایی که اینجا مشغول به کار بودند به مناطق دیگر معرفی شوند.

,

معاون فنی اجرایی شهرداری منطقه ۳ مشهد افزود: برای تمام کسانی که اینجا بودند شغل فراهم شد اما برخی دیگر همچنان لجاجت کردند و گفتند ما می‌خواهیم همینجا کار کنیم بنابراین هر کسی که بیکار مانده به‌دلیل کوتاهی خودش بوده است.

,

 

,

با همین تعداد نیرو امنیت برقرار است

, با همین تعداد نیرو امنیت برقرار است,

رحیمی با بیان اینکه بوستان بهار با ۸۳ هکتار بزرگترین بوستان شمال و شمال شرق مشهد است، گفت: حدود نیمی از بوستان هنوز به بهره‌برداری نرسیده است.

,

وی اظهار کرد: نزدیک به ۴۰ هکتار از این بوستان به بهره‌برداری رسیده است و در حال حاضر ۸ گشت موتوری در این بوستان حضور دارند.

,

معاون فنی اجرایی شهرداری منطقه ۳ مشهد بیان کرد: بافت محدوده متأسفانه برخی مشکلات را ایجاد می‌کند اما با همین تعداد نیرو امنیت بوستان برقرار است.

,

رحیمی متذکر شد: اگر برخی از دوستان نخواهند مشکلی در امنیت بوستان بهار به‌وجود آورند، از این نظر مشکلی وجود ندارد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه