اخبار داغ

در وزارت آموزش و پرورش چه خبر است؟/ وقتی مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان قربانی مسائل پشت پرده می‌شود

در وزارت آموزش و پرورش چه خبر است؟/ وقتی مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان قربانی مسائل پشت پرده می‌شود
این روزها تغییر مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان حواشی زیادی را به دنبال داشته است، به طوری که مریم رشتچی که اواخر فروردین ماه امسال به این سمت منصوب شده بود به یک باره با تصمیم عجیب وزارت آموزش و پرورش روبرو شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا; با روی کار آمدن دولت یازدهم، حسن روحانی محمدعلی نجفی را به عنوان وزیر پیشنهادی به مجلس معرفی کرد که با عدم رای اعتماد نمایندگان مجلس به وی،  علی اصغر فانی به عنوان سرپرست وزارت آموزش و پرورش منصوب شد و مدتی بعد در سال ۹۲ به عنوان وزیر آموزش و پرورش از مجلس رای اعتماد گرفت اما اوایل آبان ماه سال 95 از کابینه یازدهم خداحافظی کرد و وزارت آموزش و پرورش را به فخرالدین احمدی دانش آشتیانی سپرد و بعد از دانش آشتیانی نیز سیدمحمد بطحایی سکان دار وزارت آموزش و  پرورش شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

در سالهای روی کارآمدن دولت یازدهم و دوازهم این وزارت خانه بی حاشیه نبوده و همواره خبرهای مختلفی از این وزارتخانه و یا وزرای آن به گوش مردم رسیده است که گاه این خبرها موج ناامیدی را در جامعه و خانواده آموزش و پرورش به راه انداخته است.

,

هرچند که اشاره به حواشی که در گذشته این وزارتخانه را درگیر خود کرده بود خارج از حیطه این گزارش بوده و بارها در رسانه‌های مختلف به آن پرداخت شده است اما توجه به سوابق این موضوع می‌تواند زنگ خطری به دولتمردان باشد که وزارتخانه‌ای که قرار است مدیران آینده این کشور را تربیت کند نباید این چنین مورد بی‌توجهی یا سیاسی کاری قرار گیرد.

,

پس از بازنشستگی مرتضی تمجیدی که با روی کار آمدن حسن روحانی مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان شده بود در روزهای پایانی آبان‌ماه سال گذشته سرپرستی اداره آموزش و پرورش استان زنجان به هادی احمدنیا داده شد.

,

در مدت که آموزش و پرورش استان زنجان با سرپرستی اداره می‌شد، گزینه‌های مختلفی برای این اداره کل پیشنهاد می‌شد که برخی از این افراد تا مرز انتخاب شدن پیش می‌رفتند که به یکباره نظر وزارتخانه برمی‌گشت و باز بلاتکلیفی ادامه می‌یافت.

,

فریدون احمدی نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس در همان روزها در اظهارنطری اعلام کرد که بلاتکلیفی چندین ماهه آموزش و پرورش استان زنجان ضعف مدیران وزارتخانه را نشان می‌دهد.

,

وی همچنین در مورد مدیران وزارت آموزش و پرورش گفت که به نظرم مدیران این وزارتخانه باکفایت نیستند.

,

سرانجام پس از کش و قوسهای فراوان مریم رشتچی اواخر فروردین ماه امسال به عنوان یک مدیر زن مدیرکلی آموزش و پرورش استان زنجان را برعهده گرفت و این امید را در بین بانوان ایجاد کرد که دولت قصد دارد به مدیریت زنان در عرصه‌های مختلف میدان دهد اما به یکباره تغییر رشتچی و معرفی سرپرست این نگرانی را ایجاد کرده که نه تنها شعار دولت در میدان دادن به بانوان جدی نبوده بلکه وزارت آموزش و پرورش حتی حاضر است برای مسائل پشت پرده شعار دولت را هم زیر پا بگذارد.

,

گذشته از اینکه مریم رشتچی چه عملکردی در دوران مدیریتی هشت ماهه خود داشته اما همگان بر این موضوع واقف هستند که هشت ماه مدیریت ملاکی برای ارزیابی یک مدیر نیست و نشان می‌دهد که برخی مسائل سبب تصمیم یکباره وزارت آموزش و پرورش شده است.

,

اما چه شده که وزارت آموزش و پرورش بدون هماهمگی با مسئولان ارشد استانی عصر شنبه تصمیم به تغییر مریم رشتچی گرفته و نعمت محمدی را سرپرست این اداره کل معرفی کرده است.

,

بعد از این تصمیم وزارتخانه برخی دخالت محمد عزیزی نماینده ابهر، خرمدره و سلطانیه را دلیل این برکناری عنوان کردند اما این نماینده مجلس در کانال اطلاع‌رسانی خود این موضوع را تکذیب کرد که باید مشخص شود که نقش عزیزی در این قضیه چه میزان بوده است، البته باید گفت که مریم رشتچی اخیرا طی مصاحبه‌ای نسبت به برخورد نماینده ابهر با مدیران انتقاد کرده بود.

,

ماجرا از این قرار بوده که به یکباره تماسی از وزارتخانه با آموزش و پرورش استان زنجان گرفته و اعلام می‌شود که قرار است سرپرستی برای این اداره کل معرفی شود که چند دقیقه بعد از این تماس سرپرستی نعمت محمدی از طریق فکس ابلاغ می‌شود.

,

بعد از این ابلاغ نه کسی از وزارتخانه برای اعلام زمان تودیع و معارفه با آموزش و پرورش استان تماسی گرفته و نه پیگیر این تصمیم بوده است و اکنون نیز نعمت محمدی در اتاق خود یعنی اداره حراست و مریم رشتچی نیز در اتاق مدیرکل منتظر روشن شدن تکلیفش است با این تفاوت که رشتچی از نظر قانونی اجازه امضا نامه‌ها و یا مسائل دیگر مدیریتی را ندارد.

,

گفته می‌شود که حتی مسئولان ارشد استانی از جمله استاندار زنجان در جریان این تصمیم وزارت آموزش و پرورش نبوده‌اند و حال باید فتح‌اله حقیقی استاندار زنجان که به تازگی سکان مدیریت استان را برعهده گرفته ضمن مدیریت این حاشیه مانع از صدمه دیدن دستگاه اعلیم و تربیت استان شود.

,

اینکه وزارت آموزش و پرورش بعد از این تصمیم هیچ اقدامی انجام نداده موجب تعجب مسئولان آموزش و پرورش استان شده است، در این راستا بطحایی باید پاسخگوی افکار عمومی و همچنین فرهنگیان زنجان باشد که آیا این تغییر به خاطر ضعف مدیریتی رشتچی بوده و یا مسائل پشت‌پرده‌ای که یک مدیر را قربانی خود می‌کند.

,

علی وقف‌چی نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی نیز با انتقاد از این تصمیم وزارت آموزش و پرورش به موج رسا گفت: به طور یقین تبعات این تصمیم وزارت آموزش و پرورش مدیریت استان را دچار چالش خواهد کرد و شخص وزیر باید پاسخگوی این تصمیم باشد.

,

وی خواستار ابقای رشتچی در راس آموزش و پرورش استان زنجان شد و گفت: باید دلیل برکناری را اعلام کنند، قطعا مسائل پشت پرده سبب این جابه‌جایی شده است و یقین بدانید که بنده بیخیال این موضوع نخواهم شد.

,

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی این راهم گفت که عملکرد رشتچی نه تنها هیچ ضعفی را نشان نمی‌دهد بلکه رضایت‌مندی نیز از این عملکرد وجود دارد که سبب تشویق چندین باره وزارتخانه از وی شده و اینجا سوالی که بنده از بطحایی دارم این است که چرا یک مدیر زن باید قربانی مسائل پشت پرده‌ای شود که ربطی به وی ندارد.

,

وقف‌چی تصریح کرد: این موضوع را قطعا به صحن علنی مجلس خواهم کشید تا برای افکار عمومی روشن شود که چرا با چنین تصمیماتی مدیریت استان را دچار چالش می‌کنند.

,

حال بطحایی که از زمان حضورش در وزارت آموزش و پرورش بارها موضوع استیضاحش مطرح بوده باید پاسخگوی این تصمیم باشد و اعلام کند که آیا مسئله پشت‌پرده‌ای در این قضیه دخیل بوده و یا عملکرد رشتچی آن چنان ضعیف بوده که تصمیم گرفته در کمتر از ۹ ماه از زمان انتصابش وی را کنار بگذارد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه