اخبار داغ

آخرین آمار از خودروهای وارداتی دپو شده در گمرک

آخرین آمار از خودروهای وارداتی دپو شده در گمرک
یک مقام مسئول در گمرک گفت: بر اساس تازه ترین گزارش‌ها، ۱۴ هزار دستگاه خودروی وارداتی در محوطه های گمرکی و انبارهای مناطق آزاد و ویژه اقتصادی دپو شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ این مقام مسئول در گمرک ایران مورد آمار قطعی تعداد خودروهای وارداتی دپو شده در محوطه های گمرکی و انبارهای مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، گفت: تعداد قطعی این خودروها براساس تازه ترین گزارش‌ها، ۱۴ هزار دستگاه است که از این تعداد، حدود ۶۴۰۰ دستگاه مربوط به ثبت سفارش های غیر قانونی بوده و از سوی مرجع قضایی توقیف شده است؛ مابقی این خودروها نیز یا مجوز ثبت سفارش ندارند، یا تاریخ مجوز ثبت سفارش این خودروها منقضی شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
وی که بدلیل برخی ملاحظات خواست نامش در مصاحبه ذکر نشود، ادامه داد: در صورتی که شورای هماهنگی اقتصادی، پیشنهاد دولت جهت ترخیص این خودروها را تصویب و ابلاغ کند، اجازه ثبت سفارش این خودروها از سوی سازمان توسعه تجارت به واردکنندگان داده خواهد شد.
,
 
,
وی افزود: پس از ابلاغ چنین مجوزی است که گمرکات می توانند با انجام تشریفات گمرکی و بر اساس ضوابط فنی واردات خودرو، حقوق و عوارض گمرکی این خودروها را اخذ و اجازه ترخیص بدهند.
,
 
,
این مقام مسئول در خصوص اظهارات دو روز قبل دادستان تهران مبنی بر اینکه «طبق گزارش تازه پلیس فتا، تعداد خودروهای ثبت سفارش غیرقانونی ۹ هزار دستگاه، و نه ۶۵۰۰ دستگاه، است»،گفت: این مساله تا زمانی که مراجع قضایی و ذی ربط به گمرک اعلام نکنند به حوزه ما مربوط نمی شود و مرتبط با حوزه فعالیت سازمان توسعه تجارت است. بنابراین طبق آخرین اماری که بصورت رسمی از سوی مراجع قضایی به سازمان توسعه تجارت و ما اعلام شده، تعداد خودروهای ثبت سفارش غیرقانونی، ۶۵۰۰ دستگاه است.
,
 
,
منبع: مهر
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه