اخبار داغ

مطالعه طرح جامع گردشگری حوزه سد سردشت شروع شد

مطالعه طرح جامع گردشگری حوزه سد سردشت شروع شد
سرپرست میراث فرهنگی و صنایع و گردشگری سردشت گفت: قرارداد پروژه مطالعات و تهیه طرح جامع گردشگری اراضی پیرامون سد سردشت با اعتبار اولیه ۶۰۰ میلیون ریال با یکی از شرکت های آمایش سرزمین منعقد شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا صلاح محمدی در گفت و گو با خبرنگار اروم نیوز، افزود: مطالعات و ایجاد مجتمع های گردشگری در حریم درجه سه سد سردشت خواهد بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز,

سرپرست میراث فرهنگی و صنایع و گردشگری سردشت گفت: در صورت عملیاتی شدن این طرح پروانه های بهره برداری به مجتمع های گردشگری که اقدام به ایجاد تصفیه خانه مجزا کرده و هیچگونه آلودگی برای سد نداشته و شرایط زیست محیطی را به صورت کلی رعایت کنند واگذار می شود.

,

وی بیان کرد: در این رابطه جلسات هماهنگی با فرماندار شهرستان، معاونت اجرایی سد و نیروگاه سردشت، و کارشناسان طرح جهت تعیین اهداف خرد و کلان برگزار شد و بازدیدهای میدانی هم از منطقه صورت گرفته است.

,

محمدی تصریح کرد: تحلیل وضع موجود شامل امکانات و تنگناها به منظور ارایه پیشنهاد و رفع مشکلات و همچنین بررسی های زیست محیطی، زمین شناسی، وضعیت مالکیت اراضی و نحوه دسترسی سایت های گردشگری از قابلیت های مطالعاتی این طرح بوده که در راستای توسعه گردشگری شهرستان خواهد بود.

,

وی اضافه کرد: در این طرح مطالعاتی به بررسی ویژگی های اجتماعی و فرهنگی شهرستان در محل های ایجاد سایت گردشگری پرداخته می شود همچون بررسی جمعیت و پراکندگی آن، تحلیل شاخص های جمعیتی، ساختار قومی و فرهنگی صنایع دستی است و در بخش اشتغال هم الگوی معیشت مردم و ویژگی های بخش اقتصادی مدنظر قرار می گیرد.

,

وی در رابطه با اقتصاد گردشگری اراضی مورد مطالعه گفت: بررسی دوره های زمانی با فصول گردشگری، خصوصیات و ویژگی های گردشگران، بررسی نیازهای آنها، نظر نهادها و ارگان های ذیربط در خصوص ارایه خدمات واگذاری زمین، بررسی وضعیت سرمایه گذاری در زمینه زیرساخت ها از دیگر موارد مطالعاتی طرح است.

,

 سد سردشت خاکی و دارای ۳۰ کیلومتر طول بوده و همچنین دارای نیروگاه ۱۵۰ مگاواتی است که از آب ذخیره شده در پشت این سد، آب شرب شهرهای سردشت و ربط تامین می شود و بخشی نیز برای آبیاری اراضی پایین دست اختصاص پیدا می کند.

,

شهرستان سردشت دارای ۳۳ تپه باستانی و بنای حمام کهنه و پل قلعه تاسیان بوده که ثبت ملی شده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه