اخبار داغ

پارک های کلان شهر زاهدان در تصرف معتادین/ حسرت حضور در پارک بر دل زنان و کودکان!

پارک های کلان شهر زاهدان در تصرف معتادین/ حسرت حضور در پارک بر دل زنان و کودکان!
بسیاری از پارک های شهر زاهدان به مناطق امنی برای حضور معتادین و اراذل و اوباش تبدیل شده تا جایی که دیگر خانواده ها جایی برای سپری کردن اوقات فراغت ندارند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصرهامون، زاهدان به عنوان مرکز استان پهناور سیستان و بلوچستان یکی از ده کلان شهر ایران محسوب می‌شود و همچون هر شهربزرگ دیگری با مشکلات خاص خود روبه رو است که هر کدام به نوع خود باعث بروز معضلات ویژه ای برای ساکنین زاهدان شده است.
بی تردید تاکنون گذرتان به پارک های حاشیه شهر و یا پارک ملت زاهدان افتاده باشد و شاهد حضور بی پروای معتادین در این مناطق بوده اید، مهم نیست از چه قشر، سن، جنس و شغلی باشید هر فردی نیاز به تفریح و گذران اوقات فراغت دارد اما حضور معتادین و جوانانی در حال قمار و کشیدن قلیان هستند در پارک ها و فضاهای سبز زاهدان موجب شده تا خانواده ها دیگر نتوانند به این مناطق رفته و به نوعی پارک های زاهدان به تصرف معتادین در آمده است.
 
مردم خود باید وارد میدان شوند
چندی پیش رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر زاهدان در جمع خبرنگاران گفت: اگر خانواده ها به پارک ها و میادین شهر مراجعه نکنند بی تردید این مناطق به پاتوق معتادین تبدیل می شود.
پرویز بهادر زهی ادامه داد: هیچ کاری از شهرداری و شورای شهر برای حل این مشکل ساخته نیست مردم خود باید به میدان آمده و تلاش کنند تا شاهد چنین موضوعاتی نباشیم.
 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون،,
,
,
, مردم خود باید وارد میدان شوند,
,
,
,

 
, ,
,
حال سوال اینجاست که وقتی بسیاری از پارکها و مناطق سرسبز زاهدان به تصرف معتادین و اراذل و اوباش در آمده چگونه خانواده‌ها و یا زنان و دختران زاهدانی می توانند به این نقاط قدم بگذارند بی شک مهمترین انگیزه برای حضور این افراد تامین امنیت و ایجاد فضایی سالم برای کودکان است که تاکنون هیچ اقدامی برای این مهم انجام نگرفته است.
 
پارک های زاهدان در شأن حضور کودکان و بانوان نیست
در همین رابطه یکی از بانوان زاهدانی در گفت و گو با خبرنگار عصرهامون، با گلایه از عدم رسیدگی به مشکلات موجود در پارکهای سیستان و بلوچستان، اظهار کرد: بجز چند نقطه خاص که به پارک های خانوادگی تبدیل شده اند دیگر هیچ نقطه ای در شهر زاهدان برای حضور بانوان امنیت ندارد و اصلا فضای آن در شأن حضور کودکان و بانوان نیست.
سعیدی کیا افزود: زاهدان تنها نام کلان شهر را یدک می کشد اما در واقع هیچ زیرساخت درستی در این شهر وجود ندارد سال هاست زنان و دختران این شهر در انتظار پارک بانوان و ایجاد فضایی امن برای حضور در فضاهای سبز هستند که متاسفانه تاکنون محقق نشده است.
 
,
,
, پارک های زاهدان در شأن حضور کودکان و بانوان نیست,
, عصرهامون,
,
,

 
, ,
,
این کارشناس مسائل حقوقی با بیان این مطلب که پارکهای زاهدان محلی برای آسایش مجرمان و معتادین شده است، گفت: اگر به درستی با این افراد برخورد شود به سرعت فضای پر از جرم فضاهای سبز زاهدان برچیده شده و دیگر بانوان و کودکان با حسرت به پارک ها نگاه نمی کنند.

اندک پارکهای خوب شهر به اشباع کامل رسیده اند
یکی دیگر از شهروندان زاهدانی در گفت و گو با خبرنگار عصرهامون، بیان کرد: دیگر میدان سربازان گمنام امام زمان(عج) و پارک فرهنگیان گنجایش حضور این تعداد خانواده را ندارد اما وقتی جای دیگری برای حضور امن برای زنان و کودکان وجود ندارد همه مجبور هستند به این مناطق بروند.
جعفر علاجی خاطرنشان کرد: ما نقاط خوبی برای حضور خانواده ها در سطح شهر زاهدان داریم اما متاسفانه در بسیاری از این مناطق شاهد حضور معتادین و اراذل و اوباش هستیم به عنوان مثال چندی پیش بلوار فرودگاه و میدان فرودگاه زاهدان محل خوبی برای حضور در آرامش خانواده ها بود اما اینک تنها معتادین در این نقاط حاضر بوده و حتی چندین فقره سرقت از خانواده ها در این بلوار گزارش شده است.
 
,
,
, اندک پارکهای خوب شهر به اشباع کامل رسیده اند,
, عصرهامون،,
,
,

 
, ,
,
وی ادامه داد: اگر مدیریت درستی برای جلوگیری از حضور اراذل و اوباش به پارک ها نشود در کوتاه ترین زمان دیگر همین چند نقطه خوب باقی مانده را نیز کاملا از دست خواهیم داد و دیگر کودکان و خانواده های زاهدانی جایی برای اوقات فراغت نخواهند داشت.
 
 انتهای پیام/
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه