اخبار داغ

گزارشی از بیست و نهمین شنبه انقلاب:

غضنفری: ایران در زمان پهلوی پایگاه اطلاعاتی و نظامی آمریکا بود/ رسایی: امروز «هَیهَاتَ مِنَّا الذِّلَّة» یکی از شعارهای اصلی انقلاب شده است

غضنفری: ایران در زمان پهلوی پایگاه اطلاعاتی و نظامی آمریکا بود/ رسایی: امروز «هَیهَاتَ مِنَّا الذِّلَّة» یکی از شعارهای اصلی انقلاب شده است
بیست و نهمین نشست شنبه های انقلاب با موضوع «استکبارستیزی» و با هدف تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی در این حوزه در لانه سابق جاسوسی آمریکا برگزار شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ بیست و نهمین نشست شنبه‌های انقلاب با موضوع «استکبارستیزی» و با هدف تبیین دستاورد‌های انقلاب اسلامی در این حوزه، امروز شنبه ۱۲ آبان ماه در لانه جاسوسی سابق آمریکا برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
در این مراسم کارشناسان و صاحب نظرانی چون؛ کامران غضنفری نویسنده و پژوهشگر، حسین شیخ الاسلام مشاور سابق وزیر امور خارجه و کارشناس مسائل بین الملل، حجت الاسلام حمید رسایی نماینده اسبق مجلس شورای اسلامی، دکتر ابوالفضل ظهره‌وند سفیر اسبق ایران در ایتالیا و افغانستان، فواد ایزدی کارشناس مسائل بین‌الملل، جواد منصوری اولین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و جمع دیگری از اساتید و نخبگان، دستاورد‌های چهل سال انقلاب اسلامی را در این حوزه، مورد بررسی قرار دادند.

 

ایران در زمان پهلوی پایگاه اطلاعاتی و نظامی آمریکا بود / انتخاب نخست وزیر در زمان پهلوی با تائید آمریکا بود / تبدیل سفارت اسرائیل به فلسطین در ایران شکست بزرگی برای آمریکا بود/ اهداف پشت پرده آمریکایی‌ها در فتنه ۸۸ / غربگرایان در پشت پرده به ترامپ پیغام مصالحه می‌دهند

غضنفری: ایران در زمان پهلوی پایگاه اطلاعاتی و نظامی آمریکا بود/ ایزدی: کاهش استکبارستیزی نتیجه‌ای جز تحریم و فشار بیشتر ندارد/ ظهره‌وند: استقلال طلبی انقلاب و نفی تفکر شرق و غرب، جهان را علیه آمریکا بسیج کرده است/ شیخ‌الاسلام: انتفاضه فلسطین از استکبار‌ستیزی انقلاب اسلامی الگو گرفته است/ منصوری: انقلاب هیمنه‌ استکبار را در ابعاد فکری، اقتصادی، سیاسی و بین‌المللی شکست/ رسایی: امروز «هَیهَاتَ مِنَّا الذِّلَّة» یکی از شعارهای اصلی انقلاب شده است

کامران غضنفری، پژوهشگر حوزه بین الملل و انقلاب اسلامی و نویسنده کتاب راز قطعنامه و مداخلات در ابتدای بیست و نهمین نشست شنبه‌های انقلاب در سخنانی اظهار داشت: آمریکا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی دارای موقعیت و جایگاه تاثیرگذار در ایران بود به طوری که حکومت پهلوی بزرگترین متحد آمریکا و ژاندارم خلیج فارس به حساب می‌آمد، اما با پیروزی انقلاب آمریکا بخش اعظمی از این منافع را از دست داد و نفوذش به طور کامل قطع شد.

وی اضافه کرد: ایران زمان پهلوی مهمترین پایگاه اطلاعاتی آمریکا در منطقه محسوب می‌شد، به‌طوری که این کشور در مرز‌های ایران با شوروی همچون دهشهر و کَرکان دارای پایگاه‌های اطلاعاتی بود که قادر به رصد بی سیم‌ها، پرواز‌ها و انفجار‌های هسته‌ای شوروی بود و این امکان با پیروزی انقلاب اسلامی از دست آنان خارج شد.

غضنفری با اشاره به غارت منابع نفتی ایران در زمان پهلوی توسط آمریکا افزود: جیمز ویل در کتاب خود می‌نویسد «آمریکا پس از کودتای ۲۸ مرداد سال ۳۲ به مدت ۲۵ سال، ۲۴ میلیارد بشکه نفت ایران را به غارت برد» که با پیروزی انقلاب اسلامی این امکان از آمریکایی‌ها سلب شد.

این پژوهشگر حوزه بین الملل و انقلاب اسلامی ادامه داد: ایران در زمان پهلوی بازار بزرگ مصرف اجناس آمریکایی محسوب می‌شد و بخش مهم کالا‌های موجود در بازار‌های ایران تولید آمریکا بود که بعد از انقلاب این روند قطع شد.

وی با اشاره به قطع سلطه آمریکا در ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی گفت: در زمان پهلوی، انتصاب شاه و تمام مسئولان ایران با تائید آمریکا صورت می‌گرفت و از کودتای ۲۸ مرداد سال ۳۲، نخست وزیر ایران و مسئولان سیاسی دیگر رده‌های ایران با تائید آمریکا منصوب می‌شدند.

غضنفری اضافه کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی، سلطه نظامی آمریکا در ایران پایان یافت زیرا در زمان پهلوی هزاران مستشار آمریکایی در این کشور حضور داشته و نیرو‌های ارتش ایران را تحت مدیریت و آموزش داشتند به طوری که فرماندهان نظامی ایران با تائید مستشاران آمریکایی منصوب می‌شدند.

مولف کتاب «راز قطعنامه» با اشاره به قطع سلطه امنیتی آمریکا در ایران بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تصریح کرد: ساواک در سال ۳۵ با همکاری سازمان سیا آمریکا و MI6 انگلیس ایجاد شد و تا سال ۵۷ به حیات خود ادامه داد که در این مجموعه، آمریکا سلطه گسترده‌ای داشت و روسای این سازمان با تائید این کشور منصوب می‌شدند؛ آنان نحوه شکنجه، بازجویی، زندانی شدن و قتل زندانیان در ساواک را تحت مدیریت داشتند.

وی ادامه داد: رئیس پایگاه سیا در ایران هرهفته روز‌های شنبه ساعت ۹ صبح با شاه دیدار شد و اطلاعات امنیتی را به او ارائه می‌کرد.

غضنفری با اشاره به دیگر شکست‌های آمریکا در پی پیروزی انقلاب اسلامی در ایران تصریح کرد: تعطیلی سفارت اسرائیل به عنوان یکی از هم پیمانان مهم آمریکا در ایران و تبدیل آن به سفارت فلسطین یکی از شکست‌های بزرگ آمریکا در ایران بود.

این پژوهشگر حوزه بین الملل و انقلاب اسلامی با اشاره به تلاش‌های آمریکایی‌ها برای براندازی حکومت جمهوری اسلامی تصریح کرد: آمریکایی‌ها بلافاصله پس از پیروزی انقلاب اسلامی، برنامه‌ها و اقدامات خود برای براندازی این نظام را آغاز و در این راستا در گام نخست، گروه‌های مختلف را مسلح کردند به طوری که براساس سندی که در ۲۸ خرداد ۵۸ اعلام شد، گروه‌های مسلح بسیاری در ایران وجود داشتند که آماده ایجاد جنگ داخلی بودند.

وی اضافه کرد: یکی دیگر از اقدامات آمریکایی‌ها حمایت از گروه‌های تجزیه طلب بود که در این راستا از گروه‌هایی همچون خلق عرب در خوزستان و گروه‌های حزب دموکرات و کومله در کردستان حمایت کردند که البته هنوز هم سردمداران این گروه‌های با آمریکایی‌ها مرتبط هستند، اما به لطف خداوند، تلاش‌ها و برنامه ریزی‌های آنان با شکست مواجه شده است.

غضنفری با اشاره به حمایت‌های آمریکا از گروه تروریستی منافقین گفت: این گروه تروریستی از ابتدای انقلاب اسلامی با آمریکا ارتباط گرفت به طوری که مسعود رجوی رهبر این گروه در سال ۵۹ به پاریس رفت و با مسئولان اروپایی و آمریکایی جلسه‌هایی برای برنامه ریزی جهت براندازی نظام ایران داشت و در فروردین سال ۶۰ این فرد به ایران بازگشت و سردمداران این گروه را به خانه‌های تیمی جهت اقدام علیه جمهوری اسلامی فرستاد که براساس اسناد موجود جنایت‌های ۷ تیر سال ۶۰ در ساختمان حزب جمهوری اسلامی و ۸ شهریور همان سال در ساختمان نخست وزیری توسط این گروه و با همکاری سازمان سیا رخ داده است.

این پژوهشگر حوزه بین الملل و انقلاب اسلامی ادامه داد: این گروه در سال‌های اخیر از لیست گروه‌های تروریستی آمریکا خارج شده است و حتی دفتری نیز در شهر واشنگتن دارد.

وی با اشاره به طراحی کودتا از سوی آمریکایی‌ها برای براندازی نظام جمهوری اسلامی تصریح کرد: کودتای نقاب در پایگاه نوژه همدان در ۱۸ تیر سال ۵۹ و کودتای معروف به شریعتمداری و قطب زاده در فروردین ۶۱ با حمایت‌های آمریکایی‌ها در کشور انجام شد که به لطف خداوند با شکست مواجه شد.

غضنفری به ارائه گزارشی از شکست‌های آمریکا در فتنه‌های طراحی شده در ایران نیز اشاره کرد و گفت: آمریکایی‌ها فتنه‌هایی همچون کوی دانشگاه در سال ۷۸ را با همکاری گروه‌های وابسته در داخل رقم زدند که بعد‌ها مشخص شد پایگاه اطلاعاتی آمریکا در دوبی این طرح را رصد می‌کرده است و بنا بوده همزمان با این اقدام، شورش‌هایی هم در مناطق عشایری صورت گیرد که به لطف خداوند خنثی شد.

این پژوهشگر حوزه بین الملل و انقلاب اسلامی ادامه داد: فتنه ۸۸ نیز از دیگر برنامه‌های آمریکا برای براندازی بود که آمریکایی‌ها تمام قد از آن حمایت کردند و براساس اعترافات یکی از دستگیر شدگان بنا داشتند میرحسین موسوی را رئیس جمهور و خاتمی را رهبر ایران کنند و قانون اساسی را به طور کامل تغییر دهند یعنی بنا داشتند انقلاب اسلامی را حذف کنند که این نقشه به صورت کامل مورد حمایت دولت آمریکا بود.

وی با اشاره به فتنه‌های سال ۹۶ و ۹۷ گفت: با تهدیدات وسیع آمریکایی‌ها، اغتشاشاتی در این ایام در کشور با هدف تغییر جمهوری اسلامی شکل گرفت که الحمدالله موفق نشد.

غضنفری ادامه داد: ترامپ وعده تابستان داغ در کشور داده بود و بنا داشت فتنه‌ای در تیرماه ۹۷ اجرا کند که محقق نشد سپس وعده مردادماه را دادند، اما بازهم محقق نشد و به آبان موکول کردند و حالا نیز از تلاش برای ایجاد فتنه در کشور تا قبل از
۲۲ بهمن خبر می‌دهند.

این پژوهشگر حوزه بین الملل و انقلاب اسلامی با اشاره به حساب ویژه آمریکا برروی عناصر غرب گرا در کشور گفت: متاسفانه عناصر وابسته به غرب این روز‌ها در پست‌های کلیدی کشور حضور دارند که فتنه‌های سال ۹۶ و ۹۷ با همکاری و اقدامات آنان در کشور رخ داد و این افراد اخیرا از پشت پرده به ترامپ اعلام می‌کنند که آماده مصالحه با آمریکا هستند.

وی اضافه کرد: باید بدانیم آمریکا هیچگاه نتوانست به ایران ضربه‌ای وارد کند مگر آنکه در داخل با نقشه‌های آنان همکاری‌هایی صورت گرفت.

غضنفری  گفت: آمریکا در ۸ سال دوران دفاع مقدس حمایت ویژه تسلیحاتی، نظامی، سیاسی، اطلاعاتی و اقتصادی از صدام انجام داد تا نظام جمهوری اسلامی را سرنگون کند و در این راستا گروه‌های غربگرا همچون نهضت آزادی نیز فشار‌هایی را به کشور وارد می‌کردند تا تسلیم شود.

این مولف کتاب «راز قطعنامه» در بخش پایانی سخنان خود گفت: فراموش نکرده ایم در همان ایام فردی که در نماز جمعه شعار مرگ بر آمریکا سر می‌داد در پشت پرده به دنبال دیپلماسی نرم بود و در سال ۶۵ همین فرد به مقامات آمریکایی اعلام کرد تا روحیه جنگ و دشمنی با خمینی نشان ندهید او تسلیم نخواهد شد و از موضعش کوتاه نخواهد آمد و متاسفانه این فرد امروز در کشور دارای مسئولیت است.

 

آمریکایی‌ها به تعهدات خود پای بند نیستند و تنها به دنبال امتیاز گرفتن هستند/ آمریکا بعد از اعتماد نسبت به عدم خروج ایران از برجام، فشار‌های بیشتری تحمیل کرد/ آمریکا به دنبال سرنگون کردن جمهوری اسلامی است/ امتیاز دادن نه تنها موجب کاهش فشار نشد بلکه تحریم‌ها را دو برابر کرد/ کاهش نفوذ منطقه‌ای ایران مساوی با افزایش احتمال حمله نظامی است

 

غضنفری: ایران در زمان پهلوی پایگاه اطلاعاتی و نظامی آمریکا بود/ ایزدی: کاهش استکبارستیزی نتیجه‌ای جز تحریم و فشار بیشتر ندارد/ ظهره‌وند: استقلال طلبی انقلاب و نفی تفکر شرق و غرب، جهان را علیه آمریکا بسیج کرده است/ شیخ‌الاسلام: انتفاضه فلسطین از استکبار‌ستیزی انقلاب اسلامی الگو گرفته است/ منصوری: انقلاب هیمنه‌ استکبار را در ابعاد فکری، اقتصادی، سیاسی و بین‌المللی شکست/ رسایی: امروز «هَیهَاتَ مِنَّا الذِّلَّة» یکی از شعارهای اصلی انقلاب شده است

فواد ایزدی کارشناس مسائل بین‌الملل در ادامه این نشست اظهارداشت: استکبار ستیزی از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی دارای مخالفینی بود به طوری که تمام جریانات سیاسی علاقه‌مند به استکبار ستیزی نبودند؛ دولت موقت مخالف این روحیه بود و بعد‌ها نیز برخی از جریان‌های مختلف سیاسی به استکبار ستیزی عقیده نداشتند.

وی با اشاره به اینکه تفکر استکبارستیزی تا چه میزان صحیح بوده است، تصریح کرد: در زمان دولت هاشمی افرادی نزدیک دولت بودند که به دنبال کاهش تنش با آمریکا بودند و این هدف را ذیل پروژه جذب شرکت‌های نفتی آمریکایی دنبال می‌کردند که این طرح شکست خورد و صنعت نفت ایران نیز متضرر شد.

ایزدی ادامه داد: در زمان دولت خاتمی شاهد تجربه اشغال افغانستان بودیم که ایران نیز در این زمینه کمک‌هایی داشت، اما در نهایت ایران محور شرارت معرفی شد.

این کارشناس مسائل بین‌الملل افزود: در دوره اخیر نیز بحث برجام مطرح شد که براساس این منطق، استکبارستیزی کاهش یافت و حتی مسئولان کشور طی مقالاتی اعلام کردند که فرصت بهبود روابط با آمریکا بسیار بهتر از پیشرفت پرونده هسته‌ای است و این مقالات در سایت رسمی دولت نیز منتشر شده است.

وی گفت: ایران اسلامی استکبار ستیز نبودن را هم تجربه کرده، اما این منطق جواب نداده است به طوری که در شب ۱۳ آبان، تحریم‌های نفتی کشور بازخواهد گشت و حتی براساس اعلام‌ها تحریم‌های جدید شامل ۳۰۰ الی ۴۰۰ نفر جدید نیز وضع خواهد شد که نشان می‌دهد نتیجه کاهش روحیه استکبارستیزی در کشور دوبرابر شدن تحریم هاست.

ایزدی با اشاره به اینکه زمان بررسی و مذاکرات برجامی کشور امثال بنده و حجت الاسلام رسایی دلواپس خطاب می‌شدیم، تصریح کرد: ما در آن زمان دلواپس بودیم که با اتمام دوره ریاست جمهوری اوباما، فرد جدید به ما بخندد که این پیش بینی محقق شد، زیرا طرف مقابل، تصور کرد که استکبار ستیزی در ایران تضعیف شده است و دولت فعلی آماده امتیاز دادن است.

عضو هیات علمی دانشگاه تهران خاطرنشان کرد: اینکه ایران آماده امتیاز دادن هست را خود مسئولان کشور به آمریکایی‌ها القا کردند؛ زمانی که مسئولان کشور در داخل حرف از برجام ۲ و ۳ زدند یعنی آماده مذاکره هستیم و آمریکا مذاکره را به معنای بده و بستان تلقی می‌کند.

وی اضافه کرد: آمریکا معتقد است که قرارداد‌ها در کاغذ نوشته می‌شود و به تعهداتش عمل نمی‌کند، اما امتیاز‌های مکتوب شده را می‌گیرد.

ایزدی گفت: کاهش استکبارستیزی اشتباه راهبردی برخی مسئولان کشور بود که در پی آن هم امتیاز دادیم و شرایط کشور را بدتر کردیم.

این کارشناس مسائل بین‌الملل با اشاره به اینکه آمریکا با اطمینان از عدم خروج ایران از برجام اقدام به فشار‌های بیشتری کرد، افزود: زمانی که در داخل اعلام شد اگر آمریکا از برجام خارج شود با اروپایی‌ها ادامه می‌دهیم در حقیقت به غرب اعلام کردیم تحت هیچ عنوان از برجام خروج نمی‌کنیم و حتی از سوی مسئولان اعلام شد حتی اگر اروپایی‌ها نیز خارج شوند ایران برجام را ترک نخواهد کرد که موجب اطمینان آنان و افزایش فشار‌های بیشتر شد.

وی ادامه داد: منطق طرف مقابل این است که می‌توان جمهوری اسلامی را سرنگون کند و براساس همین روش نیز گام بر می‌دارند، به‌طوری که روز گذشته ترامپ اعلام کرد مردم ایران باید تصمیم بگیرند که به دنبال چه حکومتی هستند یعنی هدف آنان براندازی است حتی اگر به صورت شفاف هم اشاره نکنند.

ایزدی افزود: آمریکایی‌ها با اعمال فشار‌ها و تحریم‌های بیشتر به دنبال سرنگونی نظام جمهوری اسلامی هستند و معتقدند اگر در پی این فشار‌ها نظام سرنگون نشود، امکان اخذ امتیاز را خواهند داشت.

کارشناس مسائل بین‌الملل ادامه داد: امروز در مجموعه حکومت آمریکا هیچ فردی مخالف این منطق و عقیده نیست و اجماع شده است که برای امتیاز گرفتن از ایران باید فشار آورد، به طوری که در ابتدای روی کار آمدن ترامپ، بسیاری به وی توصیه می‌کردند از برجام خارج نشود، زیرا شرایط خوبی دارد، اما زمانی که اطمینان حاصل شد ایران تحت هیچ شرایطی از برجام خارج نمی‌شود، آنان نیز معتقد به فشار بیشتر شدند که این اطمینان نیز با سفر اخیر روحانی و ظریف به کشور آمریکا بیشتر شد.

وی افزود: براساس تجربه‌های حاصل از دولت هاشمی، خاتمی، روحانی و احمدی نژاد که روند مذاکرات از اواخر دولت وی آغاز شد، اگر استکبارستیزی در کشور کاهش یابد منجر به فشار و تحریم بیشتر می‌شود.

ایزدی گفت: کشور به این نتیجه رسیده است که اگر امتیاز بدهد، تحریم می‌شود و اگر امتیاز هم ندهد بازهم تحریم می‌شود و براساس این تجربه باید به کار خود بپردازد و تفکر‌ها را اصلاح کند، زیرا آمریکایی‌ها بعد از برجام به دنبال کاهش نفوذ منطقه‌ای ایران هستند.

این کارشناس مسائل آمریکا اضافه کرد: پژوهشگران آمریکایی در پاسخ به این سوال که آیا فشار اقتصادی در نهایت منجر به فشار نظامی و جنگ با ایران خواهد شد، گفته اند هرگز؛ زیرا به جهت نفوذ منطقه‌ای ایران، نیرو‌های این کشور آسیب خواهند دید لذا اگر قدرت منطقه‌ای ایران کاهش یابد، احتما فشار نظامی و جنگ نیز گسترش خواهد یافت.

وی افزود: ایران در موضوع هسته‌ای امتیاز داد و بر همین قاعده اگر بنا باشد پیش برویم در برجام ۲ نیز باید پیرامون نفوذ منطقه‌ای خود امتیاز دهد و در نهایت در برجام ۳ باید قدرت موشکی خود را کاهش دهد که در نهایت امکان جنگ علیه خود را افزایش خواهد داد.

ایزدی در پایان سخنان خود با اشاره به راه برون رفت از وضع کنونی کشور خاطرنشان کرد: باید به روش مدیریتی امام خمینی (ره) که همان ادبیات استکبارستیزی گسترده است باز گردیم تا نگاه طرف مقابل را اصلاح کنیم، زیرا کشور امتیاز دادن را تجربه کرده است و از آن نتیجه‌ای نگرفته است.

 

 

امروز کشورهای جهان در چهل سالگی انقلاب، به اصل انقلاب اسلامی احترام می گذارند/ زیرپا گذاشتن اصول توسط کشور لیبرالی آمریکا نشان دهنده تغییر معادلات سیاسی جهان در پی انقلاب اسلامی است/ دولت باید تحریم ها را به فرصت تبدیل کند/ تسخیر لانه جاسوسی آمریکا آغاز حرکت انقلاب در عرصه بین الملل بود

غضنفری: ایران در زمان پهلوی پایگاه اطلاعاتی و نظامی آمریکا بود/ ایزدی: کاهش استکبارستیزی نتیجه‌ای جز تحریم و فشار بیشتر ندارد/ ظهره‌وند: استقلال طلبی انقلاب و نفی تفکر شرق و غرب، جهان را علیه آمریکا بسیج کرده است/ شیخ‌الاسلام: انتفاضه فلسطین از استکبار‌ستیزی انقلاب اسلامی الگو گرفته است/ منصوری: انقلاب هیمنه‌ استکبار را در ابعاد فکری، اقتصادی، سیاسی و بین‌المللی شکست/ رسایی: امروز «هَیهَاتَ مِنَّا الذِّلَّة» یکی از شعارهای اصلی انقلاب شده است

در ادامه این نشست ابوالفضل ظهره وند، سفیر اسبق ایران در ایتالیا و افغانستان نیز طی سخنانی اظهار داشت: قبل از انقلاب اسلامی و در دوره جنگ سرد دو قطب شرق و غرب در جهان وجود داشت و برخی از کشور‌ها نیز غیر متحد محسوب می‌شدند که از ظرفیت‌های شرق و غرب بهره می‌بردند.

وی ادامه داد: کشور‌هایی مانند هند به شرق و روسیه گرایش داشتند و کشوری مانند ایران نیز که ژاندارم منطقه خطاب می‌شد حامی غرب بود.

ظهره‌وند افزود: انقلاب اسلامی گفتمان جدیدی در جهان به وجود آورد که هژمونی آن در تعارض با شرق و غرب بود.

سفیر اسبق ایران در ایتالیا و افغانستان با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ایران مورد استقبال جهان قرار دارد، گفت: چند جانبه گرایی ایجاد شده در بین کشور‌های جهان که اهداف کشور‌های متحد الفکر را همراهی می‌کند، حاصل گفتمان انقلاب اسلامی ایران است.

وی با اشاره به اینکه محور مقاومت امروز به جبهه مقاومت تبدیل شده است، تصریح کرد: همکاری روس‌ها با ایرانیان در منطقه، حاصل گفتمان استکبارستیزی انقلاب است به طوری که امروز در چهل سالگی انقلاب، کشور‌های جهان به اصل انقلاب اسلامی احترام می‌گذارند.

ظهره‌وند با اشاره به اینکه ایران چهل سال پرچم نه شرقی و نه غربی را برافراشته و ذیل آن ایستادگی کرده است، گفت: امروز به نقطه‌ای رسیده ایم که کشور عراق که چند دهه قبل با ایران در جنگ بود و این جنگ صد‌ها هزار کشته از طرفین برجای گذاشت به استقبال ایران می‌آید و این حاصل درهم تنیدگی اجتماعی است.

وی ادامه داد: نمونه در هم تنیدگی اقتصادی، کشور کره شمالی است که ترامپ تلاش کرد تا بحران جدیدی برای این کشور به وجود آورد، اما به علت در هم تنیدگی اقتصادی نتوانست؛ لذا باید این در هم تنیدگی در ایران نیز ایجاد شود.

این دیپلمات باسابقه کشورمان گفت: رشته تفکر انقلاب اسلامی در استقلال طلبی و نفی تفکر نه شرقی نه غربی، معادلات قدرت را در جهان به هم زده است و موجب شده که امروز رفتار کشور‌های جهان به ضرر آمریکا رقم بخورد.

این کارشناس مسائل بین الملل با اشاره به جنگ افروزی آمریکا در منطقه گفت: در حال حاضر آمریکا اعلام می‌کند که ۷ تریلیون دلار در منطقه هزینه کرده است؛ اگر این کشور ۱.۵ تریلیون دلار سلاح فروخته باشد در واقع ۵.۵ تریلیون دلار هزینه بر روی دست مردم این کشور گذاشته است.

وی ادامه داد: امروز آمریکا به عنوان پرچم دار لیبرالیسم بر تمام اصول خود پا می‌گذارد که نشان می‌دهد، معادلات دنیا تغییر کرده است و در واقع رفتار ترامپ در دیوارکشی و اعمال تعرفه‌های وارداتی تصمیم ساختار است و پدیده‌ای نیست که از دل صندوق رای‌ها بیرون آمده باشد و تمام این بحران‌ها حاصل مقاومت جمهوری اسلامی ایران و ایجاد تفکر گفتمانی جدید در جهان است.

ظهره وند با اشاره به اینکه امروز تنها سلاح باقی مانده برای استکبار جهانی تحریم است؛ گفت: تحریم‌ها برای کشور ما فرصت است که هزینه آن را آمریکایی‌ها می‌پردازند، آن‌ها نقاط ضعف ما را بررسی می‌کنند و ما می‌توانیم این موضوع را تبدیل به فرصت کنیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر تحریم‌ها بر جنبه عملیات روانی متمرکز شده و تمرکز دشمن برای از بین بردن منابع ارزی کشور نیز از این طریق است در حالی که تحریم‌ها بر اقتصاد ما تاثیری ندارد.

سفیر اسبق ایران در ایتالیا و افغانستان با اشاره به اینکه دولت در راس حکومت باید موضوع تحریم‌ها را به فرصت تبدیل کند، گفت: لازم است تا به تولیدات داخلی متکی باشیم، زیرا در حال حاضر کشور‌های استکباری در بدترین شرایط خود قرار دارند به نحوی که رشد اتحادیه اروپا ۰.۴ درصد است و رشد جمعیت در این کشور‌ها یا صفر است یا منفی، ضمن اینکه رفتار‌های پوپولیستی در این کشور‌ها در حال رشد است.

وی ادامه داد: وضعیت اقتصادی ایالات متحده با ۱۳۰ درصد بدهی عمومی بالاتر از ضریب GDP خود، دچار مشکلات عدیده‌ای است و اقتصاد بریتانیا نیز با ۸۵ درصد بدهی بالاتر از GDP خود به سر می‌برد و این در حالی است که این کشور‌ها در این شرایط می‌خواهند انقلاب اسلامی را تحریم کنند.

ظهره وند با اشاره به اینکه نفت ماده حیاتی است که اقتصاد کشور‌های غربی و شرقی به آن شدیدا وابسته است گفت: وادادگی موجب شده که کشور‌های استکباری، از این ماده حیاتی مورد نظر خود به عنوان اهرم فشار علیه دیگر کشور‌ها استفاده کنند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر یک استکبار جهانی و یک استکبار درونی وجود دارد، استکبار جهانی در حال فروپاشی است و آنچه که اهمیت دارد استکبار درونی است که نمی‌تواند بین منافع استکباری خود، منافع ملی مردم را انتخاب کند.

این کارشناس مسائل بین الملل گفت: پس از گذشت چهل سال از انقلاب اسلامی لازم است تا گفتمان انقلاب اسلامی و تفکر این نظام، در ساختار تاسیس شود تا مدل تفکر این انقلاب پیاده و اجرا شود، زیرا امروز کشور در حوزه‌هایی دچار مشکل شده که در آن‌ها تفکر لیبرالی حاکم است.

وی در پایان سخنان خود گفت: اشغال لانه جاسوسی یوم اللهی بود که به دست جوانان رقم خورد و انقلاب حرکت خود در حوزه بین‌الملل را در این روز آغاز کرد، به نحوی که تسخیر لانه جاسوسی کلید پذیرش حق بود.

 

 

هیبت آمریکای شکست ناپذیر در برابر ایران شکست/ پیروزی انقلاب اسلامی، مانع از تحقق شعار «نیل تا فرات » اسرائیل شد/ سخنان امام خمینی(ره) برای جوانان لبنانی موجب آزادی لبنان شد/ استکبار ستیزی در راهپیمایی اربعین متجلی شده است / انتفاضه فلسطین از استکبار ستیزی انقلاب اسلامی الگو گرفته است/ شاه بدون هماهنگی مستشاران آمریکایی قادر به تغییر یک کلمه در معاهدات بین المللی نبود

غضنفری: ایران در زمان پهلوی پایگاه اطلاعاتی و نظامی آمریکا بود/ ایزدی: کاهش استکبارستیزی نتیجه‌ای جز تحریم و فشار بیشتر ندارد/ ظهره‌وند: استقلال طلبی انقلاب و نفی تفکر شرق و غرب، جهان را علیه آمریکا بسیج کرده است/ شیخ‌الاسلام: انتفاضه فلسطین از استکبار‌ستیزی انقلاب اسلامی الگو گرفته است/ منصوری: انقلاب هیمنه‌ استکبار را در ابعاد فکری، اقتصادی، سیاسی و بین‌المللی شکست/ رسایی: امروز «هَیهَاتَ مِنَّا الذِّلَّة» یکی از شعارهای اصلی انقلاب شده است

در بخش دیگر این نشست حسین شیخ الاسلام کارشناس امور بین الملل و مشاور سابق وزیر امور خارجه طی سخنانی اظهار کرد: آمریکا در زمان پهلوی یک ابرقدرت شکست ناپذیر بود و هر آنچه می‌گفت: باید اجرا می‌شد که انقلاب اسلامی آن را شکست، اما این شکست جدی، در دنیا دیده نشد.

وی ادامه داد: حمایت کارتر از بختیار پس از فرار شاه نشان دهنده این موضوع بود که آمریکا تمام توان و انرژی خود را در راستای جلوگیری از پیروزی انقلاب اسلامی و نگه داشتن نظام شاهنشاهی صرف کرده است.

مشاور سابق وزیر امور خارجه افزود: آمریکا پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز تمام توان خود را برای سرنگونی انقلاب به کار گرفت، اما به موفقیتی دست پیدا نکرد.

این کارشناس امور بین الملل با اشاره به حضور ۵۰ هزار مستشار آمریکایی در ایران قبل از انقلاب گفت: مستشاران آمریکایی در ایران خدمت نمی‌کردند بلکه فرماندهی می‌کردند و نفوذ آمریکا در ایران به حدی بود که شاه در امضای معاهدات بین المللی حتی یک کلمه را نیز نمی‌توانست تغییر دهد.

شیخ الاسلام با تشریح سابقه ایران در استکبارستیزی گفت: مقابله با استکبار به ویژه آمریکا از کودتای ۲۸ مرداد آغاز شد. پس از آن نیکسون رئیس جمهور اسبق آمریکا در روز ۱۶ آذر برای بین المللی جلوه دادن کودتا و دریافت دکترای افتخاری از اساتید حقوق و گرفتن اعتراف از نخبگان ایرانی، وارد کشور شد که با مخالفت دانشجویان رو به رو شد که در این روز با ورود ارتش به دانشگاه ۳ نخبه ایرانی به شهادت رسیدند.

مشاور سابق وزیر امور خارجه ادامه داد: روند مبارزه با استکبار در ایران ادامه پیدا کرد و با امضای قرارداد کاپیتولاسیون که در واقع پذیرش برتری آمریکایی‌ها نسبت به ایرانی‌ها بود، به اوج خود رسید، به طوری که در آن زمان شاهد مواضع تند و جدی حضرت امام خمینی (ره) در برابر این قرارداد بودیم، از این رو استکبار ستیزی با پیروزی انقلاب اسلامی همراه شد و از لحظه پیروزی انقلاب، اولین تحریم‌ها علیه ایران وضع شد که نمونه آن عدم تحویل سلاح‌های خریداری شده با پول مردم ایران به کشور بود.

شیخ الاسلام با اشاره به شکست آمریکا در منطقه گفت: آمریکا آقایی بود که هرآنچه اراده می‌کرد و می‌گفت: در منطقه روی می‌داد؛ این کشور تصمیم داشت تا شعار هک شده بر روی پرچم اسرائیل یعنی از نیل تا فرات را محقق کند که پیروزی انقلاب اسلامی اولین مانع جدی برای تحقق این امر بود.

وی ادامه داد: پیش از انقلاب اسلامی، اسرائیل تا بیروت پیش آمده بود که در آن زمان تمام گروه‌های مقاومت فلسطینی خلع سلاح شده بودند و سوریه نیز عقب نشینی کرده بود، همزمان با این اتفاقات نیرو‌های آمریکا، ایتالیا و بریتانیا به بیروت رفتند تا ضمن حمایت سیاسی از اسرائیل، حمایت نظامی از این رژیم اشغالگر را نیز اعلام کنند.

این کارشناس امور بین الملل تصریح کرد: سال ۱۹۷۸ گروهی از جوانان شیعه، خط مقاومت را در جنوب لبنان تشکیل دادند و برای بیعت نزد حضرت امام خمینی (ره) آمدند که در آن زمان حضرت امام (ره) اعلام کردند، «شما باید اسرائیل را از بین ببرید، تمام استکبار جهانی از اسرائیل حمایت می‌کند، از شاه هم حمایت می‌کردند، اما انقلاب اسلامی، شاه را با ۲۵۰۰ سال ریشه شاهنشاهی از بین برد، در حالی که اسرائیل ریشه‌ای در منطقه ندارد».

وی افزود: از آن زمان به بعد، حزب الله رسما وارد درگیری با اسرائیل و آمریکا شد و با حملات شهادت طلبانه به مقر آمریکا و بریتانیا، تلفات چند صد نفری بر روی دست آن‌ها گذاشت، این گروه مقاومت، مرحله به مرحله اسرائیل را عقب نشاند و ارتش شکست ناپذیر آن‌ها را شکست داد تا در نهایت لبنان را آزاد کرد.

مشاور سابق وزیر امور خارجه با اشاره به استراتژی امام خمینی (ره) در مبارزه با استکبار گفت: آوردن مردم به صحنه به صورت میلیونی مهم‌ترین روشی است که امام خمینی (ره) در برابر مبارزه با استکبار به کار گرفت و با این روش قدرت دنیای استکبار را درهم شکست.

شیخ الاسلام افزود: امام خمینی (ره) این روش را نیز در آخرین روز جمعه ماه مبارک رمضان برای از بین بردن استکبار آمریکا و اسرائیل به کار برد، این راهپیمایی در موسم حج، به مراسم برائت از مشرکان مبدل شد، سپس به انتفاضه در فلسطین تبدیل و به آزادی غزه منجر شد و این از جمله دستاورد‌های انقلاب اسلامی در استکبار ستیزی است.

وی ادامه داد: امروز تجلی استکبار ستیزی در راهپیمایی اربعین ایجاد شده است و استکبار می‌داند که اگر این جمعیت به سمت فلسطین روانه شود بی شک قدس آزاد می‌شود و این همان راهی است که امام خمینی (ره) فرمودند: مسیر آزادی قدس از کربلا می‌گذرد و راهپیمایی بازگشت این روز‌های فلسطینیان نیز از دیگر دستاورد‌های انقلاب اسلامی است.

مشاور سابق وزیر امور خارجه با اشاره به شکست آمریکا در عراق گفت: آمریکا عراق را اشغال کرد و این جنگ ۵ هزار کشته، ۱۰ هزار زخمی و روانی جنگی و تریلیون دلار‌ها هزینه برای این کشور به بار آورد، در حالی که این نبرد در راه اهداف انقلاب اسلامی و از بین بردن دیکتاتوری صدام رقم خورد.

شیخ الاسلام تشریح کرد: استکبار در سوریه هم تصمیم به نابودی رژیم این کشور گرفت و این را در تریبون‌های رسمی خود نیز اعلام کردند؛ استکبار برای تحقق این هدف داعش و ده‌ها گروه تروریستی دیگر را تشکیل داد، اما همان گونه که نظام جمهوری اسلامی ایران از ابتدا گفت: سرنوشت این کشور را مردم این کشور رقم می‌زند.

وی با اشاره به شرایط فعلی آل سعود گفت: تاکنون حکام عربستان حماقت‌های زیادی انجام داده اند که گروگان‌گیری سعد حریری از جمله این موارد بوده است، اما درایت سید حسن نصرالله در برخورد با این موضوع، موجب شد که پارلمان این کشور در اختیار حزب الله قرار گیرد.

وی گفت: اسرائیل به پشتوانه استکبار تصمیم گرفت در جنگ ۳۳ روزه، حزب الله را از بین ببرد، اما نتوانست، حمله طبس نیز از موارد شکست استکبار در مقابل ایران بود که موفقیت در آن با اخلاص مردم و امام خمینی (ره) به دست آمد.

مشاور سابق وزیر امور خارجه تصریح کرد: قدرت مادی دارای سه پایه اسلحه، پول و حکمت است که اگر پایه عقل و حکمت از بین برود کشور‌ها یا به آمریکا و یا به آل سعود مبدل می‌شوند.

شیخ الاسلام در پایان اظهارت خود با اشاره به دوران جنگ تحمیلی گفت: معادلات نظامی به صدام این گونه القا می‌کرد که می‌تواند به تهران برسد، اما اخلاص و رشادت جوانان ایرانی، مانع از تحقق اهداف این دیکتاتور شد.

 

دشمن‌شناسی یکی از ابزار‌های مهم استکبارستیزی است/ تغییر موازنه قدرت در جهان توسط انقلاب اسلامی/ ماموریت اوباما به دانشگاهیان آمریکا برای ممانعت از گرایش مردم به اسلام/ مشکلات اقتصادی اخیر کشور به دلیل انحراف از راه انقلاب است

غضنفری: ایران در زمان پهلوی پایگاه اطلاعاتی و نظامی آمریکا بود/ ایزدی: کاهش استکبارستیزی نتیجه‌ای جز تحریم و فشار بیشتر ندارد/ ظهره‌وند: استقلال طلبی انقلاب و نفی تفکر شرق و غرب، جهان را علیه آمریکا بسیج کرده است/ شیخ‌الاسلام: انتفاضه فلسطین از استکبار‌ستیزی انقلاب اسلامی الگو گرفته است/ منصوری: انقلاب هیمنه‌ استکبار را در ابعاد فکری، اقتصادی، سیاسی و بین‌المللی شکست/ رسایی: امروز «هَیهَاتَ مِنَّا الذِّلَّة» یکی از شعارهای اصلی انقلاب شده است

جواد منصوری اولین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هم در ادامه بیست و نهمین نشست شنبه‌های انقلاب با موضوع استکبار ستیزی در سخنانی اظهار داشت: در سال ۴۳ زمانی که امام خمینی (ره) را تبعید کردند این‌گونه تصور شد که سلطه آمریکا بر ایران بر اساس برنامه‌ریزی که از سال ۳۲ انجام‌شده است، تغییر نخواهد کرد و ایران به‌تدریج ایالتی از ایالت‌های آمریکا می‌شود.

وی ادامه داد: هم‌اکنون بعد از گذشت ۵۴ سال قضیه به‌گونه‌ای متفاوت ازآنچه طراحی می‌کردند، رقم خورده است، اگر روند تحولات در طول این مدت را پیگیری کنیم، می‌بینیم حرکات مبارزان، انقلابیون و کسانی که در خط امام خمینی (ره) حرکت می‌کنند ثمرات مبارکی داشته و تغییرات بزرگی به وجود آورده است.

منصوری افزود: انقلاب در شکست هیمنه‌ نظام استکباری در ابعاد فکری، اقتصادی، سیاسی و بین‌المللی موفق بوده است البته این‌ها نتیجه کار ما نیست بلکه یک اراده مافوق بشری، این نتایج را رقم‌زده است.

اولین فرمانده سپاه پاسداران تأکید کرد: وقتی خالصانه و برای خدا کاری انجام شود قطعاً پیروزی محقق خواهد شد و ما امروز شاهد پیاده روی اربعین با این شکوه و عظمت هستیم که مدیون خون شهداست.

وی با بیان اینکه پیاده روی باشکوه اربعین یکی از ثمرات شکل‌گیری انقلاب اسلامی است، خاطرنشان کرد: هم‌اکنون لازم است روی دشمن و استکبارشناسی بیش از پیش کار شود تا مردم چهره واقعی دشمن را بشناسند.

منصوری تأکید کرد: اگر از ابتدا تا انتهای قرآن مورد بررسی قرار گیرد، خداوند دو جبهه کفر و ایمان را دائماً مورد اشاره قرار می‌دهد و ۷۳ خصلت برای مستکبران به کار می‌برد که اگر همه این‌ موارد درست درک شود شاید بسیاری از اختلافاتی که در کشور وجود دارد، شکل نگیرد.

این کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه دشمن‌شناسی یکی از ابزار‌های مهم استکبارستیزی، حفظ موجودیت و اقتدار برای یک کشور است، گفت: اگر دشمن‌شناسی نداشته باشیم حتماً از ناحیه استکبار ضربه خواهیم خورد.

وی اضافه کرد: در نظام تبلیغاتی غرب، سرمایه‌گذاری‌های عظیمی  صورت می‌گیرد تا نقاط قوت ایران را بپوشانند و نقاط ضعف خود را نیز مخفی نگه دارند، اما ده‌ها نویسنده بزرگ در کتاب‌هایشان که البته به فارسی نیز ترجمه‌شده است، متذکر شده‌اند که آمریکا متلاشی می‌شود و این‌ها نویسندگان بزرگی هستند که بیاناتشان قابل‌توجه است.

منصوری خاطرنشان کرد: برای نشان دادن موفقیت‌های انقلاب در ۴۰ سال اخیر تنها نباید به نشان دادن امور عمرانی و زیرساختی اکتفا کنیم چراکه انقلاب قصد دارد مسیر تاریخ بشریت را عوض کند و باید به این مهم نیز توجه لازم را داشته باشیم.

اولین فرمانده سپاه پاسداران ادامه داد: اگر امروزه مشکل اقتصادی وجود دارد، به این دلیل است که راه انقلاب گم‌شده است، واقعیت این است که انقلاب اسلامی در دنیا یک کار بزرگ انجام داده است که بسیار با اهمیت است اما متاسفانه کمتر رسانه ای شده است؛ انقلاب اسلامی توانست بسیاری از مکاتب، فلسفه‌ها و روش‌های رایج دنیا را بی‌اعتبار کند و امروزه لیبرالیسم، کمونیسم، سوسیالیسم و ناسیونالیسم در دنیا هیچ جایگاهی ندارند.

منصوری اضافه کرد: اخیراً همین دولت‌های بزرگی که خود را نماد لیبرالیسم می‌دانند و از جنایات سعودی در یمن حمایت می‌کردند اکنون می‌گویند که صلاح نیست جنگ یمن ادامه یابد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: دولت‌های بزرگ از تغییرات به وجود آمده حاصل از انقلاب اسلامی در موازنه قدرت جهان ، بسیار نگران هستند و در همین رابطه اوباما به دانشگاهیان آمریکایی مأموریت داده بود تا با انجام مطالعات و تحقیقات، از هر راهی مانع گرایش مردم جهان به اسلام شوند و این‌ یکی از دستاورد‌های انقلاب است.

 

برخی از دیوار سفارت آمریکا بالا رفتند اما قلب هایشان دلبسته آمریکا بود/ نمایان کردن چهره نفوذی‌ها، یکی از موهبت‌های الهی در قبال انقلاب اسلامی است/ ایران بدون آمریکا توانسته است هم زندگی کند و هم پیشرفت/ آمریکا نمی تواند غلطی کند اما عده ای از عمامه به سرها می‌توانند/ پاسخ جالب رسایی به زیباکلام درباره دستاوردهای انقلاب

غضنفری: ایران در زمان پهلوی پایگاه اطلاعاتی و نظامی آمریکا بود/ ایزدی: کاهش استکبارستیزی نتیجه‌ای جز تحریم و فشار بیشتر ندارد/ ظهره‌وند: استقلال طلبی انقلاب و نفی تفکر شرق و غرب، جهان را علیه آمریکا بسیج کرده است/ شیخ‌الاسلام: انتفاضه فلسطین از استکبار‌ستیزی انقلاب اسلامی الگو گرفته است/ منصوری: انقلاب هیمنه‌ استکبار را در ابعاد فکری، اقتصادی، سیاسی و بین‌المللی شکست/ رسایی: امروز «هَیهَاتَ مِنَّا الذِّلَّة» یکی از شعارهای اصلی انقلاب شده است

حجت الاسلام حمید رسایی نماینده سابق مجلس شورای اسلامی در بخش پایانی این نشست در سخنانی با بیان اینکه روحیه استکبارستیزی در کشور در سطوح بالای نظام تغییر نکرده است اظهار داشت: امام خمینی(ره) معتقد بودند که آمریکا دشمن ابدی این جهان است و همیشه تأکید بر مبارزه با این شیطان بزرگ را داشتند که این رویه هم بعد از ایشان در مقام معظم رهبری وجود دارد و ایشان همیشه بر این موضع ایستاده اند.

وی ادامه داد: متأسفانه امروز بعد از گذشت چهل سال از انقلاب، کسانی تغییر ماهیت داده اند و از اقدامات قبل از انقلاب و بعد از انقلاب خود علیه آمریکا و غرب پشیمان هستند و اکنون مستکبر دوست شده‌اند.

نماینده اسبق مجلس با اشاره به مناظره اش با صادق زیباکلام و بیان این موضوع که وی یکی از مبارزان قبل از انقلاب بوده اما اکنون غرب پرست شده‌است، گفت: در آن مناظره آقای زیباکلام پرسید اگر استکبارستیزی را از انقلاب بگیرند دیگر چه دستاوردی خواهد داشت من در پاسخ گفتم همین مسئله استکبارستیزی یکی از مهم‌ترین دستاوردهای انقلاب است.

وی تأکید کرد: نظام سلطه امروز نمی‌تواند نظام اسلامی را ببیند و این رابطه همیشگی بشر است که هر جا نور باشد تاریکی نیست لذا ‌یکی از اساسی‌ترین شعارهای این نظام « هَیهَاتَ مِنَّا الذِّلَّة» است به این معنا که هیچ‌گاه زیر سلطه استکبار نخواهد رفت.

رسایی با اشاره به سفر خود به بولیوی گفت: در جلسه‌ای که با روسای قبایل آن کشور داشتم سخن مهم آن‌ها این بود که ایران چگونه توانسته است سی سال در مقابل آمریکا ایستادگی کند و انقلابش را حفظ کند؟ به ما هم بیاموزید تا بتوانیم آمریکا را از کشور خود بیرون کنیم.

وی اضافه کرد: من در پاسخ به این سؤال گفتم ایران نه‌تنها توانسته است بدون آمریکا زندگی کند بلکه توانسته است در تمام عرصه‌ها نیز پیشرفت کند.

رسایی بیان کرد: نه گفتن به آمریکا راحت نیست بلکه باید در قبال این کلمه هزینه داد و ایران در این چهل سال هزینه داد تا بتواند به این جایگاه برسد.

وی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم سخنان خود را ادامه داد و تصریح کرد: خداوند در قرآن می‌فرماید: هیچ‌گاه عهدی بین مؤمنان با مشرکان بسته نمی‌شود زیرا آن‌ها غیرقابل‌اعتماد هستند.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی ادامه داد: حتی در قرآن براین موضوع تأکید شده است که اگر عهدی با مشرکان بستید اگر بر آن پایبند ماندن شما نیز پایبند بمانید و اگر وفای به عهد را شکستند بر شما هیچ حرجی نیست که بر آن پیمان بمانید اما متأسفانه یک عده نمی‌خواهند به کلام خدا عمل کنند، نمونه آن برجام است که حتی بعد از بدعهدی آمریکا، باز ایران به آن پایبند است.

رسایی با اشاره به آیه ای از قرآن کریم که می‌فرماید اگر کسی از مؤمنان، مشرکی را به‌عنوان ولی بگیرد هرچند ظاهراً مسلمان است ولی از مشرکان خواهد بود گفت: متأسفانه نظام سلطه، افرادی را به عنوان سرمایه داخلی در کشور دارد که از اقدامات خود در اوایل انقلاب پشیمان هستند، همان‌هایی که از دیوار سفارت بالا رفتند اما قلب‌هایشان از دیوار بالا نرفت و دل‌بسته آمریکا هستند.

وی تأکید کرد: امام می‌فرمایند که آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند ولی من معتقد هستم که عده‌ای از عمامه به سرها می‌توانند غلطی در داخل انجام دهند.

رسایی در پایان سخنان خود با اشاره به اینکه نظام سلطه دست از استثمار خود بر نمی دارد و همیشه در حال دشمنی علیه ملت‌های مظلوم است،تأکید کرد: یکی از موهبت‌های الهی در قبال انقلاب اسلامی نمایان کردن چهره نفوذی‌هاست که انقلاب برای نمایان کردن چهره آن‌ها باید هزینه کلانی پرداخت می‌کرد تا این عده را به مردم بشناساند اما به لطف خدا، خود آن‌ها با اقداماتشان وجه دیگر چهره‌شان را نمایان کردند.

,
در این مراسم کارشناسان و صاحب نظرانی چون؛ کامران غضنفری نویسنده و پژوهشگر، حسین شیخ الاسلام مشاور سابق وزیر امور خارجه و کارشناس مسائل بین الملل، حجت الاسلام حمید رسایی نماینده اسبق مجلس شورای اسلامی، دکتر ابوالفضل ظهره‌وند سفیر اسبق ایران در ایتالیا و افغانستان، فواد ایزدی کارشناس مسائل بین‌الملل، جواد منصوری اولین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و جمع دیگری از اساتید و نخبگان، دستاورد‌های چهل سال انقلاب اسلامی را در این حوزه، مورد بررسی قرار دادند.
,

 

,

ایران در زمان پهلوی پایگاه اطلاعاتی و نظامی آمریکا بود / انتخاب نخست وزیر در زمان پهلوی با تائید آمریکا بود / تبدیل سفارت اسرائیل به فلسطین در ایران شکست بزرگی برای آمریکا بود/ اهداف پشت پرده آمریکایی‌ها در فتنه ۸۸ / غربگرایان در پشت پرده به ترامپ پیغام مصالحه می‌دهند

,

غضنفری: ایران در زمان پهلوی پایگاه اطلاعاتی و نظامی آمریکا بود/ ایزدی: کاهش استکبارستیزی نتیجه‌ای جز تحریم و فشار بیشتر ندارد/ ظهره‌وند: استقلال طلبی انقلاب و نفی تفکر شرق و غرب، جهان را علیه آمریکا بسیج کرده است/ شیخ‌الاسلام: انتفاضه فلسطین از استکبار‌ستیزی انقلاب اسلامی الگو گرفته است/ منصوری: انقلاب هیمنه‌ استکبار را در ابعاد فکری، اقتصادی، سیاسی و بین‌المللی شکست/ رسایی: امروز «هَیهَاتَ مِنَّا الذِّلَّة» یکی از شعارهای اصلی انقلاب شده است

, غضنفری: ایران در زمان پهلوی پایگاه اطلاعاتی و نظامی آمریکا بود/ ایزدی: کاهش استکبارستیزی نتیجه‌ای جز تحریم و فشار بیشتر ندارد/ ظهره‌وند: استقلال طلبی انقلاب و نفی تفکر شرق و غرب، جهان را علیه آمریکا بسیج کرده است/ شیخ‌الاسلام: انتفاضه فلسطین از استکبار‌ستیزی انقلاب اسلامی الگو گرفته است/ منصوری: انقلاب هیمنه‌ استکبار را در ابعاد فکری، اقتصادی، سیاسی و بین‌المللی شکست/ رسایی: امروز «هَیهَاتَ مِنَّا الذِّلَّة» یکی از شعارهای اصلی انقلاب شده است,
کامران غضنفری، پژوهشگر حوزه بین الملل و انقلاب اسلامی و نویسنده کتاب راز قطعنامه و مداخلات در ابتدای بیست و نهمین نشست شنبه‌های انقلاب در سخنانی اظهار داشت: آمریکا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی دارای موقعیت و جایگاه تاثیرگذار در ایران بود به طوری که حکومت پهلوی بزرگترین متحد آمریکا و ژاندارم خلیج فارس به حساب می‌آمد، اما با پیروزی انقلاب آمریکا بخش اعظمی از این منافع را از دست داد و نفوذش به طور کامل قطع شد.

وی اضافه کرد: ایران زمان پهلوی مهمترین پایگاه اطلاعاتی آمریکا در منطقه محسوب می‌شد، به‌طوری که این کشور در مرز‌های ایران با شوروی همچون دهشهر و کَرکان دارای پایگاه‌های اطلاعاتی بود که قادر به رصد بی سیم‌ها، پرواز‌ها و انفجار‌های هسته‌ای شوروی بود و این امکان با پیروزی انقلاب اسلامی از دست آنان خارج شد.

غضنفری با اشاره به غارت منابع نفتی ایران در زمان پهلوی توسط آمریکا افزود: جیمز ویل در کتاب خود می‌نویسد «آمریکا پس از کودتای ۲۸ مرداد سال ۳۲ به مدت ۲۵ سال، ۲۴ میلیارد بشکه نفت ایران را به غارت برد» که با پیروزی انقلاب اسلامی این امکان از آمریکایی‌ها سلب شد.

این پژوهشگر حوزه بین الملل و انقلاب اسلامی ادامه داد: ایران در زمان پهلوی بازار بزرگ مصرف اجناس آمریکایی محسوب می‌شد و بخش مهم کالا‌های موجود در بازار‌های ایران تولید آمریکا بود که بعد از انقلاب این روند قطع شد.

وی با اشاره به قطع سلطه آمریکا در ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی گفت: در زمان پهلوی، انتصاب شاه و تمام مسئولان ایران با تائید آمریکا صورت می‌گرفت و از کودتای ۲۸ مرداد سال ۳۲، نخست وزیر ایران و مسئولان سیاسی دیگر رده‌های ایران با تائید آمریکا منصوب می‌شدند.

غضنفری اضافه کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی، سلطه نظامی آمریکا در ایران پایان یافت زیرا در زمان پهلوی هزاران مستشار آمریکایی در این کشور حضور داشته و نیرو‌های ارتش ایران را تحت مدیریت و آموزش داشتند به طوری که فرماندهان نظامی ایران با تائید مستشاران آمریکایی منصوب می‌شدند.

مولف کتاب «راز قطعنامه» با اشاره به قطع سلطه امنیتی آمریکا در ایران بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تصریح کرد: ساواک در سال ۳۵ با همکاری سازمان سیا آمریکا و MI6 انگلیس ایجاد شد و تا سال ۵۷ به حیات خود ادامه داد که در این مجموعه، آمریکا سلطه گسترده‌ای داشت و روسای این سازمان با تائید این کشور منصوب می‌شدند؛ آنان نحوه شکنجه، بازجویی، زندانی شدن و قتل زندانیان در ساواک را تحت مدیریت داشتند.

وی ادامه داد: رئیس پایگاه سیا در ایران هرهفته روز‌های شنبه ساعت ۹ صبح با شاه دیدار شد و اطلاعات امنیتی را به او ارائه می‌کرد.

غضنفری با اشاره به دیگر شکست‌های آمریکا در پی پیروزی انقلاب اسلامی در ایران تصریح کرد: تعطیلی سفارت اسرائیل به عنوان یکی از هم پیمانان مهم آمریکا در ایران و تبدیل آن به سفارت فلسطین یکی از شکست‌های بزرگ آمریکا در ایران بود.

این پژوهشگر حوزه بین الملل و انقلاب اسلامی با اشاره به تلاش‌های آمریکایی‌ها برای براندازی حکومت جمهوری اسلامی تصریح کرد: آمریکایی‌ها بلافاصله پس از پیروزی انقلاب اسلامی، برنامه‌ها و اقدامات خود برای براندازی این نظام را آغاز و در این راستا در گام نخست، گروه‌های مختلف را مسلح کردند به طوری که براساس سندی که در ۲۸ خرداد ۵۸ اعلام شد، گروه‌های مسلح بسیاری در ایران وجود داشتند که آماده ایجاد جنگ داخلی بودند.

وی اضافه کرد: یکی دیگر از اقدامات آمریکایی‌ها حمایت از گروه‌های تجزیه طلب بود که در این راستا از گروه‌هایی همچون خلق عرب در خوزستان و گروه‌های حزب دموکرات و کومله در کردستان حمایت کردند که البته هنوز هم سردمداران این گروه‌های با آمریکایی‌ها مرتبط هستند، اما به لطف خداوند، تلاش‌ها و برنامه ریزی‌های آنان با شکست مواجه شده است.

غضنفری با اشاره به حمایت‌های آمریکا از گروه تروریستی منافقین گفت: این گروه تروریستی از ابتدای انقلاب اسلامی با آمریکا ارتباط گرفت به طوری که مسعود رجوی رهبر این گروه در سال ۵۹ به پاریس رفت و با مسئولان اروپایی و آمریکایی جلسه‌هایی برای برنامه ریزی جهت براندازی نظام ایران داشت و در فروردین سال ۶۰ این فرد به ایران بازگشت و سردمداران این گروه را به خانه‌های تیمی جهت اقدام علیه جمهوری اسلامی فرستاد که براساس اسناد موجود جنایت‌های ۷ تیر سال ۶۰ در ساختمان حزب جمهوری اسلامی و ۸ شهریور همان سال در ساختمان نخست وزیری توسط این گروه و با همکاری سازمان سیا رخ داده است.

این پژوهشگر حوزه بین الملل و انقلاب اسلامی ادامه داد: این گروه در سال‌های اخیر از لیست گروه‌های تروریستی آمریکا خارج شده است و حتی دفتری نیز در شهر واشنگتن دارد.

وی با اشاره به طراحی کودتا از سوی آمریکایی‌ها برای براندازی نظام جمهوری اسلامی تصریح کرد: کودتای نقاب در پایگاه نوژه همدان در ۱۸ تیر سال ۵۹ و کودتای معروف به شریعتمداری و قطب زاده در فروردین ۶۱ با حمایت‌های آمریکایی‌ها در کشور انجام شد که به لطف خداوند با شکست مواجه شد.

غضنفری به ارائه گزارشی از شکست‌های آمریکا در فتنه‌های طراحی شده در ایران نیز اشاره کرد و گفت: آمریکایی‌ها فتنه‌هایی همچون کوی دانشگاه در سال ۷۸ را با همکاری گروه‌های وابسته در داخل رقم زدند که بعد‌ها مشخص شد پایگاه اطلاعاتی آمریکا در دوبی این طرح را رصد می‌کرده است و بنا بوده همزمان با این اقدام، شورش‌هایی هم در مناطق عشایری صورت گیرد که به لطف خداوند خنثی شد.

این پژوهشگر حوزه بین الملل و انقلاب اسلامی ادامه داد: فتنه ۸۸ نیز از دیگر برنامه‌های آمریکا برای براندازی بود که آمریکایی‌ها تمام قد از آن حمایت کردند و براساس اعترافات یکی از دستگیر شدگان بنا داشتند میرحسین موسوی را رئیس جمهور و خاتمی را رهبر ایران کنند و قانون اساسی را به طور کامل تغییر دهند یعنی بنا داشتند انقلاب اسلامی را حذف کنند که این نقشه به صورت کامل مورد حمایت دولت آمریکا بود.

وی با اشاره به فتنه‌های سال ۹۶ و ۹۷ گفت: با تهدیدات وسیع آمریکایی‌ها، اغتشاشاتی در این ایام در کشور با هدف تغییر جمهوری اسلامی شکل گرفت که الحمدالله موفق نشد.

غضنفری ادامه داد: ترامپ وعده تابستان داغ در کشور داده بود و بنا داشت فتنه‌ای در تیرماه ۹۷ اجرا کند که محقق نشد سپس وعده مردادماه را دادند، اما بازهم محقق نشد و به آبان موکول کردند و حالا نیز از تلاش برای ایجاد فتنه در کشور تا قبل از
۲۲ بهمن خبر می‌دهند.

این پژوهشگر حوزه بین الملل و انقلاب اسلامی با اشاره به حساب ویژه آمریکا برروی عناصر غرب گرا در کشور گفت: متاسفانه عناصر وابسته به غرب این روز‌ها در پست‌های کلیدی کشور حضور دارند که فتنه‌های سال ۹۶ و ۹۷ با همکاری و اقدامات آنان در کشور رخ داد و این افراد اخیرا از پشت پرده به ترامپ اعلام می‌کنند که آماده مصالحه با آمریکا هستند.

وی اضافه کرد: باید بدانیم آمریکا هیچگاه نتوانست به ایران ضربه‌ای وارد کند مگر آنکه در داخل با نقشه‌های آنان همکاری‌هایی صورت گرفت.

غضنفری  گفت: آمریکا در ۸ سال دوران دفاع مقدس حمایت ویژه تسلیحاتی، نظامی، سیاسی، اطلاعاتی و اقتصادی از صدام انجام داد تا نظام جمهوری اسلامی را سرنگون کند و در این راستا گروه‌های غربگرا همچون نهضت آزادی نیز فشار‌هایی را به کشور وارد می‌کردند تا تسلیم شود.

این مولف کتاب «راز قطعنامه» در بخش پایانی سخنان خود گفت: فراموش نکرده ایم در همان ایام فردی که در نماز جمعه شعار مرگ بر آمریکا سر می‌داد در پشت پرده به دنبال دیپلماسی نرم بود و در سال ۶۵ همین فرد به مقامات آمریکایی اعلام کرد تا روحیه جنگ و دشمنی با خمینی نشان ندهید او تسلیم نخواهد شد و از موضعش کوتاه نخواهد آمد و متاسفانه این فرد امروز در کشور دارای مسئولیت است.
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
۲۲ بهمن خبر می‌دهند.
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,
آمریکایی‌ها به تعهدات خود پای بند نیستند و تنها به دنبال امتیاز گرفتن هستند/ آمریکا بعد از اعتماد نسبت به عدم خروج ایران از برجام، فشار‌های بیشتری تحمیل کرد/ آمریکا به دنبال سرنگون کردن جمهوری اسلامی است/ امتیاز دادن نه تنها موجب کاهش فشار نشد بلکه تحریم‌ها را دو برابر کرد/ کاهش نفوذ منطقه‌ای ایران مساوی با افزایش احتمال حمله نظامی است
,

 

,

غضنفری: ایران در زمان پهلوی پایگاه اطلاعاتی و نظامی آمریکا بود/ ایزدی: کاهش استکبارستیزی نتیجه‌ای جز تحریم و فشار بیشتر ندارد/ ظهره‌وند: استقلال طلبی انقلاب و نفی تفکر شرق و غرب، جهان را علیه آمریکا بسیج کرده است/ شیخ‌الاسلام: انتفاضه فلسطین از استکبار‌ستیزی انقلاب اسلامی الگو گرفته است/ منصوری: انقلاب هیمنه‌ استکبار را در ابعاد فکری، اقتصادی، سیاسی و بین‌المللی شکست/ رسایی: امروز «هَیهَاتَ مِنَّا الذِّلَّة» یکی از شعارهای اصلی انقلاب شده است

, غضنفری: ایران در زمان پهلوی پایگاه اطلاعاتی و نظامی آمریکا بود/ ایزدی: کاهش استکبارستیزی نتیجه‌ای جز تحریم و فشار بیشتر ندارد/ ظهره‌وند: استقلال طلبی انقلاب و نفی تفکر شرق و غرب، جهان را علیه آمریکا بسیج کرده است/ شیخ‌الاسلام: انتفاضه فلسطین از استکبار‌ستیزی انقلاب اسلامی الگو گرفته است/ منصوری: انقلاب هیمنه‌ استکبار را در ابعاد فکری، اقتصادی، سیاسی و بین‌المللی شکست/ رسایی: امروز «هَیهَاتَ مِنَّا الذِّلَّة» یکی از شعارهای اصلی انقلاب شده است,
فواد ایزدی کارشناس مسائل بین‌الملل در ادامه این نشست اظهارداشت: استکبار ستیزی از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی دارای مخالفینی بود به طوری که تمام جریانات سیاسی علاقه‌مند به استکبار ستیزی نبودند؛ دولت موقت مخالف این روحیه بود و بعد‌ها نیز برخی از جریان‌های مختلف سیاسی به استکبار ستیزی عقیده نداشتند.

وی با اشاره به اینکه تفکر استکبارستیزی تا چه میزان صحیح بوده است، تصریح کرد: در زمان دولت هاشمی افرادی نزدیک دولت بودند که به دنبال کاهش تنش با آمریکا بودند و این هدف را ذیل پروژه جذب شرکت‌های نفتی آمریکایی دنبال می‌کردند که این طرح شکست خورد و صنعت نفت ایران نیز متضرر شد.

ایزدی ادامه داد: در زمان دولت خاتمی شاهد تجربه اشغال افغانستان بودیم که ایران نیز در این زمینه کمک‌هایی داشت، اما در نهایت ایران محور شرارت معرفی شد.

این کارشناس مسائل بین‌الملل افزود: در دوره اخیر نیز بحث برجام مطرح شد که براساس این منطق، استکبارستیزی کاهش یافت و حتی مسئولان کشور طی مقالاتی اعلام کردند که فرصت بهبود روابط با آمریکا بسیار بهتر از پیشرفت پرونده هسته‌ای است و این مقالات در سایت رسمی دولت نیز منتشر شده است.

وی گفت: ایران اسلامی استکبار ستیز نبودن را هم تجربه کرده، اما این منطق جواب نداده است به طوری که در شب ۱۳ آبان، تحریم‌های نفتی کشور بازخواهد گشت و حتی براساس اعلام‌ها تحریم‌های جدید شامل ۳۰۰ الی ۴۰۰ نفر جدید نیز وضع خواهد شد که نشان می‌دهد نتیجه کاهش روحیه استکبارستیزی در کشور دوبرابر شدن تحریم هاست.

ایزدی با اشاره به اینکه زمان بررسی و مذاکرات برجامی کشور امثال بنده و حجت الاسلام رسایی دلواپس خطاب می‌شدیم، تصریح کرد: ما در آن زمان دلواپس بودیم که با اتمام دوره ریاست جمهوری اوباما، فرد جدید به ما بخندد که این پیش بینی محقق شد، زیرا طرف مقابل، تصور کرد که استکبار ستیزی در ایران تضعیف شده است و دولت فعلی آماده امتیاز دادن است.

عضو هیات علمی دانشگاه تهران خاطرنشان کرد: اینکه ایران آماده امتیاز دادن هست را خود مسئولان کشور به آمریکایی‌ها القا کردند؛ زمانی که مسئولان کشور در داخل حرف از برجام ۲ و ۳ زدند یعنی آماده مذاکره هستیم و آمریکا مذاکره را به معنای بده و بستان تلقی می‌کند.

وی اضافه کرد: آمریکا معتقد است که قرارداد‌ها در کاغذ نوشته می‌شود و به تعهداتش عمل نمی‌کند، اما امتیاز‌های مکتوب شده را می‌گیرد.

ایزدی گفت: کاهش استکبارستیزی اشتباه راهبردی برخی مسئولان کشور بود که در پی آن هم امتیاز دادیم و شرایط کشور را بدتر کردیم.

این کارشناس مسائل بین‌الملل با اشاره به اینکه آمریکا با اطمینان از عدم خروج ایران از برجام اقدام به فشار‌های بیشتری کرد، افزود: زمانی که در داخل اعلام شد اگر آمریکا از برجام خارج شود با اروپایی‌ها ادامه می‌دهیم در حقیقت به غرب اعلام کردیم تحت هیچ عنوان از برجام خروج نمی‌کنیم و حتی از سوی مسئولان اعلام شد حتی اگر اروپایی‌ها نیز خارج شوند ایران برجام را ترک نخواهد کرد که موجب اطمینان آنان و افزایش فشار‌های بیشتر شد.

وی ادامه داد: منطق طرف مقابل این است که می‌توان جمهوری اسلامی را سرنگون کند و براساس همین روش نیز گام بر می‌دارند، به‌طوری که روز گذشته ترامپ اعلام کرد مردم ایران باید تصمیم بگیرند که به دنبال چه حکومتی هستند یعنی هدف آنان براندازی است حتی اگر به صورت شفاف هم اشاره نکنند.

ایزدی افزود: آمریکایی‌ها با اعمال فشار‌ها و تحریم‌های بیشتر به دنبال سرنگونی نظام جمهوری اسلامی هستند و معتقدند اگر در پی این فشار‌ها نظام سرنگون نشود، امکان اخذ امتیاز را خواهند داشت.

کارشناس مسائل بین‌الملل ادامه داد: امروز در مجموعه حکومت آمریکا هیچ فردی مخالف این منطق و عقیده نیست و اجماع شده است که برای امتیاز گرفتن از ایران باید فشار آورد، به طوری که در ابتدای روی کار آمدن ترامپ، بسیاری به وی توصیه می‌کردند از برجام خارج نشود، زیرا شرایط خوبی دارد، اما زمانی که اطمینان حاصل شد ایران تحت هیچ شرایطی از برجام خارج نمی‌شود، آنان نیز معتقد به فشار بیشتر شدند که این اطمینان نیز با سفر اخیر روحانی و ظریف به کشور آمریکا بیشتر شد.

وی افزود: براساس تجربه‌های حاصل از دولت هاشمی، خاتمی، روحانی و احمدی نژاد که روند مذاکرات از اواخر دولت وی آغاز شد، اگر استکبارستیزی در کشور کاهش یابد منجر به فشار و تحریم بیشتر می‌شود.

ایزدی گفت: کشور به این نتیجه رسیده است که اگر امتیاز بدهد، تحریم می‌شود و اگر امتیاز هم ندهد بازهم تحریم می‌شود و براساس این تجربه باید به کار خود بپردازد و تفکر‌ها را اصلاح کند، زیرا آمریکایی‌ها بعد از برجام به دنبال کاهش نفوذ منطقه‌ای ایران هستند.

این کارشناس مسائل آمریکا اضافه کرد: پژوهشگران آمریکایی در پاسخ به این سوال که آیا فشار اقتصادی در نهایت منجر به فشار نظامی و جنگ با ایران خواهد شد، گفته اند هرگز؛ زیرا به جهت نفوذ منطقه‌ای ایران، نیرو‌های این کشور آسیب خواهند دید لذا اگر قدرت منطقه‌ای ایران کاهش یابد، احتما فشار نظامی و جنگ نیز گسترش خواهد یافت.

وی افزود: ایران در موضوع هسته‌ای امتیاز داد و بر همین قاعده اگر بنا باشد پیش برویم در برجام ۲ نیز باید پیرامون نفوذ منطقه‌ای خود امتیاز دهد و در نهایت در برجام ۳ باید قدرت موشکی خود را کاهش دهد که در نهایت امکان جنگ علیه خود را افزایش خواهد داد.

ایزدی در پایان سخنان خود با اشاره به راه برون رفت از وضع کنونی کشور خاطرنشان کرد: باید به روش مدیریتی امام خمینی (ره) که همان ادبیات استکبارستیزی گسترده است باز گردیم تا نگاه طرف مقابل را اصلاح کنیم، زیرا کشور امتیاز دادن را تجربه کرده است و از آن نتیجه‌ای نگرفته است.
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

 

,

امروز کشورهای جهان در چهل سالگی انقلاب، به اصل انقلاب اسلامی احترام می گذارند/ زیرپا گذاشتن اصول توسط کشور لیبرالی آمریکا نشان دهنده تغییر معادلات سیاسی جهان در پی انقلاب اسلامی است/ دولت باید تحریم ها را به فرصت تبدیل کند/ تسخیر لانه جاسوسی آمریکا آغاز حرکت انقلاب در عرصه بین الملل بود

,

غضنفری: ایران در زمان پهلوی پایگاه اطلاعاتی و نظامی آمریکا بود/ ایزدی: کاهش استکبارستیزی نتیجه‌ای جز تحریم و فشار بیشتر ندارد/ ظهره‌وند: استقلال طلبی انقلاب و نفی تفکر شرق و غرب، جهان را علیه آمریکا بسیج کرده است/ شیخ‌الاسلام: انتفاضه فلسطین از استکبار‌ستیزی انقلاب اسلامی الگو گرفته است/ منصوری: انقلاب هیمنه‌ استکبار را در ابعاد فکری، اقتصادی، سیاسی و بین‌المللی شکست/ رسایی: امروز «هَیهَاتَ مِنَّا الذِّلَّة» یکی از شعارهای اصلی انقلاب شده است

, غضنفری: ایران در زمان پهلوی پایگاه اطلاعاتی و نظامی آمریکا بود/ ایزدی: کاهش استکبارستیزی نتیجه‌ای جز تحریم و فشار بیشتر ندارد/ ظهره‌وند: استقلال طلبی انقلاب و نفی تفکر شرق و غرب، جهان را علیه آمریکا بسیج کرده است/ شیخ‌الاسلام: انتفاضه فلسطین از استکبار‌ستیزی انقلاب اسلامی الگو گرفته است/ منصوری: انقلاب هیمنه‌ استکبار را در ابعاد فکری، اقتصادی، سیاسی و بین‌المللی شکست/ رسایی: امروز «هَیهَاتَ مِنَّا الذِّلَّة» یکی از شعارهای اصلی انقلاب شده است,
در ادامه این نشست ابوالفضل ظهره وند، سفیر اسبق ایران در ایتالیا و افغانستان نیز طی سخنانی اظهار داشت: قبل از انقلاب اسلامی و در دوره جنگ سرد دو قطب شرق و غرب در جهان وجود داشت و برخی از کشور‌ها نیز غیر متحد محسوب می‌شدند که از ظرفیت‌های شرق و غرب بهره می‌بردند.

وی ادامه داد: کشور‌هایی مانند هند به شرق و روسیه گرایش داشتند و کشوری مانند ایران نیز که ژاندارم منطقه خطاب می‌شد حامی غرب بود.

ظهره‌وند افزود: انقلاب اسلامی گفتمان جدیدی در جهان به وجود آورد که هژمونی آن در تعارض با شرق و غرب بود.

سفیر اسبق ایران در ایتالیا و افغانستان با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ایران مورد استقبال جهان قرار دارد، گفت: چند جانبه گرایی ایجاد شده در بین کشور‌های جهان که اهداف کشور‌های متحد الفکر را همراهی می‌کند، حاصل گفتمان انقلاب اسلامی ایران است.

وی با اشاره به اینکه محور مقاومت امروز به جبهه مقاومت تبدیل شده است، تصریح کرد: همکاری روس‌ها با ایرانیان در منطقه، حاصل گفتمان استکبارستیزی انقلاب است به طوری که امروز در چهل سالگی انقلاب، کشور‌های جهان به اصل انقلاب اسلامی احترام می‌گذارند.

ظهره‌وند با اشاره به اینکه ایران چهل سال پرچم نه شرقی و نه غربی را برافراشته و ذیل آن ایستادگی کرده است، گفت: امروز به نقطه‌ای رسیده ایم که کشور عراق که چند دهه قبل با ایران در جنگ بود و این جنگ صد‌ها هزار کشته از طرفین برجای گذاشت به استقبال ایران می‌آید و این حاصل درهم تنیدگی اجتماعی است.

وی ادامه داد: نمونه در هم تنیدگی اقتصادی، کشور کره شمالی است که ترامپ تلاش کرد تا بحران جدیدی برای این کشور به وجود آورد، اما به علت در هم تنیدگی اقتصادی نتوانست؛ لذا باید این در هم تنیدگی در ایران نیز ایجاد شود.

این دیپلمات باسابقه کشورمان گفت: رشته تفکر انقلاب اسلامی در استقلال طلبی و نفی تفکر نه شرقی نه غربی، معادلات قدرت را در جهان به هم زده است و موجب شده که امروز رفتار کشور‌های جهان به ضرر آمریکا رقم بخورد.

این کارشناس مسائل بین الملل با اشاره به جنگ افروزی آمریکا در منطقه گفت: در حال حاضر آمریکا اعلام می‌کند که ۷ تریلیون دلار در منطقه هزینه کرده است؛ اگر این کشور ۱.۵ تریلیون دلار سلاح فروخته باشد در واقع ۵.۵ تریلیون دلار هزینه بر روی دست مردم این کشور گذاشته است.

وی ادامه داد: امروز آمریکا به عنوان پرچم دار لیبرالیسم بر تمام اصول خود پا می‌گذارد که نشان می‌دهد، معادلات دنیا تغییر کرده است و در واقع رفتار ترامپ در دیوارکشی و اعمال تعرفه‌های وارداتی تصمیم ساختار است و پدیده‌ای نیست که از دل صندوق رای‌ها بیرون آمده باشد و تمام این بحران‌ها حاصل مقاومت جمهوری اسلامی ایران و ایجاد تفکر گفتمانی جدید در جهان است.

ظهره وند با اشاره به اینکه امروز تنها سلاح باقی مانده برای استکبار جهانی تحریم است؛ گفت: تحریم‌ها برای کشور ما فرصت است که هزینه آن را آمریکایی‌ها می‌پردازند، آن‌ها نقاط ضعف ما را بررسی می‌کنند و ما می‌توانیم این موضوع را تبدیل به فرصت کنیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر تحریم‌ها بر جنبه عملیات روانی متمرکز شده و تمرکز دشمن برای از بین بردن منابع ارزی کشور نیز از این طریق است در حالی که تحریم‌ها بر اقتصاد ما تاثیری ندارد.

سفیر اسبق ایران در ایتالیا و افغانستان با اشاره به اینکه دولت در راس حکومت باید موضوع تحریم‌ها را به فرصت تبدیل کند، گفت: لازم است تا به تولیدات داخلی متکی باشیم، زیرا در حال حاضر کشور‌های استکباری در بدترین شرایط خود قرار دارند به نحوی که رشد اتحادیه اروپا ۰.۴ درصد است و رشد جمعیت در این کشور‌ها یا صفر است یا منفی، ضمن اینکه رفتار‌های پوپولیستی در این کشور‌ها در حال رشد است.

وی ادامه داد: وضعیت اقتصادی ایالات متحده با ۱۳۰ درصد بدهی عمومی بالاتر از ضریب GDP خود، دچار مشکلات عدیده‌ای است و اقتصاد بریتانیا نیز با ۸۵ درصد بدهی بالاتر از GDP خود به سر می‌برد و این در حالی است که این کشور‌ها در این شرایط می‌خواهند انقلاب اسلامی را تحریم کنند.

ظهره وند با اشاره به اینکه نفت ماده حیاتی است که اقتصاد کشور‌های غربی و شرقی به آن شدیدا وابسته است گفت: وادادگی موجب شده که کشور‌های استکباری، از این ماده حیاتی مورد نظر خود به عنوان اهرم فشار علیه دیگر کشور‌ها استفاده کنند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر یک استکبار جهانی و یک استکبار درونی وجود دارد، استکبار جهانی در حال فروپاشی است و آنچه که اهمیت دارد استکبار درونی است که نمی‌تواند بین منافع استکباری خود، منافع ملی مردم را انتخاب کند.

این کارشناس مسائل بین الملل گفت: پس از گذشت چهل سال از انقلاب اسلامی لازم است تا گفتمان انقلاب اسلامی و تفکر این نظام، در ساختار تاسیس شود تا مدل تفکر این انقلاب پیاده و اجرا شود، زیرا امروز کشور در حوزه‌هایی دچار مشکل شده که در آن‌ها تفکر لیبرالی حاکم است.

وی در پایان سخنان خود گفت: اشغال لانه جاسوسی یوم اللهی بود که به دست جوانان رقم خورد و انقلاب حرکت خود در حوزه بین‌الملل را در این روز آغاز کرد، به نحوی که تسخیر لانه جاسوسی کلید پذیرش حق بود.
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

 

,

هیبت آمریکای شکست ناپذیر در برابر ایران شکست/ پیروزی انقلاب اسلامی، مانع از تحقق شعار «نیل تا فرات » اسرائیل شد/ سخنان امام خمینی(ره) برای جوانان لبنانی موجب آزادی لبنان شد/ استکبار ستیزی در راهپیمایی اربعین متجلی شده است / انتفاضه فلسطین از استکبار ستیزی انقلاب اسلامی الگو گرفته است/ شاه بدون هماهنگی مستشاران آمریکایی قادر به تغییر یک کلمه در معاهدات بین المللی نبود

,

غضنفری: ایران در زمان پهلوی پایگاه اطلاعاتی و نظامی آمریکا بود/ ایزدی: کاهش استکبارستیزی نتیجه‌ای جز تحریم و فشار بیشتر ندارد/ ظهره‌وند: استقلال طلبی انقلاب و نفی تفکر شرق و غرب، جهان را علیه آمریکا بسیج کرده است/ شیخ‌الاسلام: انتفاضه فلسطین از استکبار‌ستیزی انقلاب اسلامی الگو گرفته است/ منصوری: انقلاب هیمنه‌ استکبار را در ابعاد فکری، اقتصادی، سیاسی و بین‌المللی شکست/ رسایی: امروز «هَیهَاتَ مِنَّا الذِّلَّة» یکی از شعارهای اصلی انقلاب شده است

, غضنفری: ایران در زمان پهلوی پایگاه اطلاعاتی و نظامی آمریکا بود/ ایزدی: کاهش استکبارستیزی نتیجه‌ای جز تحریم و فشار بیشتر ندارد/ ظهره‌وند: استقلال طلبی انقلاب و نفی تفکر شرق و غرب، جهان را علیه آمریکا بسیج کرده است/ شیخ‌الاسلام: انتفاضه فلسطین از استکبار‌ستیزی انقلاب اسلامی الگو گرفته است/ منصوری: انقلاب هیمنه‌ استکبار را در ابعاد فکری، اقتصادی، سیاسی و بین‌المللی شکست/ رسایی: امروز «هَیهَاتَ مِنَّا الذِّلَّة» یکی از شعارهای اصلی انقلاب شده است,
در بخش دیگر این نشست حسین شیخ الاسلام کارشناس امور بین الملل و مشاور سابق وزیر امور خارجه طی سخنانی اظهار کرد: آمریکا در زمان پهلوی یک ابرقدرت شکست ناپذیر بود و هر آنچه می‌گفت: باید اجرا می‌شد که انقلاب اسلامی آن را شکست، اما این شکست جدی، در دنیا دیده نشد.

وی ادامه داد: حمایت کارتر از بختیار پس از فرار شاه نشان دهنده این موضوع بود که آمریکا تمام توان و انرژی خود را در راستای جلوگیری از پیروزی انقلاب اسلامی و نگه داشتن نظام شاهنشاهی صرف کرده است.

مشاور سابق وزیر امور خارجه افزود: آمریکا پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز تمام توان خود را برای سرنگونی انقلاب به کار گرفت، اما به موفقیتی دست پیدا نکرد.

این کارشناس امور بین الملل با اشاره به حضور ۵۰ هزار مستشار آمریکایی در ایران قبل از انقلاب گفت: مستشاران آمریکایی در ایران خدمت نمی‌کردند بلکه فرماندهی می‌کردند و نفوذ آمریکا در ایران به حدی بود که شاه در امضای معاهدات بین المللی حتی یک کلمه را نیز نمی‌توانست تغییر دهد.

شیخ الاسلام با تشریح سابقه ایران در استکبارستیزی گفت: مقابله با استکبار به ویژه آمریکا از کودتای ۲۸ مرداد آغاز شد. پس از آن نیکسون رئیس جمهور اسبق آمریکا در روز ۱۶ آذر برای بین المللی جلوه دادن کودتا و دریافت دکترای افتخاری از اساتید حقوق و گرفتن اعتراف از نخبگان ایرانی، وارد کشور شد که با مخالفت دانشجویان رو به رو شد که در این روز با ورود ارتش به دانشگاه ۳ نخبه ایرانی به شهادت رسیدند.

مشاور سابق وزیر امور خارجه ادامه داد: روند مبارزه با استکبار در ایران ادامه پیدا کرد و با امضای قرارداد کاپیتولاسیون که در واقع پذیرش برتری آمریکایی‌ها نسبت به ایرانی‌ها بود، به اوج خود رسید، به طوری که در آن زمان شاهد مواضع تند و جدی حضرت امام خمینی (ره) در برابر این قرارداد بودیم، از این رو استکبار ستیزی با پیروزی انقلاب اسلامی همراه شد و از لحظه پیروزی انقلاب، اولین تحریم‌ها علیه ایران وضع شد که نمونه آن عدم تحویل سلاح‌های خریداری شده با پول مردم ایران به کشور بود.

شیخ الاسلام با اشاره به شکست آمریکا در منطقه گفت: آمریکا آقایی بود که هرآنچه اراده می‌کرد و می‌گفت: در منطقه روی می‌داد؛ این کشور تصمیم داشت تا شعار هک شده بر روی پرچم اسرائیل یعنی از نیل تا فرات را محقق کند که پیروزی انقلاب اسلامی اولین مانع جدی برای تحقق این امر بود.

وی ادامه داد: پیش از انقلاب اسلامی، اسرائیل تا بیروت پیش آمده بود که در آن زمان تمام گروه‌های مقاومت فلسطینی خلع سلاح شده بودند و سوریه نیز عقب نشینی کرده بود، همزمان با این اتفاقات نیرو‌های آمریکا، ایتالیا و بریتانیا به بیروت رفتند تا ضمن حمایت سیاسی از اسرائیل، حمایت نظامی از این رژیم اشغالگر را نیز اعلام کنند.

این کارشناس امور بین الملل تصریح کرد: سال ۱۹۷۸ گروهی از جوانان شیعه، خط مقاومت را در جنوب لبنان تشکیل دادند و برای بیعت نزد حضرت امام خمینی (ره) آمدند که در آن زمان حضرت امام (ره) اعلام کردند، «شما باید اسرائیل را از بین ببرید، تمام استکبار جهانی از اسرائیل حمایت می‌کند، از شاه هم حمایت می‌کردند، اما انقلاب اسلامی، شاه را با ۲۵۰۰ سال ریشه شاهنشاهی از بین برد، در حالی که اسرائیل ریشه‌ای در منطقه ندارد».

وی افزود: از آن زمان به بعد، حزب الله رسما وارد درگیری با اسرائیل و آمریکا شد و با حملات شهادت طلبانه به مقر آمریکا و بریتانیا، تلفات چند صد نفری بر روی دست آن‌ها گذاشت، این گروه مقاومت، مرحله به مرحله اسرائیل را عقب نشاند و ارتش شکست ناپذیر آن‌ها را شکست داد تا در نهایت لبنان را آزاد کرد.

مشاور سابق وزیر امور خارجه با اشاره به استراتژی امام خمینی (ره) در مبارزه با استکبار گفت: آوردن مردم به صحنه به صورت میلیونی مهم‌ترین روشی است که امام خمینی (ره) در برابر مبارزه با استکبار به کار گرفت و با این روش قدرت دنیای استکبار را درهم شکست.

شیخ الاسلام افزود: امام خمینی (ره) این روش را نیز در آخرین روز جمعه ماه مبارک رمضان برای از بین بردن استکبار آمریکا و اسرائیل به کار برد، این راهپیمایی در موسم حج، به مراسم برائت از مشرکان مبدل شد، سپس به انتفاضه در فلسطین تبدیل و به آزادی غزه منجر شد و این از جمله دستاورد‌های انقلاب اسلامی در استکبار ستیزی است.

وی ادامه داد: امروز تجلی استکبار ستیزی در راهپیمایی اربعین ایجاد شده است و استکبار می‌داند که اگر این جمعیت به سمت فلسطین روانه شود بی شک قدس آزاد می‌شود و این همان راهی است که امام خمینی (ره) فرمودند: مسیر آزادی قدس از کربلا می‌گذرد و راهپیمایی بازگشت این روز‌های فلسطینیان نیز از دیگر دستاورد‌های انقلاب اسلامی است.

مشاور سابق وزیر امور خارجه با اشاره به شکست آمریکا در عراق گفت: آمریکا عراق را اشغال کرد و این جنگ ۵ هزار کشته، ۱۰ هزار زخمی و روانی جنگی و تریلیون دلار‌ها هزینه برای این کشور به بار آورد، در حالی که این نبرد در راه اهداف انقلاب اسلامی و از بین بردن دیکتاتوری صدام رقم خورد.

شیخ الاسلام تشریح کرد: استکبار در سوریه هم تصمیم به نابودی رژیم این کشور گرفت و این را در تریبون‌های رسمی خود نیز اعلام کردند؛ استکبار برای تحقق این هدف داعش و ده‌ها گروه تروریستی دیگر را تشکیل داد، اما همان گونه که نظام جمهوری اسلامی ایران از ابتدا گفت: سرنوشت این کشور را مردم این کشور رقم می‌زند.

وی با اشاره به شرایط فعلی آل سعود گفت: تاکنون حکام عربستان حماقت‌های زیادی انجام داده اند که گروگان‌گیری سعد حریری از جمله این موارد بوده است، اما درایت سید حسن نصرالله در برخورد با این موضوع، موجب شد که پارلمان این کشور در اختیار حزب الله قرار گیرد.

وی گفت: اسرائیل به پشتوانه استکبار تصمیم گرفت در جنگ ۳۳ روزه، حزب الله را از بین ببرد، اما نتوانست، حمله طبس نیز از موارد شکست استکبار در مقابل ایران بود که موفقیت در آن با اخلاص مردم و امام خمینی (ره) به دست آمد.

مشاور سابق وزیر امور خارجه تصریح کرد: قدرت مادی دارای سه پایه اسلحه، پول و حکمت است که اگر پایه عقل و حکمت از بین برود کشور‌ها یا به آمریکا و یا به آل سعود مبدل می‌شوند.

شیخ الاسلام در پایان اظهارت خود با اشاره به دوران جنگ تحمیلی گفت: معادلات نظامی به صدام این گونه القا می‌کرد که می‌تواند به تهران برسد، اما اخلاص و رشادت جوانان ایرانی، مانع از تحقق اهداف این دیکتاتور شد.
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

دشمن‌شناسی یکی از ابزار‌های مهم استکبارستیزی است/ تغییر موازنه قدرت در جهان توسط انقلاب اسلامی/ ماموریت اوباما به دانشگاهیان آمریکا برای ممانعت از گرایش مردم به اسلام/ مشکلات اقتصادی اخیر کشور به دلیل انحراف از راه انقلاب است

,

غضنفری: ایران در زمان پهلوی پایگاه اطلاعاتی و نظامی آمریکا بود/ ایزدی: کاهش استکبارستیزی نتیجه‌ای جز تحریم و فشار بیشتر ندارد/ ظهره‌وند: استقلال طلبی انقلاب و نفی تفکر شرق و غرب، جهان را علیه آمریکا بسیج کرده است/ شیخ‌الاسلام: انتفاضه فلسطین از استکبار‌ستیزی انقلاب اسلامی الگو گرفته است/ منصوری: انقلاب هیمنه‌ استکبار را در ابعاد فکری، اقتصادی، سیاسی و بین‌المللی شکست/ رسایی: امروز «هَیهَاتَ مِنَّا الذِّلَّة» یکی از شعارهای اصلی انقلاب شده است

, غضنفری: ایران در زمان پهلوی پایگاه اطلاعاتی و نظامی آمریکا بود/ ایزدی: کاهش استکبارستیزی نتیجه‌ای جز تحریم و فشار بیشتر ندارد/ ظهره‌وند: استقلال طلبی انقلاب و نفی تفکر شرق و غرب، جهان را علیه آمریکا بسیج کرده است/ شیخ‌الاسلام: انتفاضه فلسطین از استکبار‌ستیزی انقلاب اسلامی الگو گرفته است/ منصوری: انقلاب هیمنه‌ استکبار را در ابعاد فکری، اقتصادی، سیاسی و بین‌المللی شکست/ رسایی: امروز «هَیهَاتَ مِنَّا الذِّلَّة» یکی از شعارهای اصلی انقلاب شده است,

جواد منصوری اولین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هم در ادامه بیست و نهمین نشست شنبه‌های انقلاب با موضوع استکبار ستیزی در سخنانی اظهار داشت: در سال ۴۳ زمانی که امام خمینی (ره) را تبعید کردند این‌گونه تصور شد که سلطه آمریکا بر ایران بر اساس برنامه‌ریزی که از سال ۳۲ انجام‌شده است، تغییر نخواهد کرد و ایران به‌تدریج ایالتی از ایالت‌های آمریکا می‌شود.

,

وی ادامه داد: هم‌اکنون بعد از گذشت ۵۴ سال قضیه به‌گونه‌ای متفاوت ازآنچه طراحی می‌کردند، رقم خورده است، اگر روند تحولات در طول این مدت را پیگیری کنیم، می‌بینیم حرکات مبارزان، انقلابیون و کسانی که در خط امام خمینی (ره) حرکت می‌کنند ثمرات مبارکی داشته و تغییرات بزرگی به وجود آورده است.

,

منصوری افزود: انقلاب در شکست هیمنه‌ نظام استکباری در ابعاد فکری، اقتصادی، سیاسی و بین‌المللی موفق بوده است البته این‌ها نتیجه کار ما نیست بلکه یک اراده مافوق بشری، این نتایج را رقم‌زده است.

,

اولین فرمانده سپاه پاسداران تأکید کرد: وقتی خالصانه و برای خدا کاری انجام شود قطعاً پیروزی محقق خواهد شد و ما امروز شاهد پیاده روی اربعین با این شکوه و عظمت هستیم که مدیون خون شهداست.

,

وی با بیان اینکه پیاده روی باشکوه اربعین یکی از ثمرات شکل‌گیری انقلاب اسلامی است، خاطرنشان کرد: هم‌اکنون لازم است روی دشمن و استکبارشناسی بیش از پیش کار شود تا مردم چهره واقعی دشمن را بشناسند.

,

منصوری تأکید کرد: اگر از ابتدا تا انتهای قرآن مورد بررسی قرار گیرد، خداوند دو جبهه کفر و ایمان را دائماً مورد اشاره قرار می‌دهد و ۷۳ خصلت برای مستکبران به کار می‌برد که اگر همه این‌ موارد درست درک شود شاید بسیاری از اختلافاتی که در کشور وجود دارد، شکل نگیرد.

,

این کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه دشمن‌شناسی یکی از ابزار‌های مهم استکبارستیزی، حفظ موجودیت و اقتدار برای یک کشور است، گفت: اگر دشمن‌شناسی نداشته باشیم حتماً از ناحیه استکبار ضربه خواهیم خورد.

,

وی اضافه کرد: در نظام تبلیغاتی غرب، سرمایه‌گذاری‌های عظیمی  صورت می‌گیرد تا نقاط قوت ایران را بپوشانند و نقاط ضعف خود را نیز مخفی نگه دارند، اما ده‌ها نویسنده بزرگ در کتاب‌هایشان که البته به فارسی نیز ترجمه‌شده است، متذکر شده‌اند که آمریکا متلاشی می‌شود و این‌ها نویسندگان بزرگی هستند که بیاناتشان قابل‌توجه است.

,

منصوری خاطرنشان کرد: برای نشان دادن موفقیت‌های انقلاب در ۴۰ سال اخیر تنها نباید به نشان دادن امور عمرانی و زیرساختی اکتفا کنیم چراکه انقلاب قصد دارد مسیر تاریخ بشریت را عوض کند و باید به این مهم نیز توجه لازم را داشته باشیم.

,

اولین فرمانده سپاه پاسداران ادامه داد: اگر امروزه مشکل اقتصادی وجود دارد، به این دلیل است که راه انقلاب گم‌شده است، واقعیت این است که انقلاب اسلامی در دنیا یک کار بزرگ انجام داده است که بسیار با اهمیت است اما متاسفانه کمتر رسانه ای شده است؛ انقلاب اسلامی توانست بسیاری از مکاتب، فلسفه‌ها و روش‌های رایج دنیا را بی‌اعتبار کند و امروزه لیبرالیسم، کمونیسم، سوسیالیسم و ناسیونالیسم در دنیا هیچ جایگاهی ندارند.

,

منصوری اضافه کرد: اخیراً همین دولت‌های بزرگی که خود را نماد لیبرالیسم می‌دانند و از جنایات سعودی در یمن حمایت می‌کردند اکنون می‌گویند که صلاح نیست جنگ یمن ادامه یابد.

,

وی در پایان خاطرنشان کرد: دولت‌های بزرگ از تغییرات به وجود آمده حاصل از انقلاب اسلامی در موازنه قدرت جهان ، بسیار نگران هستند و در همین رابطه اوباما به دانشگاهیان آمریکایی مأموریت داده بود تا با انجام مطالعات و تحقیقات، از هر راهی مانع گرایش مردم جهان به اسلام شوند و این‌ یکی از دستاورد‌های انقلاب است.

,

 

,

برخی از دیوار سفارت آمریکا بالا رفتند اما قلب هایشان دلبسته آمریکا بود/ نمایان کردن چهره نفوذی‌ها، یکی از موهبت‌های الهی در قبال انقلاب اسلامی است/ ایران بدون آمریکا توانسته است هم زندگی کند و هم پیشرفت/ آمریکا نمی تواند غلطی کند اما عده ای از عمامه به سرها می‌توانند/ پاسخ جالب رسایی به زیباکلام درباره دستاوردهای انقلاب

,

غضنفری: ایران در زمان پهلوی پایگاه اطلاعاتی و نظامی آمریکا بود/ ایزدی: کاهش استکبارستیزی نتیجه‌ای جز تحریم و فشار بیشتر ندارد/ ظهره‌وند: استقلال طلبی انقلاب و نفی تفکر شرق و غرب، جهان را علیه آمریکا بسیج کرده است/ شیخ‌الاسلام: انتفاضه فلسطین از استکبار‌ستیزی انقلاب اسلامی الگو گرفته است/ منصوری: انقلاب هیمنه‌ استکبار را در ابعاد فکری، اقتصادی، سیاسی و بین‌المللی شکست/ رسایی: امروز «هَیهَاتَ مِنَّا الذِّلَّة» یکی از شعارهای اصلی انقلاب شده است

, غضنفری: ایران در زمان پهلوی پایگاه اطلاعاتی و نظامی آمریکا بود/ ایزدی: کاهش استکبارستیزی نتیجه‌ای جز تحریم و فشار بیشتر ندارد/ ظهره‌وند: استقلال طلبی انقلاب و نفی تفکر شرق و غرب، جهان را علیه آمریکا بسیج کرده است/ شیخ‌الاسلام: انتفاضه فلسطین از استکبار‌ستیزی انقلاب اسلامی الگو گرفته است/ منصوری: انقلاب هیمنه‌ استکبار را در ابعاد فکری، اقتصادی، سیاسی و بین‌المللی شکست/ رسایی: امروز «هَیهَاتَ مِنَّا الذِّلَّة» یکی از شعارهای اصلی انقلاب شده است,

حجت الاسلام حمید رسایی نماینده سابق مجلس شورای اسلامی در بخش پایانی این نشست در سخنانی با بیان اینکه روحیه استکبارستیزی در کشور در سطوح بالای نظام تغییر نکرده است اظهار داشت: امام خمینی(ره) معتقد بودند که آمریکا دشمن ابدی این جهان است و همیشه تأکید بر مبارزه با این شیطان بزرگ را داشتند که این رویه هم بعد از ایشان در مقام معظم رهبری وجود دارد و ایشان همیشه بر این موضع ایستاده اند.

,

وی ادامه داد: متأسفانه امروز بعد از گذشت چهل سال از انقلاب، کسانی تغییر ماهیت داده اند و از اقدامات قبل از انقلاب و بعد از انقلاب خود علیه آمریکا و غرب پشیمان هستند و اکنون مستکبر دوست شده‌اند.

,

نماینده اسبق مجلس با اشاره به مناظره اش با صادق زیباکلام و بیان این موضوع که وی یکی از مبارزان قبل از انقلاب بوده اما اکنون غرب پرست شده‌است، گفت: در آن مناظره آقای زیباکلام پرسید اگر استکبارستیزی را از انقلاب بگیرند دیگر چه دستاوردی خواهد داشت من در پاسخ گفتم همین مسئله استکبارستیزی یکی از مهم‌ترین دستاوردهای انقلاب است.

,

وی تأکید کرد: نظام سلطه امروز نمی‌تواند نظام اسلامی را ببیند و این رابطه همیشگی بشر است که هر جا نور باشد تاریکی نیست لذا ‌یکی از اساسی‌ترین شعارهای این نظام « هَیهَاتَ مِنَّا الذِّلَّة» است به این معنا که هیچ‌گاه زیر سلطه استکبار نخواهد رفت.

,

رسایی با اشاره به سفر خود به بولیوی گفت: در جلسه‌ای که با روسای قبایل آن کشور داشتم سخن مهم آن‌ها این بود که ایران چگونه توانسته است سی سال در مقابل آمریکا ایستادگی کند و انقلابش را حفظ کند؟ به ما هم بیاموزید تا بتوانیم آمریکا را از کشور خود بیرون کنیم.

,

وی اضافه کرد: من در پاسخ به این سؤال گفتم ایران نه‌تنها توانسته است بدون آمریکا زندگی کند بلکه توانسته است در تمام عرصه‌ها نیز پیشرفت کند.

,

رسایی بیان کرد: نه گفتن به آمریکا راحت نیست بلکه باید در قبال این کلمه هزینه داد و ایران در این چهل سال هزینه داد تا بتواند به این جایگاه برسد.

,

وی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم سخنان خود را ادامه داد و تصریح کرد: خداوند در قرآن می‌فرماید: هیچ‌گاه عهدی بین مؤمنان با مشرکان بسته نمی‌شود زیرا آن‌ها غیرقابل‌اعتماد هستند.

,

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی ادامه داد: حتی در قرآن براین موضوع تأکید شده است که اگر عهدی با مشرکان بستید اگر بر آن پایبند ماندن شما نیز پایبند بمانید و اگر وفای به عهد را شکستند بر شما هیچ حرجی نیست که بر آن پیمان بمانید اما متأسفانه یک عده نمی‌خواهند به کلام خدا عمل کنند، نمونه آن برجام است که حتی بعد از بدعهدی آمریکا، باز ایران به آن پایبند است.

,

رسایی با اشاره به آیه ای از قرآن کریم که می‌فرماید اگر کسی از مؤمنان، مشرکی را به‌عنوان ولی بگیرد هرچند ظاهراً مسلمان است ولی از مشرکان خواهد بود گفت: متأسفانه نظام سلطه، افرادی را به عنوان سرمایه داخلی در کشور دارد که از اقدامات خود در اوایل انقلاب پشیمان هستند، همان‌هایی که از دیوار سفارت بالا رفتند اما قلب‌هایشان از دیوار بالا نرفت و دل‌بسته آمریکا هستند.

,

وی تأکید کرد: امام می‌فرمایند که آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند ولی من معتقد هستم که عده‌ای از عمامه به سرها می‌توانند غلطی در داخل انجام دهند.

,

رسایی در پایان سخنان خود با اشاره به اینکه نظام سلطه دست از استثمار خود بر نمی دارد و همیشه در حال دشمنی علیه ملت‌های مظلوم است،تأکید کرد: یکی از موهبت‌های الهی در قبال انقلاب اسلامی نمایان کردن چهره نفوذی‌هاست که انقلاب برای نمایان کردن چهره آن‌ها باید هزینه کلانی پرداخت می‌کرد تا این عده را به مردم بشناساند اما به لطف خدا، خود آن‌ها با اقداماتشان وجه دیگر چهره‌شان را نمایان کردند.

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه