اخبار داغ

گرانی؛شیرینی شب یلدا را تلخ کرد+تصاویر

گرانی؛شیرینی شب یلدا را تلخ کرد+تصاویر
در آستانه شب یلدا طولانی ترین شب سال قرار گرفته ایم؛ شبی که مردم بنا به آداب و سنن در تکاپو تهیه میوه، آجیل و شیرنی هستند؛ در سال جاری با توجه به نوسانات ارزی شاهد کاهش قدرت خرید مردم هستیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  راه آرمان ؛ در آستانه شب یلدا طولانی ترین شب سال قرار گرفته ایم؛ شبی که مردم بنا به آداب و سنن در تکاپو تهیه میوه، آجیل و شیرنی هستند.امسال با توجه به نوسانات ارزی و افزایش قیمت ها، شاهد حضور مردم در سطح بازار برای پیدا کردن اقلام این شب با قیمت پائین هستیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان , راه آرمان ,

امینی یکی از بانوان شهر کرمان که در سطح شهر مشغول خرید بود در گفتگو با راه آرمان؛در خصوص وضعیت بازار شب یلدا گفت: هر ساله این شب تداعی کننده بهترین خاطرات در کنار اقوام و فامیل برایم است؛ در حالی که امسال با توجه به سرسام آور بودن قیمت های نمی دانم حتی می توانیم مثل همیشه همه فامیل در شب یلدا دور هم جمع شویم.

, راه آرمان, راه آرمان,

, ,

, , ,

وی در خصوص قیمت آجیل ، خشکبار و میوه شب یلدا اظهار کرد: قیمت ها که سر به فلک کشیده اند؛ چه کسی می تواند به غیر از ثروتمندان پسته کیلویی ۱۷۰ هزار تومان راخریداری کند؛ در حالی که تمام این شب به آجیل و به ویژه آجیل شیرین و میوه اش است.

,

این بانوی کرمانی در پایان خاطر نشان کرد: با توجه به وضعیتی که خود شما هم مشاهده می کنید؛ مجبوریم این شب را با شام سپری کنیم.

,

مهدی کیوانی مقدم رئیس اتحادیه صنف آجیل و خشکبار کرمان در گفتگو با راه آرمان ؛ در خصوص تأمین آجیل و خشکبار شب یلدا گفت:  مشکل و کمبودی در راستای تأمین خشکبار نداریم؛ در حالی که قدرت خرید مردم به نسبت سال گذشته خسلی کاهش پیدا کرده است.

, راه آرمان , راه آرمان ,

, , ,

, , ,

وی با اشاره به اینکه واردات اقلامی مانند تخمه آفتابگردان، بادام کاغذی، بادام هندی و فندوق نسبت به سال گذشته افزایش داشته است، ابراز کرد: با توجه به کمبود پسته در سال جاری و افزایش نرخ ارز، هزینه های نگهداری پسته نیز بالا رفته است؛ بنابراین قیمت پسته افزایش پیدا کرده است.

,

رئیس اتحادیه صنف آجیل و خشکبار کرمان در خصوص قیمت پسته درجه یک اظهار کرد: قیمت پسته فندوقی بین رنج ۱۱۰هزار تومان تا ۱۳۰هزار تومان است؛ پسته اکبری از ۱۳۰ هزار تومان تا ۲۰۰ هزار تومان، پسته احمد آقایی از ۱۲۰ هزار تومان تا ۱۷۰ هزار تومان و پسته کله قوچی از ۱۲۰ هزار تومان تا ۲۰۰ هزار تومان است.

,

, , , , ,

کیوانی مقدم با بیان اینکه قیمت آجیل مخلوط از ۵۰ هزار تومان تا  ۱۱۰ هزار تومان است،ادامه داد: تا پایان هفته اتاق اصناف و اتحادیه از مغازهای آجیل و خشکبار بازدید انجام می دهند.

,

این مقام مسئول عنوان کرد: در شب یلدا مردم بیشتر از مغزهای بادام، پسته و فندوق استفاده می کنند و با توجه به کاهش نرخ دلار در هفته های گذشته نرخ اقلام نسبت به روزهای گذشته کاهش پیدا کرده است؛ بنابراین امیدواریم تا شب یلدا رونقی به بازار برگردد.

,

وی با اشاره به اینکه شهروندان تخلفاتی را که مشاهده میکنند به اتاق اصناف و اتحادیه گزارش دهند، تصریح کرد: بادام هندی از اقلام وارادتی است و رنج قیمت آن با توجه به انس بادام هندی از قیمت ۱۳۰ هزار تومان تا ۱۹۰هزار تومان متغیر است.

,

کیوانی مقدم در پایان خاطر نشان کرد:شهروندان خرید آجیل و خشکبار شب یلدای خود را از فروشگاه های دارای مجوز از اتحادیه تهیه نمایند؛ چرا که قیمت ها مناسب تر و مرغوب تر هستند.

,

, , , ,

حمید رنجبر نائب رئیس اتحادیه صنف قنادان کرمان در گفتگو با راه آرمان ؛ با بیان اینکه شب یلدا از جمله جشن های ایرانیان است که از گذشته تا کنون برگزار شده است، گفت: یکی از خوراکی هایی که در پذیرایی این شب مورد استفاده قرار می گیرد، آجیل و شیرینی است.

, راه آرمان , راه آرمان ,

وی ادامه داد: با توجه به اینکه مردم در شب یلدا از میوه هایی مانند انار و هندوانه که سرد هستند، استفاده می کنند؛ بنابراین افراد در مقابل بهتر است که از شیرینی های گرم و مقوی مانند انواع باقلوا استفاده کنند.

,

رنجبر ابراز کرد:قنادها سعی می کنند که در شب یلدا کیک و شیرینی های متناسب با این شب را برای فروش آماده کنند؛ علی رغم افزایش قیمت در برخی از مواد اولیه مانند نارگیل، شکر، آرد، مغز پسته و … اما با اعضای اتحادیه هماهنگ شده است که هیچ گونه افزایش قیمت در شب یلدا وجود نداشته باشد؛ بنابراین اتحادیه بازرسی مداوم در این ایام انجام خواهد داد.

,

نائب رئیس اتحادیه صنف قنادان کرمان با بیان اینکه در این ایام فروش هر مغازه دو الی سه برابر خواهد شد، عنوان کرد: بیشترین فروش در این ایام مربوط به کیک هندوانه ای شکل و آجیل شیرین است؛گفتنی است قیمت آجیل شیرین با توجه به مخلوط خشکبار بین رنج قیمت ۶۰ هزار تومان تا ۹۰ هزار تومان متغییر خواهد بود.

,

این مقام مسئول با تأکید بر اینکه با توجه به نوسانات ارزی و مشکلات اقتصادی قدرت خرید مردم کم شده است، بیان کرد: با توجه به افزایش قیمت ها مردم فدرت خرید ندارند و اگر بخواهیم نسبت به سال گذشته مقایسه کنیم فروشمان از نظر تناژ کم شده ؛ به این معنا که افزایش قیمت تأثیری در فروش نداشته است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه