اخبار داغ

رئیس سابق بانک مرکزی مطرح کرد؛

استفاده از پیام رسان مالی جایگزین، تنها راه حذف سیطره آمریکا از معاملات پولی ایران/ به آقایان دولتی توصیه می کنم سوئیفت را از مبادلات بانکی حذف کنند

استفاده از پیام رسان مالی جایگزین، تنها راه حذف سیطره آمریکا از معاملات پولی ایران/ به آقایان دولتی توصیه می کنم سوئیفت را از مبادلات بانکی حذف کنند
رئیس سابق بانک مرکزی گفت: به آقایان دولت توصیه می کنم پیام رسان سوئیفت را کنار بگذارند تا فعالیت های مالی ایران محرمانه باقی بماند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رئیس سابق بانک مرکزی با اشاره به اینکه سوئیفت، انتقال پیام های مالی بین تمام کشورهای جهان است، به خبرنگار تیتریک، گفت: پیام های مالی سوئیفت ابتدا وارد هلند و در نهایت به آمریکا می رسد. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,
محمود بهمنی افزود: با پیوستن ایران به سوئیفت، آمریکا نسبت به تمام معاملات ایران اطلاعاتی به دست خواهد آورد، لذا در تحریم های گذشته ما به جای سوئیفت از یک پیام رسان سری استفاده کردیم. 
,
 
,
وی اظهار داشت: ایران با استفاده از روند مذکور، معاملات گذشته خود را انجام می داد، بنابراین به آقایان دولت توصیه می کنم پیام رسان سوئیفت را کنار بگذارند تا فعالیت های مالی کشور محرمانه باقی بماند. 
,
 
,
بهمنی تصریح کرد: امروز در شرایط تحریم، تمام معاملات ایران توسط آمریکا زیر نظر گرفته شده و می توانند کنترل لازم را بر این موضوع داشته باشند. 
,
 
,
وی گفت: ایران مشکل چندانی در زمینه مبادلات بانکی ندارد اما می توانیم با کشورهایی که پیمان های دو جانبه یا چندجانبه داریم از طریق پیام رسانی به غیر از سوئیفت معاملات خود را انجام دهیم. 
,
 
,
بهمنی افزود: پیشنهاد اروپا بازگشایی حساب ویژه برای 26 کشور اروپایی و واریز تمام مبلغ فروش نفت در این حساب است تا با تکالیفی که آمریکا روشن کرده است دارو، کالاهای اساسی و ضروری توسط ایران خریداری شود. 
,
 
,
رئیس سابق بانک مرکزی در خاتمه خاطرنشان داشت: فارغ از پیشنهاد اروپا، ایران باید برای نیازهای مبادلات بانکی خود پیام رسان های سری بانکی داشته باشد. 
,
 
,
 
,
 
,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه