اخبار داغ

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان البرز قزوین:

۱۰ واحد متخلف به مراکز قضایی معرفی شد

۱۰ واحد متخلف به مراکز قضایی معرفی شد
رئیس اداره دامپزشکی شهرستان البرز گفت: تعداد 10واحد صنفی متخلف جهت طی مراحل قانونی به تعزیرات حکومتی معرفی و 3 واحد متخلف نیز باحکم دادگاه پلمپ شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ دکتر علی آقاجان‌نیا در گفت‌وگو با صبح قزوین اظهار کرد: از ابتدای مهرماه تا کنون 10واحد عرضه فرآورده‌های خام دامی به تعزیرات حکومتی معرفی و 3 واحد به دلیل تخلفات بهداشتی متعدد پلمپ شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح قزوین,


رئیس اداره دامپزشکی شهرستان البرز ابراز کرد: طی بازدیدهای مستمر کارشناسان واحد نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره دامپزشکی شهرستان البرز مقدار 440 کیلوگرم فرآورده خام دامی فاسد و آلایش مرغ تازه تاریخ منقضی و منجمد شده که قابلیت مصرف برای انسان را نداشت از مراکز عرضه فرآورده خام دامی در سطح شهرستان البرزشناسایی و کشف و معدوم شد.

این مسئول بیان کرد: تعداد 10واحد صنفی متخلف در همین راستا جهت طی مراحل قانونی به تعزیرات حکومتی معرفی و 3 واحد متخلف نیز باحکم دادگاه پلمپ شد. 

دکتر معلم به عموم مردم توصیه کرد: از خرید گوشت قرمز، مرغ، جگر و سایر فرآورده‌های دامی که خارج از کشتارگاه‌های مجاز تهیه شده باشند جدا خودداری کرده و گوشت قرمز، مرغ، جگر و سایر فرآورده‌های خام دامی را از فروشگاه‌های تحت نظارت دامپزشکی و دارای مجوز تهیه وحتما به تاریخ تولید وانقضاء محصول نیز توجه شود. 

وی ادامه داد: دقت کنید که فرآورده‌های خام دامی منجمد مانندگوشت قرمز و مرغ منجمد باید در فریزر نگهداری شود، بنابراین از خرید گوشت و مرغ منجمد عرضه شده در خارج از فریزر جدا خودداری کنند.

عرضه مرغ و ماهی در معابر ممنوع است
این مسئول همچنین از شهروندان درخواست کرد: درصورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی در مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی و رستوران‌ها مراتب را ازطریق سامانه پیامکی 50001512به اداره کل دامپزشکی استان قزوین اطلاع رسانی کنند. 

وی یادآور شد: اداره دامپزشکی البرز پیرو هماهنگی به عمل آمده با شهرداری الوند نسبت به پاکسازی معابر و پیاده‌روها از ماهی فروشان سیار و همچنین واحدهای صنفی که در زمینه عرضه فرآورده خام دامی در پیاده‌روها تجاوز کرده بودند اقدامکرد.

وی اذعان کرد: عرضه فرآورده‌های خام دامی در خارج از یخچال علاوه بر اینکه عمر ماندگاری فرآورده را کاهش می‌دهد، قطعا کاهش کیفیت فرآورده‌ها را به همراه خواهد داشت و موجب آلودگی‌های محیط خواهد شد.

این مسئول ابراز کرد: قطعه بندی و عرضه مرغ و ماهی در فضای باز ممنوع بوده و در صورت مشاهده با متخلفین برخورد خواهد شد.

وی تصریح کرد: در همین راستا ضمن هماهنگی به عمل آمده با شهرداری الوند کلیه واحدهای عرضه فرآورده‌های خام دامی که در معابر اقدام به عرضه و قطعه بندی مرغ و ماهی می‌کردند جمع آوری شد.
انتهای پیام/

,
,
,
,
,
,
,
,
,
, عرضه مرغ و ماهی در معابر ممنوع است,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه