اخبار داغ

یادداشت؛

بالا و پایینِ نایب‌رئیس مجلس!

بالا و پایینِ نایب‌رئیس مجلس!
مسعود پزشکیان از آن چهره‌هایی است که سال‌ها در بالا و پایین کار کرده است و پایین را بهتر از بالا می‌داند اما همچنان همه را از حضور در بالا نفی می‌کند و خود نیز پایین بیا نیست!
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج، قریب به دو سال قبل نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی در سالن پتروشیمی تبریز سخن می‌گفت، با نقل خاطرات دوران دانشجویی و مدیریت خویش حضار را مجذوب کرده بود و آنان به‌دقت کلمات مسعود پزشکیان را رصد می‌کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

او در بخشی از سخنان خود صف اولی‌ها را خطاب قرار داد و از آنان خواست در همین مدیریت‌های خرد تمام تلاش‌شان را جهت پیشبرد امور به‌کار گیرند و زیاد در گیر و دارِ آن بالایی‌ها نمانند. برایِ اثبات سخنان خود به دوران ریاستش در دانشکده علوم پزشکی تبریز اشاره و عنوان کرد: "وقتی تبریز بودم فکر می‌کردم همه‌چیز آن بالا در تهران است و بالایی‌ها می‌توانند مشکلاتِ ما را حل کنند اما وقتی خودم به آن بالا رفتم فهمیدم همه‌چیز در این پایین است و خودمان باید برای حل مشکلات استان دوندگی کنیم."

,

این قسمت از گفته‌های نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو که از مدیریت یک دانشگاه به کرسی وزارت بهداشت و درمان رسیده بود و قدرت را هیچ می‌خواند و اختیارات را زیر سوال می‌برد دقایقی منکوبم کرد و با خود گفتم گویا آن بالا هم خبری نیست که پزشکیان اینگونه تفکراتِ سابق خود را مورد مذمت قرار می‌دهد.

,

حال بعد از دو سال مسعود پزشکیان کلیات این تفکر خود را بدون ذکر مصداق در ویژه برنامه‌ی روز دانشجو مقابل دیدگان چپ، راست، میانه‌رو و پیاده‌رو ... تکرار کرده است. نماینده‌ی ملت در برابر سوال خودت چه‌کرده‌ای گفته است: "زمانی که در هیئت رئیسه نبودم بیشتر تاثیرگذاری داشتم".

,

با دیدِ مثبت به این نگرش پزشکیان می‌توان گفت او همچنان بر عقیده‌ی "آن بالا خبری نیست" ثابت‌قدم است اما دیدِ منفی می‌گوید اگر مسعود پزشکیان حضور در رأس را محدودیت‌‌زا می‌داند و معتقد است آن پایین و در مدیریت‌های خُرد بهتر می‌توان برای مردم کار کرد، چرا علی‌رغم تجربه‌اش در دانشگاه علوم پزشکی تبریز و قیاس آن با دوران وزارت، همچنان بالا قرار دارد و رأس را زیر سوال می‌برد؟

,

چنانچه نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی باور دارد حضور در هیئت رئیسه از تاثیرگذاری‌اش کاسته است چرا پایین نمی‌آید تا برای مردم آذربایجان‌شرقی و حوزه انتخابیه‌اش تاثیرگذار شود و بار بیشتری از روی دوش آنان بردارد؟

,

مراد مخالفت با حضور پزشکیان در هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی و اداره‌ی جلسات نیست، منظور از این نوشتار نفی تفکری است که در برابر انبوهِ سوالات، اصل را زیر سوال می‌برد و ضمن حضور در رأس و آن بالا، با ژست اپوزیسیون ساختاری را نقد می‌کند که خود سال‌هاست در آن قرار دارد و در بروز وضعیت موجود نقش داشته است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه