اخبار داغ

قد کشیدن قیمت ها در آستانه یلدا/ خانواده های ایرانی توانی برای شکست دادن اهریمن گرانی ندارند

قد کشیدن قیمت ها در آستانه یلدا/ خانواده های ایرانی توانی برای شکست دادن اهریمن گرانی ندارند
افزایش قیمت آجیل و میوه در شهر زنجان همچون سایر شهرهای کشور موجب شده تا سفره یلدا کوچکتر شده و برخی مردم توان خرید نداشته باشند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا،در فرهنگ ایران باستان تاریکی نماینده اهریمن بود و طولانی‌ترین شب سال باید به بهترین نحو گذرانده می‌شد.روشنای آتش بر دل تاریکی می‌نشست و اثر آن را از بین می‌برد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا,

آتش افروختن یعنی نابودی شیطان و این‌گونه هزاران سال مردم ایران‌زمین گرد آتش و در کنار کرسی‌هایی که حرارتش دل‌شان را گرم می‌کرد در آخرین شب پاییز- شبی که با صبح اولین روز زمستان پیوند می‌خورد- می‌نشستند تا با خوردن، نوشیدن، پایکوبی و گفت‌وگو دیو پلید سیاهی را از خود دور کنند. میوه‌های خشک‌شده از فصول بهار و تابستان، میهمان سفره‌های ایرانیان بود.

,

اما این روزها سفره یلدا گسترده شده و میهمانی ها بزرگی برای پاسداشت این روز در سراسر ایران گرفته می شود،این در حالی است که برخی از مردم به دلیل گرانی و بزرگ شدن سفره یلدا با مشکلاتی روبرو هستند.

,

قیمت های سربه فلک کشیده میوه و آجیل موجب شده تا برخی ها نتوانند از وسع لازم برای برگزاری جشن یلدا بهره مند باشند،اگر چه ایرانیان چند هزار سال پا به پای ثانیه‌ ها یلدا را جشن گرفته‌ اند اما این روزها برخی خانواده ها توانی برای شکست دادن اهریمن گرانی ندارند.  

,

رئیس اتحادیه میوه و تره‌ بار فروشان زنجان در خصوص بازار میوه به موج رسا، گفت:  همه نوع میوه جات در میدان میوه و تره بار با افزایش قیمت مواجه است.

,

, ,

سید مرتضی هاشمی از افزایش 20 درصدی قیمت میوه در زنجان خبرداد و گفت: قیمت نارنگی در حال حاضر 2 هزار و 500 تومان تا 3هزار تومان است.

,

وی قیمت پرتغال تامسون را در میدان بین 2 تا 3 هزار تومان و انار را 3 تا 5 هزار تومان عنوان کرد و گفت:  همچنین قیمت خیار یک هزار و 500 تا 2 هزار و 500 تومان، پیاز از یک هزار و 600 تا 2 هزار و 500 تومان است.

,

این مسئول قیمت موز را بین 11 تا 12 هزار تومان عنوان کرد و افزود: قیمت خرمالو 7 هزار تومان، سیب زرد از 4 تا 7 هزار تومان و قیمت سیب قرمز نیز از 3 هزار و 500 تومان تا 6 هزار تومان متغیر است.

,

البته قیمت اصلی ترین میوه شب یلدا – هندوانه - نیز در بازار بین 4 هزار تا 4 هزار و 500 در مرکز شهر بوده و در برخی از مغازه ها نیز به قیمت 5 هزار تومان به فروش می رسد.

,

سری هم به آخرین وضعیت قیمت آجیل و خشکبار در زنجان می زنیم که به گفته رئیس اتحادیه بنکداران آجیل و خشکبار زنجان کاهش قدرت خرید مردم موجب کاهش فروش شده است.

,

انتصار قیمت پسته را از 150 تا 200 هزار تومان عنوان کرد و گفت: قیمت چهار مغز نیز به همین میزان است.

,

, ,

این قیمت ها در حالی در زنجان چنین سربه فلک کشیده است که قیمت هر کیلو تخمه‌ ژاپنی و تخمه ‌کدو از ۴۰ تا ۵۰ هزار تومان است.

,

قیمت هر کیلو فندق نیز در بررسی بازار۸۰-۸۵ هزار تومان، هر کیلو نخودچی ۲۰ هزار تومان، بادام‌هندی ۱۹۰-۲۰۰ هزار تومان است.

,

 "اسماعیل مسلمی" رئیس اداره بازرسی صنعت، معدن و تجارت استان زنجان نیز از نظارت بر بازار یلدا در زنجان خبر می دهد و می گوید: 32 بازرس در بازار استان در شب یلدا در دو شیفت صبح و عصر فعالیت خواهند کرد.

,

وی با تاکید براینکه میادین میوه و صناف خواربار و خشبار فروش و شیرینی فروشی‌ها بازرسی می‌شوند افزود: در این روز در صورت مشاهده تخلف برابر قانون برخورد خواهد شد.

,

وی با اشاره به اینکه در سایر روزها نظارتها به صورت مستمر در سطح استان زنجان می‌شود هاطر نشان کرد: علاوه بر این فعالیت‌ها سامانه 124 به منظور دریافت گزارشات و شکایات شهروندان فعال است.

,

مسلمی با بیان اینکه برخورد‌ها با متخلفان به صورت جدی انجام می‌شود،ابراز کرد: مردم در صورت مشاهده هر گونه تخلف می‌توانند به صورت تلفنی یا به صورت حضور با مراجعه به سازمان شکات خود را اعلام کنند که در صورت دریافت گزارش برخورد قانونی با متخلفان اعمال می‌شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه