اخبار داغ

نایب رئیس انجمن علمی جغرافیا و برنامه‌ریزی روستایی ایران شعبه خراسان جنوبی خبر داد؛

راه‌اندازی انجمن علمی جغرافیا و برنامه ریزی روستایی ایران شعبه خراسان جنوبی/ موزه پروفسور گنجی در دانشگاه بیرجند راه‌اندازی می‌شود

راه‌اندازی انجمن علمی جغرافیا و برنامه ریزی روستایی ایران شعبه خراسان جنوبی/ موزه پروفسور گنجی در دانشگاه بیرجند راه‌اندازی می‌شود
نایب رئیس انجمن علمی جغرافیا و برنامه‌ریزی روستایی ایران شعبه خراسان جنوبی گفت: خراسان جنوبی ششم آذرماه امسال مجوز راه‌اندازی شعبه انجمن علمی جغرافیا و برنامه‌ریزی روستایی ایران را دریافت کرده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، حجی پور نایب رئیس انجمن علمی جغرافیا و برنامه‌ریزی روستایی ایران شعبه خراسان جنوبی صبح امروز در مراسم نکوداشت  یاد و خاطره پدر علم جغرافیای نوین ایران پروفسور گنجی و افتتاح انجمن علمی جغرافیا و برنامه ریزی روستایی ایران شعبه خراسان جنوبی اظهار کرد: انجمن علمی جغرافیا و برنامه‌ریزی روستایی ایران در 5 استان کشور دارای شعبه و 16 هزار عضو دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان,
 
,
وی با اشاره به این‌که خراسان جنوبی ششم آذرماه امسال مجوز راه‌اندازی این شعبه را دریافت کرده است، افزود: انجام تحقیقات علمی و فرهنگی در سطح ملی و بین المللی، ترغیب و تشویق پژوهشگران و تجلیل از محققان و استادان ممتاز از اهداف این انجمن است.
,
 
,
نایب رئیس انجمن علمی جغرافیا و برنامه‌ریزی روستایی ایران شعبه خراسان جنوبی گفت: ارائه خدمات آموزشی، پژوهشی و فنی، برگزاری گردهمایی‌های علمی در سطح ملی، منطقه‌ای و بین المللی و انتشار کتب و نشریات علمی از دیگر اهداف این انجمن است.
,
 
,
حجی‌پور خاطرنشان کرد: شرکت در جشنواره جوان خوارزمی، دانشجوی  ممتاز دانشگاهی، پذیرش در مقاطع تحصیلات تکمیلی، سهولت استفاده از سمینارهای تحت حمایت انجمن، تسهیلات و طرح‌های بنیاد ملی نخبگان، بهره‌مندی از دوره‌های آموزشی انجمن، بسترسازی تعامل و آشنایی با سایر اساتید دانشگاه‌های کشور، جذب به عنوان هیئت علمی دانشگاه و زمینه برای سنجش توان مهارت‌های فردی و بازاریابی شخصی از جمله فواید عضویت در این انجمن است.
,
 
,
وی افزود: اولین کارت عضویت در انجمن علمی جغرافیا و برنامه‌ریزی روستایی ایران شعبه خراسان جنوبی به نام دکتر خامسان رئیس دانشگاه بیرجند صادر شده است.
,
 
,
جواد مکانیکی دانشیار دانشگاه بیرجند و شاگرد پروفسور گنجی نیز در این مراسم گفت: پروفسور گنجی تا آخرین روز عمر خویش  هیچ‌گاه دست از مطالعه، تحقیق و پژوهش برنداشت و در سال‌های پایانی عمر خود آمادگی فعالیت و مشاوره در حوزه تحصیلات تکمیلی در دانشگاه بیرجند را بیان کرد اما این درخواست او بی‌پاسخ ماند.
,
 
,
وی افزود: اخلاق پروفسور گنجی به عنوان یک معلم در سطح بین‌المللی مطرح است.
,
 
,
دانشیار دانشگاه بیرجند راز موفقیت پروفسور گنجی را تلاش، کوشش و بخشش عنوان کرد و یادآور شد: ظلم‎ها و ستم‌های زیادی نسبت به او انجام شد اما من ندیدم از کسی گلایه کند و همه را می‌بخشید.
,
 
,
وی از انتقال بخشی از دست‌نوشته‌ها و کتب پروفسور گنجی به دانشگاه بیرجند خبر داد و گفت: در دانشگاه بیرجند یک موزه به نام پروفسور گنجی راه‌اندازی و اسناد ایشان در آن نگهداری خواهد شد.
,
 
,
مکانیکی تصریح کرد: پرفسور گنجی وصیت کرده بود که بخشی از اموال او پس از فوت در اختیار گروه جغرافیای دانشگاه بیرجند قرار گیرد که تاکنون این وصیت اجرا نشده است.
,
 
,
انتهای پیام/ 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه