اخبار داغ

مواد غذایی موثر برای مقابله با آلودگی هوا

مواد غذایی موثر برای مقابله با آلودگی هوا
دکترای تغذیه و رژیم درمانی با اشاره به پایداری هوا و افزایش سطح آلاینده‌ها در هوای پایتخت مصرف مواد غذایی سالم و فیبر دار را ضروری اعلام کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ فرهاد وحید دکترای تغذیه و رژیم درمانی درباره بهترین مواد غذایی مفید برای مقابله با آلودگی هوا اظهار کرد: یکی از مواد غذایی که مصرف آن در روزهای آلوده توصیه می‌شود، لبنیات است؛ بنابراین افراد باید در روزهای آلوده از لبنیات مانند ماست و شیر کم‌چرب استفاده کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
وی گفت: افراد در روزهای آلوده باید روزانه حدود ۶ تا ۸ لیوان آب بنوشند. همچنین آن‌ها باید از مصرف نوشیدنی‌هایی مانند نوشابه و آبمیوه‌های صنعتی به خصوص در این روزها خودداری کنند و آبمیوه‌های خانگی را جایگزین کنند.
,
 
,
وی همچنین؛ مصرف میوه‌های حاوی آنتی اکسیدان مانند سیب قرمز، انار و انگور قرمز به علت رنگ‌دانه‌هایی که دارند را نیز در روزهای آلوده مفید برشمرد و تصریح کرد:، سیب حاوی مقادیر بالایی پکتین است که تاثیر بسزایی در کاهش اثرات آلودگی هوا دارند. نوشیدن روزانه یک لیوان چای سبز نیز در روزهای آلوده موثر است.
,
 
,
وحید با تاکید بر ضرورت مصرف سبزیجات حاوی فیبر افزود: مصرف سبزیجات حاوی فیبر نیز در روزهای آلوده ضروری است. زیرا این سبزیجات به مواد مضر موجود در بدن می‌چسبند و مدت زمان باقی ماندن مواد سمی در بدن را کاهش می‌دهند.
,
 
,
منبع: میزان
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه