اخبار داغ

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

عده ای از دخانیات سود کلانی بدست می آورند/در حوزه اقتصاد همه چیز رهاست

عده ای از دخانیات سود کلانی بدست می آورند/در حوزه اقتصاد همه چیز رهاست
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به اینکه باید یک بازار شفاف ایجاد کنیم و یک نگاه منطقی به اقتصاد داشته باشیم ، گفت: عده ای از دخانیات سود کلانی بدست می آورند که عامل آن هم عدم مدیریت و غیر واقعی بودن نرخ ارز است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  فریدون احمدی در گفتگو با خبرنگار قم فردا با اشاره به سودجویی برخی افراد از گرانی دخانیات، اظهار داشت: به دلیل اختلاف نرخ ارز این سودجویی از عید در کشور رخ داده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قم فردا ,

وی ادامه داد: بخش عمده ای از توتون برای دخانیات به کشور وارد می شود و همچنین فیلتر، کاغذ و برخی موارد دیگر باعث گران شدن دخانیات شده است.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به اینکه یکی از دلایل افزایش قیمت دخانیات تغییر نرخ ارز می باشد، ابراز داشت: با توجه به آمار بالای مصرف سیگار در کشور باید این بازار کنترل شود و از ورود قاچاق هم جلوگیری کنیم
عده ای از دخانیات سود کلانی به جیب می زنند
وی با اشاره به اینکه عده ای از طریق دخانیات سودهای کلانی بدست می آورند، بیان داشت: غیرواقعی بودن نرخ ارز و آشفتگی در بازار و نبود مدیریت عامل اصلی گرانی دخانیات می باشد.
احمدی اضافه کرد: وقتی بازار از تعادل و منطق خارج می شود همه رو به سودجویی می آورند
وی افزود: سعی خواهیم کرد در قانون بودجه امسال بحث افزایش تعرفه واردات و یا بالا بردن مالیات را در نظر بگیرید تا سود کمتری به جیب برخی افراد برود و این سود در دولت ذخیره شود.
در حوزه اقتصاد همه چیز رهاست
نماینده مردم در مجلس با اشاره به اینکه در حوزه اقتصاد همه چیز رها شده است، عنوان داشت: ما مسئول ایجاد بازار شفاف هستیم و نباید بازار را رها کنیم.
وی گفت: در حال حاضر قیمت سیگاری که تولید می شود با قیمت سیگاری که قاچاق می شود متفاوت است،  امروز باید قیمت ها را واقعی کنیم و نگاه منطقی به اقتصاد داشته باشیم.
 

انتهایی پیام/

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه