اخبار داغ

کارگاه‌های طلاسازی قربانی نوسانات بازار طلا

کارگاه‌های طلاسازی قربانی نوسانات بازار طلا
طی چند سال اخیر به دلیل رکود بازار و مشکلات مالیات بر ارزش افزوده تمامی ۲۵ کارگاه طلاسازی شهرستان سبزوار تعطیل و بیکاری ۱۲۵ نفر از متخصصین این حوزه را به دنبال داشته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بصیرسبزوار، طی چند سال اخیر به دلیل رکود بازار و مشکلات مالیات بر ارزش‌افزوده تمامی ۲۵ کارگاه طلاسازی شهرستان سبزوار تعطیل و بیکاری ۱۲۵ نفر از متخصصین این حوزه را به دنبال داشته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بصیرسبزوار, .,

در چند سال اخیر نوسانات بازار طلا و جواهر یکی از عمده‌ترین مشکلات طلافروشان و طلاسازان در سطح کشور بوده است به‌طوری‌که طی دو سال اخیر حدود ۶ هزار واحد طلافروشی و طلاسازی در سطح کشور تعطیل‌شده است.

, .,

 رکود بی‌سابقه، مالیات بر ارزش‌افزوده و کاهش قدرت خرید مردم ازجمله دلایل اصلی تعطیلی این واحدها بوده است.

, .,

در حال حاضر ۹ درصد مالیات ارزش‌افزوده به‌علاوه ۷ درصد سود مغازه‌دار به‌علاوه ۲۵ درصد اجرت ساخت گرفته می‌شود.

, .,

بر اساس اعلام فعالین حوزه ساخت و فروش طلا، در یک سال و نیم گذشته رکود عجیبی در بازار طلا و جواهر حاکم شده که در ۶۰ سال اخیر بی‌سابقه است. متأسفانه به دلیل کاهش قدرت خرید مردم، بدلیجات جای طلا را گرفته است که این امر نیز تعطیلی واحدهای طلاسازی و طلافروشی را به همراه داشته است.

, .,

وضعیت طلا و جواهر در شهرستان سبزوار نیز مانند سایر نقاط کشور مساعد نیست به‌طوری‌که در حال حاضر تمام کارگاه‌های طلاسازی در این شهرستان تعطیل‌شده است و همچنین تعداد اعضای اتحادیه طلا و جواهر شهرستان سبزوار در ۶سال اخیر بیش از ۵۰درصد کاهش داشته است.

, .,

تعطیلی 100 درصدی کارگاه های طلاسازی سبزوار

, تعطیلی 100 درصدی کارگاه های طلاسازی سبزوار,

رئیس اتحادیه طلا و جواهر سبزوار در این خصوص با بیان اینکه امروزه نوسانات بسیار طوفانی بازار طلا و جواهر یکی از مشکلات عمده طلافروشان و طلاسازان در سطح کشور است، گفت: سبزوار با قدمت چندین ساله و طلاهای ساخت شده به‌عنوان یکی از شهرستان‌های شاخص کشور درزمینه ساخت طلاهای سنتی بوده و در حال حاضر به دلیل رکود بازار کسب‌وکار کارگاه‌های طلاسازی این شهرستان به فروشی سپرده‌شده است.

, .,

علیرضا برغمدی با تأکید بر ضرورت فعالیت کارگاه‌های طلاسازی در شهرستان سبزوار، افزود: طلاسازی فعالیتی تخصصی است و به‌نوعی نیاز به افرادی ماهر و دارای سلیقه دارد و در حال حاضر متأسفانه تمامی استادان طلاسازی سبزوار از گردونه فعالیت خارج‌شده‌اند یا به سمت سوی دلال‌بازی آمده‌اند.

, .,

وی از تعطیلی 100 درصدی کارگاه‌های طلاسازی به دلیل چالش مالیات بر ارزش‌افزوده و رکود بازار کسب‌وکار در این شهرستان خبر داد و بیان کرد: درگذشته 25 کارگاه طلاسازی در سبزوار مشغول به فعالیت بود که در حال حاضر تعداد کارگاه‌های طلاسازی به صفر رسیده و در تمامی کارگاه‌های طلاسازی شهرستان سبزوار جزء گردوخاک چیز دیگری برجای نمانده است.

, .,

رئیس اتحادیه طلا و جواهر سبزوار ادامه داد: در هر کارگاه طلاسازی حدود پنج نفر مشغول به فعالیت بودند که 125 نفر از متخصصین طلاسازی در شهرستان سبزوار به دلیل رکود در بازار بیکار شده‌اند.

, .,

برغمدی با بیان اینکه از ابتدای اجرای قانون ارزش‌افزوده  تمامی طلافروشان و طلاسازان به‌شدت نسبت به اجرای این قانون ناقص و غیر کارشناسی اعتراض کرده‌اند، تصریح کرد: ماده سوم این قانون به‌صورت مستقیم اشاره‌کرده که مالیات بر ارزش‌افزوده مابه‌التفاوت کالا باید اخذ شود و در طلاسازی و طلافروشی مابه‌التفاوت یعنی اجرت ساخت طلا است.

, .,

رئیس اتحادیه طلا و جواهر سبزوار گفت: بر اساس قانون فرد مالیات را باید بر اساس میزان درآمد بپردازد ولی متأسفانه اداره مالیات و دارایی بر اساس سابقه کار مالیات دریافت می‌کند که این موضوع یکی از مهم‌ترین مشکلات کارگاه‌های طلاسازی است.

, .,

وی بیان کرد: اگر قانون مالیات بر ارزش‌افزوده برای طلافروشان اصلاح شود، رونق به بازار طلا و طلاسازی بازمی‌گردد و اگر این شرایط همانند گذشته ادامه یابد سبب نابودی صنعت طلا سازی در کشور می‌شود.

, .,

رئیس اتحادیه طلا و جواهر سبزوار تصریح کرد: در سال 1391 اتحادیه طلا و جواهر شهرستان سبزوار دارای 120 عضو بود ولی اکنون به دلیل شرایط اقتصادی نابودی و چالش مالیات بر ارزش‌افزوده به 50 واحد صنفی رسیده و در ادامه اجرای این قانون اعضای فعلی اتحادیه نیز کاهش می‌یابد.

, .,

همکاری اداره امور مالیاتی سبزوار با اعضای اتحادیه طلا و جواهر

, همکاری اداره امور مالیاتی سبزوار با اعضای اتحادیه طلا و جواهر,

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت سبزوار نیز در خصوص تعطیلی کارگاه‌های طلاسازی این شهرستان، گفت: برخی از مالکان کارگاه‌های طلاسازی به دلیل مشکلات ارزش‌افزوده و نوسانات قیمت بازار کارگاه‌های خود را تعطیل کرده‌اند و به سمت سوی خریدوفروش سکه و طلا آمده‌اند.

, .,

علی امیدبخش با اشاره به مشکلات مالیاتی طلافروشان و طلاسازان، افزود: جلسات متعددی در سطح شهرستانی با حضور رئیس دادگستری، دادستان و رئیس اداره امور مالیاتی سبزوار برگزارشده و مشکلات طلاسازان در حال پیگیری است.

, .,

وی بیان کرد: مشکل ارزش‌افزوده طلافروشان و طلاسازان باید در سطح کلان و ملی رفع شود و اعضای اتحادیه طلا و جواهر سبزوار برای پیگیری مشکلات خودنشستی با معاون وزیر اقتصاد و امور دارایی برگزار کردند.

, .,

 

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه