اخبار داغ

تلاش‌های بی‌وقفه قرارگاه خاتم‌الانبیاء (ص)؛

پایان انتظار برای اتمام پروژه تقاطع‌ غیرهمسطح کرمانشاه

پایان انتظار برای اتمام پروژه تقاطع‌ غیرهمسطح کرمانشاه
اصلاح تقاطع غیرهم‌سطح امام حسین (ع) شهر کرمانشاه دو سال است که اجرا شده و با تلاش‌های بی‌وقفه قرارگاه خاتم‌النبیاء (ص) در حال اتمام است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  به نقل از  مرصاد، تقاطع‌ غیرهمسطح امام حسین (ع) شهر کرمانشاه که از آن به عنوان یکی از شاهکارهای مهندسی یاد می‌شود و قرار بود یکی از گره‌های کور ترافیکی این کلانشهر را باز کند و خودش به یک گره بزرگتر تبدیل شد طی چند سال اخیر مورد بازبینی و اصلاح قرار گرفت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  مرصاد,

استارت این پروژه اردیبهشت ۹۶ زده شد و در حال حاضر بعد از حدود 1.5 سال هنوز به بهره‌برداری نرسیده و شهروندان را برای تردد در این قسمت شهر با دردسر و مشکلاتی مواجه کرده است.   

,

لعل بخش سرپرست شهرداری کرمانشاه مهرماه امسال بود که از پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصدی اصلاح تقاطع غیرهمسطح امام حسین (ع) کرمانشاه خبر داد و گفت: اگر مشکل اعتباری و یا مشکلات جوی خاصی ایجاد نشود این طرح در دهه فجر امسال به بهره برداری می‌رسد.

,

 

,

ا

, ا,

 

,

لعل بخش گفت: ۳۵ درصد از پیشرفت این طرح در سه ماه اخیر صورت گرفته است.

,

وی ادامه داد: درصدد هستیم ظرف ۲ ماه آینده محور‌هایی همانند شمال به جنوب و شرق به جنوب این پروژه را افتتاح کنیم.

,

سرپرست شهرداری کرمانشاه اظهار داشت: اعتبار اولیه این پروژه ۴۰ میلیارد تومان بوده که در نهایت به دلیل افزایش قیمت‌های موجود با اعتبار تقریبی ۶۰ میلیارد تومانی به پایان خواهد رسید.

,

لعل بخش یادآور شد که از محل اعتبارات نقدی ۱۲ میلیارد تومان برای پروژه پرداخت شده و ۷۰ درصد آن که به صورت تهاتر با زمین است در دست اجرا و پیگیری است.

,

ا

, ا,

محمد پورداد مدیر پروژه و نماینده معاونت عمرانی در پروژه تقاطعات غیر همسطح شهرداری کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار مرصادنیوز اظهار داشت: پروژه تقاطع غیرهمسطح امام حسین (ع) به دلیل قرارگیری در مسیر شهرک های تعاون، رودکی، معلم، باغ ابریشم و طاق بستان، مسیر ارتباطی دانشگاه رازی و علوم پزشکی، بیمارستان امام رضا (ع) و امام حسین (ع) و قرارگیری در کریدور شمالی- جنوبی و غربی - شرقی استان در ترانزیت کالا و مسافر به استان‌های همجوار و نیز مسیر زیارت عتبات عالیات به عنوان یک پل ارتباطی نقش بسیار مهمی در سطح استان کرمانشاه ایفا می‌ کند که این امر موجب افزایش تردد در این محور می‌‌شود.

,

وی افزود: در این پروژه کارفرما شهرداری کرمانشاه است؛ این پروژه دارای چهار پل و هفت مسیر هم سطح است که مسیر جنوب به شمال ( کمربندی غربی به رودکی) با عرض 12 متر و سه خط عبور ترافیکی و مسیر جنوب به غرب ( کمربندی غربی به بزرگراه امام علی(ع) با عرض ۱۰ متر و دو خط عبور ترافیکی به صورت پل های فلزی با عرشه بتنی اجرا شده که وزن سازه فلزی آن بالغ بر 400 تن است.

,

مدیر پروژه اصلاح تقاطع غیرهمسطح امام حسین (ع) تصریح کرد: برای اولین بار در غرب کشور، از تکنولوژی قطعات پیش ساخته بتنی (سگمنت) در این پروژه استفاده شده است؛ در مسیر شمال به جنوب ( رودکی به کمربندی غربی) به طول 560 متر و عرض 12 متر با سه خط عبور ترافیکی، در مسیر شرق به جنوب (پل ولایت به کمربندی غربی) به طول 530 متر و عرض 10 متر با 2 خط عبور ترافیکی از این تکنولوژی (پل های سگمنتال) استفاده شده و در مجموع 230 قطعه پیش ساخته در سازه این دو پل به کار رفته است.

,

وی گفت: در اجرای این پروژه حدود 3000 تن میلگرد استفاده شده، حجم عملیات بتن ریزی 20 هزار متر مکعب و 170 هزار متر مکعب عملیات خاکی دارد و در ساخت این تقاطع در مجموع بیش از 1700 متر طول شمع بتنی کار گذاشته شده است.

,

مدیر پروژه اصلاح تقاطع غیرهمسطح امام حسین (ع) بیان داشت: پیشرفت فیزیکی این پروژه ۸۵ درصد بوده که در صورت مساعد بودن شرایط جوی، ظرف چند ماه آینده به بهره برداری خواهد رسید.

,

به گفته پورداد، حدود 40 میلیارد تومان هزینه اجرای این پروژه است که از محل منابع استانی و جاری شهرداری تأمین شده و احداث این تقاطع باعث تسهیل در تردد شهروندان، زائران عتبات عالیات و ترانزیت کالا و مسافر به استان ها و کشورهای همجوار خواهد شد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه