اخبار داغ

«گوگل مپ» دوگانه سوز شد / گوگل هم به سعودی ها به چشم گاو شیرده نگاه می کند + تصاویر

«گوگل مپ» دوگانه سوز شد / گوگل هم به سعودی ها به چشم گاو شیرده نگاه می کند + تصاویر
اگر شما در نرم افزار گوگل مپ مکان خود را در کشور ایران انتخاب کنید نام خلیج فارس را نمایش می دهد ولی اگر کشور سعودی را انتخاب کنید نام خلیج مجعول عربی را نشان می دهد.
[

به گزارش خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ اینکه سازندگان نرم افزارها، سایت ها و بنگاه های خبری به سود و منفعت مالی خود توجه دارند، چیز بعیدی نیست اما برندهای مشهور نرم افزاری در فضای مجازی روی بی طرفی و کاربرمداری خود بیشتر تبلیغ می کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

همین چند وقت پیش بود که داستان همکاری شرکت اپل با پنتاگون و سیا برای هک گوشی برخی از کاربران این برند خبرساز شد یا همکاری اطلاعاتی شرکت گوگل با سازمان های اطلاعاتی و امنیتی آمریکا برای دسترسی به اطلاعات کاربران. اما حالا شرکت گوگل رویکرد جالبی را در سیاست مشتری مداری خود در پیش گرفته است.

,

یکی از کاربران توییتر با انتشار دو تصویر خلیج فارس در گوگل مپ از اتخاذ سیاست نامگذاری خلیج فارس توسط این شرکت انتقاد کرد و نوشت: گوگل بسته به اینکه از کدام سوی خلیج فارس نقشه را نگاه کنید نام این خلیج را انتخاب می‌کند!

,

, ,

, ,

, ,

ماجرا از این قرار است که هنگامیکه کاربر مکان خود را در داخل ایران انتخاب می کند نام اصلی خلیج فارس نمایش داده می شود اما اگر یکی از کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس را انتخاب کند نام مجعول خلیج عربی را نمایش می دهد.

,

واکنش کاربران در پاسخ به این توییت جالب توجه است. برخی از آنها با انتشار تصویر خلیج فارس ادعای این کاربر را تایید کردند:

,

, ,

, ,

یکی از کاربران هم با تمسخر سیاست دوگانه گوگل نوشت:

,

, ,

لازم به ذکر است عربستان سعودی در چند سال اخیر بخشی از ثروت نفتی خود را در سیلیکون ولی و در حوزه آی تی در آمریکا سرمایه‌گذاری کرده است.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه