اخبار داغ

اهمیت وجود سامانه برخط در شناسایی اهداء کنندگان خون

اهمیت وجود سامانه برخط در شناسایی اهداء کنندگان خون
فردی از شهرستان میاندورود برای اهدای خون به انتقال خون استان مراجعه کرد اما از پذیرش این فرد به‌دلیل تغییر نام‌خانوادگی ممانعت شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، امروز فردی با گروه خونی O مثبت به اداره کل انتقال خون استان مراجعه کرد که بعد از گذشت سه سال که از آخرین اهدای خون خود گذشته بود اقدام به این کار کند اما از پذیرش این فرد به‌دلیل تغییر نام‌خانوادگی ممانعت شد.

این فرد که به همراه خود کارت ملی هوشمند با نام‌خانوادگی فعلی خود و کارت گواهینامه هوشمند با نام‌خانوادگی قبلی خود را همراه داشت در پاسخ به فرد پذیرش کننده گفت که مشخصاتش همان است و تنها نام‌خانوادگی تغییر کرده و اگر مدرکی با نام‌خانوادگی قبلی برای پذیرش لازم است گواهینامه ملاک کار باشد.

فرد پذیرش کننده اما وجود شناسنامه و نشان دادن قسمت توضیحات آن را خواستار شد تا بتوانند این فرد را مورد پذیرش قرار دهند این در حالی بود که افراد حاضر در انتقال خون اعلام کردند که نیاز مبرم به پلاکت خون دارند.

شاید اقدام مامور پذیرش در این کار براساس قانونی که به وی اعلام کرده بودند باشد اما آنچه در این بین حائز اهمیت است نبود یک سیستم مناسب در شناسایی افراد است سیستمی که عموما به ثبت احوال وصل است و با دادن کد ملی مشخصات فرد نشان داده می‌شود.

در شرایطی که این فرد از شهرستان میاندورود که اداره انتقال خون در این شهرستان مستقر نیست به ساری مراجعه کرده بود و آن هم با گروه خونی O مثبت که هم می‌توان پلاکت خون از آن گرفت و هم خونی است که می‌توان به افراد با گروه خونی دیگر تزریق کرد ممانعت به‌عمل آوردند.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه