اخبار داغ

احداث سیل بند به دست جهادگران بشاگردی/ تمامی مصالح با هزینه های شخصی تامین شده است

احداث سیل بند به دست جهادگران بشاگردی/ تمامی مصالح با هزینه های شخصی تامین شده است
روستای بلبل آباد بشاگرد این روزها شاهد تلاش های بی وقفه جهادگران در احداث سیل بندی بود که تمامی مصالح بکار رفته در آن از طریق هزینه شخصی تامین شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  هرمز؛ یلبل آباد روستایی در دهستان جکدان بخش مرکزی شهرستان بشاگرد قرار دارد که  با وجود جاده ها و راه های خطرناک برای  رسیدن به این روستا باید مسافت طولانی را طی کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  هرمز,

براساس سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال 95 این روستا 797 نفر جمعیت و 170 خانوار تشکیل داده است که درمیان سایر شهرها و روستاهای هرمزگان اهالی این دیار به مردمان سخت کوش و پرتلاش  و خود روستا به نام پاکترین روستا در کشور شناخته می شوند.

,

قرار گرفتن این روستا در میان تپه های بشاگرد سبب شده است تا نسبت به سایر مناطق هرمزگان در معرض بارش های شدید باران و تگرگ قرار می گیرد به نحوی که آب رودخانه طغیان کرده که آبگرفتگی معابر و قطع راه های مواصلاتی را به دنبال دارد.

,

از آنجایی که این روستا از جمله روستاهایی است که در موقعیت تپه ای قرار گرفته است لذا احداث سیل بند برای ساکنان این منطقه از ضروریات زندگی در فصولی است که باران مهمان آن می شود.

,

, , ,

همانطور که از نام سیل بند بر می آید مهم ترین و عمده ترین عملکرد آن هدایت آب های روان و جلوگیری از گسترش سیلاب در مناطقی است که با در فصل های مختلف سیل با بارش باران روبرو می شوند.

,

از آنحایی که بشاگرد و روستاهای آن از قدیم الایام به عنوان یکی از نقاط محروم کشور شناخته می شوند و از بیشتر امکانات و ابتدایی ترین حقوق شهروندی محروم هستند لذا مردمان این دیار برای برطرف کردن برخی از احتیاجات زندگی خود آستین های خود را بالا زده اند.

,

گروه جهادی  شهید زارعی بلبل آباد بشاگرد از ابتدای شکل گیری تا کنون تلاش کرده است تا با استفاده از بسیجیان مومن ومتعهد غبار محرومیت را از چهره روستای خود و سایر مناطق محروم کشور کنار بزند در همین راستا شاهد اقدامات این گروه در عرصه های مختلف فرهنگی و عمرانی بوده ایم.

,

احداث خوابگاه مدرسه راهنمایی شهرک مطهر بشاگرد،ساخت 30 عدد سرویس بهداشتی و حمام در سلاس باباجانی کرمانشاه، راه اندازی صندوق قرض الحسنه کارگشایی مشاغل کوچک خانگی، احداث سیل بند های کشاورزی و کمک در ساخت منازل مسکونی از فعالیت های این گروه جهادی است.

,

 

,

, , ,

با توجه به اینکه اعضای این گروه جهادی در روزهای اخیر شاهد تلاش یکی از اهالی روستای بلبل آباد در احداث سیل بند بود لذا به یاری هموطن خود شتافتند تا هر چه سریعتر قبل از وقوع بارش باران و سیلاب آن را به اتمام برسانند.

,

محسن زارعی، مسئول گروه جهادی شهید زارعی بلبل آباد بشاگرد در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به اقدامات این گروه جهادی در روزهای اخیر اظهار کرد: احداث سیل بند در روستا از فعالیت مهم جهادگران در امر همیاری و کمک رسانی به همنوعان است.

,

وی با اشاره به تهیه مصالح موردنیاز برای احداث این سیل بند گفت:تمامی مصالح بکار رفته شده برای احداث این سیل بند توسط فرد مورد نظر تامین شده است.

,

زارعی تاکید کرد:  هیچ کدام  از ارگان ها و سازمان های دولتی حتی در خرید و ارسال یک پاکت سیمان نقشی نداشته اند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه